Egy motor/robogó esetén miért nőhet a teljesítmény sportkipufogóval?
Ennek a megértéséhez kell némi áramlástani ismeret, pl. hogy az áramló gáznak és a benne keletkező nyomáshullámoknak se a sebessége, se a haladási iránya nem kell, hogy megegyezzen.
Lényegében ezeket a nyomáshullámokat méretezik máshogy, így a kétütemű motorban (ahol ugye szelepek nem lévén a dugattyú oldala nyitja-zárja az áramlás útját, amit egy négyüteműben a szelepek végeznek) rásegítenek a kipufogógázok áramlására, vagy amelyik tartományban szükséges akadályozzák (nehogy túl sok friss benzin-levegő keverék távozzon a hengerből).
Sajnos olyan nincs, ami egyszerre a legtakarékosabb, leghalkabb és legerősebb, így a gyártó kiválaszt egy olyat, ami elég erős, elég halk és elég takarékos. Aztán ha valakinek olyan kell, akkor a kipufogós cégek csinálnak olyat, ami kihozza a maximum teljesítményt a motorból, cserébe se nem halk, se nem takarékos mondjuk.
Meg van ezernyi kombináció, pl. kicsit erősebb, cserébe nem sokkal hangosabb vagy ha nem sikerül túl jól, akkor nem erősebb, csak hangosabb és többet fogyaszt, ilyenek... :)
A sportkipufogók rezonátorcsövek, más és másféle karakterisztikákkal.
A gyári csövek nem rezonátorok, csak egyes esetekben arra hasonlítanak.
Igen, aztán amit az előttem szóló is írt, benne van folytásként a katalizátor.
Tehát ha van egy gyári 50-es géped, egy jó kipuval tudsz nyerni ha szerencséd van 1-2 lóerőt is.
Nyilván a kipu nyomatékgörbéjétől függ hogy mekkora variátorgörgők kellenek ezután.
Aztán a főfúvóka a masik amit még adott esetben cserélni kell.
Ja és a légszűrőfolytás, ha van.
Ezeket össze kell hangolni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!