Szerintetek mekkora teljesítmény növekedés várható ettől a robogótól az alábbi módosításokkal?
Sziasztok!
Egy hete vettem egy Titro típusú 50ccm 4T-s robogót 30 ezerért. Ennyi pénzért ajándék volt. Az előző tulaj azért adta el mert nem akart neki menni. Később derült ki, hogy keveréket tankolt a 4 üteműbe de ebbe most ne menjünk bele :))
A kérdésem az lenne, hogy tud e valaki valamit a TITRO kínai modelről illetve hallottatok e már róla? Egyik haverom nagyon ért a gépekhez és azt tervezzük, hogy az 50ccm-es blokkot és hengereket a hétvégén lecseréljük 125-ösre. Variátort kicseréljük nagyobb görgőkkel párosítva és nyitott CDI-t rakunk bele. Valamint a kupuffból kiszedjük a fojtást. Ha most megy 45 km/h-t a gép akkor az új konstrukcióval mennyire lehet számítani szerintetek? Tudom ez elég bizonytalan kérdés de teljesen megelégszek hozzáértő emberek megközelítő tippjével is. :) Még egyszer, a gép 4 ütemű. Köszönöm előre is a válaszokat!
A haverod úgy tűnik, hogy csak ért a gépekhez, mert ahhoz, hogy ha 125-ös hengert akarsz feltenni, ahhoz a gyári szelepméret igen kevés lesz. Amit viszont robogóknál nem olyan könnyen tudsz növelni, mint autóknál. Főleg egy távol keletinél, ahol nem sok alkatrész áll rendelkezésre.
Ezen kívül a gyári karburátor is kicsi lesz hozzá. A kipufogó szintén.
Ha nem változtatsz a szelepvezérlésen, elméletileg 2.5* nagyobb teljesítményt el tudsz vele érni.
Kérdés, hogy meddig. Az a főtengely, ami kb 3 LE átadására lett tervezve, elbírja-e a 7-8 Le-s teljesítményt is?
Szerintem hagyjátok...
De akkor miért nem rakjátok át a komplett blokkot hajtással együtt?
Valószínűleg 1-2 tartókonzol nem oda fog esni, ahova kell, de azt tök egyszerű megoldani.
"Egyik haverom nagyon ért a gépekhez"
Ez már rosszul kezdődik.
"és azt tervezzük, hogy az 50ccm-es blokkot és hengereket"
Hengereket?
"a hétvégén lecseréljük 125-ösre."
Nem jó ötlet. Röviden: a blokk nem fog beférni az 50-es helyére. A váz hamar megfog nyekkeni a nagy terheléstől, ugyanis egy 50ccm-es alá tervezték. Nem véletlenül erősítik tuningnál a vázat. A fék szintén kevés lesz. Egy 125-ös robogó 90-et lazán megy valósan és az a kis fék nem egy életbiztosítás. Tényleg ért hozzá a haverod.
"Egyik haverom nagyon ért a gépekhez és azt tervezzük, hogy az 50ccm-es blokkot és hengereket a hétvégén lecseréljük 125-ösre."
Hát, hogyha ennyire ért a "gépekhez", akkor ne engedd, hogy furkálja a hengereket. Abból nem sül ki sok jó; nagy szakértelmet igényel. De ha 125-ös a blokk, akkor gondolom van hozzá 125-ös henger, tehát mindek fúrkálni alakítani. Az 50-esre nem fogod tudni rárakni, mert már 80ccm-eshez is maratni kell a blokkot...
"De kíváncsi leszek, hogy mi sül ki belőle :)"
Inkább hagyjátok az egészet. Drága mulatság, de ha ennyire tuningolni akarod, akkor vegyétek ki a fojtásokat és hangoljátok be, mert egy egészséges 4T leforgatja a (valós) 60km/h-át. Szíj, görgő csere legalább, kuplungot csekkolni. Olajcsere szintén javasolt, mert ki tudja mikor volt benne utoljára.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!