Régen a gömbölyded autóformák után miért következtek nagyon szögletes, kockaszerű kialakítások?
A divat így alakította. Akkor a sarkok nagyon hangsúlyosak voltak, egy négyzetnek meg négy sarka is van. (gondolj a kocka Ladára). Aztán ahogy szokták meg az emberek ezt a "szabályosságot", úgy kezdtek el enyhülni is. Lámpák egyik sarkát, majd mindkét sarkát lekerítették, a négyzetből trapéz lett (lásd. Opel Kadett D és E.).
Mai divat pedig a szép íveket támadja meg. Elnyújtják a korábbi négyzet (kocka) lámpákat, mintha száguldana a kocsi.
Igen, ez a két dolog váltogatja egymást a divat szerint. Ezt már én is megfigyeltem.
Hogy ne menjünk annyira régmúltba, egyszerűen nézzünk meg egy átlagatót, monduk egy Astrát:
A H Szériában még voltak a kasznin határozott ívek, törések, tehát volt benne "szögletesség". A G-ben meg pláne. Után jött a J Astra, amin nincs semmi él, semmi törés. Minden olyan pufók, legömbölyített. Az 5 ajtós hátulról nézve egy "tojás".
Most a legújabb K Astrában megint előjöttek a karakteres élek, törések, csúcsok, megint kicsit szögletesebb lett a forma.
Le merném fogadni, hogy a következő szériánál majd megint a legömbölyítés és a plasztikus formák fognak előtérbe kerülni.
Szerintem azért alakul így a divat, mert nagyon új dolgot nem tudnak kitalálni és a tervezők mindig markáns változtatást akarnak az elődhöz képest, hogy ne szólják meg őket hogy ez ugyan az mint az előző egy kis módosítással. Mintha csak facelift lenne. Ezért csaponganak a két lehetőség között, ha kijön egy újabb generáció. Vagy legömbölyített a forma, vagy szögletesebb. És persze a konkurens gyártók se akarnak lemaradni, egymásról koppintanak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!