Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mikor fogyaszt többet egy autó?

Mikor fogyaszt többet egy autó?

Figyelt kérdés

Nem tudom, hogy így meg lehet-e mondani, de ha gyorsan megyek, akkor nagyobb teljesítmény kell ugye, és többet fogyaszt ez logikus.

De ha rosszul váltok, pörgetem a motort, vagy ránagatva megyek, akkor is nem?

Melyik a rosszabb? Mikor fogayszt elvileg többet? Ha egy távot 50 helyett 70nel megyek, vagy ha ezt a távot, 50-nel de váltásnál pörgetem a motort, vagy nem váltok vissza, és erölködik a motor, meg rángat?



#fogaysztás
2013. febr. 26. 21:24
 1/9 anonim ***** válasza:
a rángatás a legrosszabb
2013. febr. 26. 21:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
huzatásnál mindig lendületesen a motorfordulat 2 harmadáig,aztán amennyiben lehet egyenletes tempó közepes fordulatszámon,igy jössz ki legjobban,de soha ne legyen tul alacsony vagy tul magas a fordulat pláne hosszu távon
2013. febr. 26. 21:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim válasza:

ja, a rángatás elég szar, de állítólag 5.-ben 90nél fogyaszt optimálisan a legkevesebbet az autód, legalábbis így volt annak idején, még pár éve.

Ha van fordulatszám-mérőd, azon látod hogy hány ezret forog motor másodpercenként. minél nagyobb ez a szám, annál többet fogyaszt.

Ha meg minden, a motor hangjából hallod h mikor pörög többet,mikor hangosabb, ergo többet is fogaszt.

2013. febr. 26. 21:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 Chrissness válasza:
100%
Én jártas vagyok ebben! Sokat teszteltem az autóm üzemanyag fogyasztását! És a legkedvezőbben így jöttem ki: Rángatás nélkül 50-nel 4-ik sebességben célszerűbb! Ha 5-ik fokozatot használod 50-es sebességnél akkor a kocsi talán rángathat az az erőlködik és azt akarod hogy jobban menjen és jobban nyomod akkor fogyaszt sokat! Míg 4-be elkerülöd a szaggatást meg a rángatást, és kedvező lesz a fogyasztás is mert a 4-ik sebesség 50Km/h megegyező fordulattal kiegyenlítődik a folyamatos üzemanyag adagolás! Ezért van az is hogy előzésnél célszerűbb 1-el visszaváltani a fogyasztás és a nyomaték miatt is. Nem tudom hogy erre gondoltál-e.
2013. febr. 26. 21:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
48%

"Ha van fordulatszám-mérőd, azon látod hogy hány ezret forog motor másodpercenként. minél nagyobb ez a szám, annál többet fogyaszt. "


Fotelfizikus.

2013. febr. 26. 21:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
#3: Azért a terhelésről se feledkezzünk meg, adott fokozatban sem csak a fordulatszámtól függ a fogyasztás...
2013. febr. 26. 22:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
Mondjuk azt is érdemes belekalkulálni, hogy ha 70-el mész 5.-ben hiába forog kevesebbet a motor ha cserébe tovább tart az út. 2,2-es 607-essel nekem 100-körül tartva jött ki a legjobban 5,5-6,5 között, ebben minimális volt a városi bóklászás.
2013. febr. 27. 03:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

"hiába forog kevesebbet a motor ha cserébe tovább tart az út" - ez így van, de a fogyasztás ezzel együtt kisebb szokott lenni alacsonyabb fordulatszámnál, azonos körülmények között. A motor az egy dolog, bejön a légellenállás is, főleg magasabb sebességnél...


Nekünk pici autónk van, az lényegesen jobban fogyaszt 50-nel, mint 90-nel haladva, amennyiben kicsit is hihetünk a hypermiler körökben "guess gauge"-nak nevezett fogyasztásmérőnek (nem ismerem magyar hypermiler oldalt, csak angol nyelvűt). Ez logikus is.

Nagyobb vagy más fokozatkiosztású motornál persze már más lehet a helyzet.

2013. febr. 27. 15:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

Rengeteg dologtól függ az autó fogyasztása. A motor állapotától, karakterisztikájától, a váltó áttételezésétől, a gumik méretétől, a guminyomástól, a légellenállási tényezőtől, a szembeszéltől, az aszfalttól... Had ne soroljam még.


Általánosságban elmondható hogy dízel autóknál alacsonyabb fordulaton is lehet közlekedni, mert ott is van ereje. Pld haver 3-as golfja amivel városban ötödikben alapjáraton közlekedik. Ügye azt nem kell ecsetelni hogy minél magasabb a fordulatszám annál nagyobb a motorfék hatása. És mivel a dízel amúgy is erős még alapjárat környékén is, és a motorfék hatása sem nagy, itt lesz a legkedvezőbb a fogyasztása.

Ugyanezt benzinessel nem érdemes megcsinálni mert sokkal rosszabb a hatásfoka és tökéletlen az égés. (a hangyafasznyit kinyitott pillangószelep mellett nem sok levegő tud átáramlani...) Ha meg rálépsz a gázra, akkor rángatni fog. Épp ezért a benzinesnél a kedvező fordulatszám tartomány magasabb, olyan 1500-2000, ha gyorsítani kell akkor viszont sokszor nem elég ekkora fordulat, mert egyszerűen nincs ereje.

A modern turbó benzineseknél pedig azért van nagy fogyasztás dízeles használat mellett, mert ott még a kompresszió viszony is alapból kisebb mint egy szívó esetében, így mégrosszabb az égés...

2013. febr. 27. 23:58
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!