Ford Focus 1.6 benzines (első generációs) autóval kapcsolatban van esetleg valamilyen tapasztalatotok?
Érdekelne, hogy mennyire megbízható és szerviz igényes.
Tudom, hogy könnyen rozsdásodik és ez sem tökéletes és kell rá költeni. A lényeg az lenne számomra, hogy ha rendesen megcsináltatom a vásárlás után akkor átlagos karbantartás mellet mennyire problémás a fenntartása?
Az eddigi tapasztalatok szerint általánosságban nézve megbízható autónak számít, főleg a mai agyonelektronikázott, emiatt a korábbi autókhoz mérten jóval több hibalehetőséget hordozó modellekhez képest.
A szérián belül az 1.6 benzines motor kifejezetten jó választás, ami a megbízhatóságot, és szerény karbantartásigényt illeti. Nem egy nyomatékbajnok, de gondolom nem is kanyarvadászatra szeretnéd használni.
A belső ergonómia olyan amilyen, de gondolom ebben az alsó árszegmensben erős a kompromisszumkészséged.
Néhány jó tanács, amire a hazai 10 évnél idősebb használt autót vásárlók zöme még csak nem is gondol...
A Focus első generációját 1998-2004 között gyártották, miszerint a legfiatalabb is 13 éves.
Ebből adódóan a kocsi minden, eddig nem cserélt alkatrésze/eleme jó esetben "csak" 13 éves.
Amennyiben 2004-nél korábbi kiadást vásárolsz, akkor értelem szerűen idősebb.
Egy ilyen öreg autónál (márkától, és típustól függetlenül) már érdemes az általános műszaki/esztétikai állapoton túl a szerkezeti állapotot, és az elektronikát/kábelezést is jobban megnézni/megnézetni.
Könnyen előfordulhat, hogy a vásárláskor nem látszódó anyagfáradásból, elöregedett elektromos szigetelésből, oxidáció miatt zárlatossá váló jeladóhibából stb, komoly anyagi kárral járó probléma adódik.
Az, hogy kívülről szép, és hibátlannak tűnik egy autó, jó esetben nem volt még törve sem, van valós szervizkönyve, lekövethető múltja, sajnos még nem jelent kockázatmentes vételt.
Mindenképp célszerű megnézni/megnézetni a kocsiban lévő légzsákok szavatossági idejét is, mielőtt menet közben váratlanul az arcodba robban, vagy netán szükség esetén nem nyílik ki. Hallottunk már ilyet :(
(Márkaszervizben VIN szám alapján megmondják bármelyik márkánál, hogy az adott típusban a beszerelt légzsákoknak mennyi a gyártó által megadott élettartama, de általában 10év.)
A hazai szemmel brutális költségekkel járó légzsákcserét gyakorlatilag senki sem végezteti el, inkább eladja a kocsiját, "bővül a család", "kategóriaváltás miatt eladó", "külföldre költözés miatt..."stb, stb.
A hazai autósok döntő többségének fogalma sincs arról, hogy a légzsáknak is van egy szavatossági ideje.
Sokan egy kettős tömegű lendkerék cseréjének árától "rettegve" nem mernek belevágni egy-egy "lehúzott márka" bizonyos típusaiba, holott egy tisztességes 2000-es évek elejéről való 4 légzsákos kocsi lufijainak cseréje szakszerűen, minőségi alkatrészekkel cserélve bőven elérheti a kocsi vételárát, ami nagyságrendekkel több, mint egy kettős tömegű cseréje egy szintén 2005 előtti időkből származó kocsinál.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!