Dízel Lupo hagyományos adagolós, vagy magasnyomású rendszerrel működik? Valóban három litert fogyaszt 100 km-en?
A Lupoban háromféle dízelmotor volt. A legnagyobb az 1.7-es SDI volt, a középső az 1.4 TDI, a legkisebb pedig az 1.2 TDI. A három közül ez volt az, amelyik elméletileg képes volt elérni a 3 literes fogyasztási értéket, ezzel készült a híres-neves Lupo 3L változat.
Ez egy PD TDI rendszerű motor, tehát közvetlen befecskendezésű, de nem common-rail rendszerű, hanem PD egységek ülnek a hengerfejben. A hangjáról sok jót nem tudok mondani, de mondjuk a háromhengeres dízelekkel csodát nem lehet tenni. A felszereltsége sem valami rózsás: gyakorlatilag minden extrát kihagytak belőle, hogy minél könnyebb legyen. Engem nem zavart a szervokormány, a központi zár és a többi ketyere hiánya, de van, akit igen. Hosszú távon nem használtam, de állítólag ECO üzemmódban (van neki olyanja) tényleg el tudja érni a 3 litert, ha a hajtásláncban nincs semmi hiba. A motor még nem is annyira nyűgös, inkább a váltóval van több baja, mert itthon kevés szerviz veszi a fáradságot, hogy szakszerűen javítsa, aztán kapcsolgat össze-vissza vagy elégeti a kuplungot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!