Mikor fogyaszt többet egy autó?
Nem tudom, hogy így meg lehet-e mondani, de ha gyorsan megyek, akkor nagyobb teljesítmény kell ugye, és többet fogyaszt ez logikus.
De ha rosszul váltok, pörgetem a motort, vagy ránagatva megyek, akkor is nem?
Melyik a rosszabb? Mikor fogayszt elvileg többet? Ha egy távot 50 helyett 70nel megyek, vagy ha ezt a távot, 50-nel de váltásnál pörgetem a motort, vagy nem váltok vissza, és erölködik a motor, meg rángat?
ja, a rángatás elég szar, de állítólag 5.-ben 90nél fogyaszt optimálisan a legkevesebbet az autód, legalábbis így volt annak idején, még pár éve.
Ha van fordulatszám-mérőd, azon látod hogy hány ezret forog motor másodpercenként. minél nagyobb ez a szám, annál többet fogyaszt.
Ha meg minden, a motor hangjából hallod h mikor pörög többet,mikor hangosabb, ergo többet is fogaszt.
"Ha van fordulatszám-mérőd, azon látod hogy hány ezret forog motor másodpercenként. minél nagyobb ez a szám, annál többet fogyaszt. "
Fotelfizikus.
"hiába forog kevesebbet a motor ha cserébe tovább tart az út" - ez így van, de a fogyasztás ezzel együtt kisebb szokott lenni alacsonyabb fordulatszámnál, azonos körülmények között. A motor az egy dolog, bejön a légellenállás is, főleg magasabb sebességnél...
Nekünk pici autónk van, az lényegesen jobban fogyaszt 50-nel, mint 90-nel haladva, amennyiben kicsit is hihetünk a hypermiler körökben "guess gauge"-nak nevezett fogyasztásmérőnek (nem ismerem magyar hypermiler oldalt, csak angol nyelvűt). Ez logikus is.
Nagyobb vagy más fokozatkiosztású motornál persze már más lehet a helyzet.
Rengeteg dologtól függ az autó fogyasztása. A motor állapotától, karakterisztikájától, a váltó áttételezésétől, a gumik méretétől, a guminyomástól, a légellenállási tényezőtől, a szembeszéltől, az aszfalttól... Had ne soroljam még.
Általánosságban elmondható hogy dízel autóknál alacsonyabb fordulaton is lehet közlekedni, mert ott is van ereje. Pld haver 3-as golfja amivel városban ötödikben alapjáraton közlekedik. Ügye azt nem kell ecsetelni hogy minél magasabb a fordulatszám annál nagyobb a motorfék hatása. És mivel a dízel amúgy is erős még alapjárat környékén is, és a motorfék hatása sem nagy, itt lesz a legkedvezőbb a fogyasztása.
Ugyanezt benzinessel nem érdemes megcsinálni mert sokkal rosszabb a hatásfoka és tökéletlen az égés. (a hangyafasznyit kinyitott pillangószelep mellett nem sok levegő tud átáramlani...) Ha meg rálépsz a gázra, akkor rángatni fog. Épp ezért a benzinesnél a kedvező fordulatszám tartomány magasabb, olyan 1500-2000, ha gyorsítani kell akkor viszont sokszor nem elég ekkora fordulat, mert egyszerűen nincs ereje.
A modern turbó benzineseknél pedig azért van nagy fogyasztás dízeles használat mellett, mert ott még a kompresszió viszony is alapból kisebb mint egy szívó esetében, így mégrosszabb az égés...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!