Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogy lehet felkészülni egy...

Hogy lehet felkészülni egy nagy teljesítményű autó vásárlására?

Figyelt kérdés
Ha eddig még csak 200 LE alatti autó volt az ember kezei között, de szeretne egy 300 LE feletti autót venni, hogyan/kitől tudhat meg érdemi információkat, vezetési tanácsokat, hogy ne törje össze magát (sem mást) egy héten belül, illetve ne tegye tönkre a nagy értékű álmát?
2017. júl. 13. 15:53
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
A két teljesítményi érték között létezik egy tartomány , azt nem érdemes kihagyni . A fokozatosság lényeges .
2017. júl. 13. 16:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
El lehet menni az új kocsival egy vezetéstechnikai tréningre.
2017. júl. 13. 16:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:

a 100 loerőssel is meg lehet halni. a gázpedál érdekes dolog, nem 2 állású ergo lehet köztes teljesítményt is kicsiholni belőle :)


bármilyen erős az autó meg kell tanulni vezetni, a 300 ló nem olyan erős (tapasztalat) hogy ne lehetne kezelni. Kanarodni is ugyanugy kell vele, megállni is, max hamarabb eléri a kívánt sebességet.

2017. júl. 13. 16:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 A kérdező kommentje:
Egy-két éven belül második autónak szeretném megvenni álmaim autóját, erre szeretnék felkészülni. Napi használatra marad a 136 Le-s dízelem. :) A vezetéstechnikai tréningek, ahogy olvastam inkább "normál" autózáskor előforduló hirtelen eseményekre készítenek fel. Ez is fontos, lehet, hogy ki is próbálom. Nem szeretnék őrülködni az utakon, a két végállás közt is használom a gázpedált. Eddig sajnos még nem volt lehetőségem megtapasztalni a vezetőülésben, hogy viselkedik egy "muscle car". Nagy a lemaradásom és nem tudom hol kezdjem a bepótolást. :)
2017. júl. 13. 17:16
 5/12 anonim ***** válasza:

Felkészülni az adás-vételre?

Hát... gyakorlod az aláírásod.

2017. júl. 13. 19:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:

hogy viselkedik egy "muscle car"

ugy mint a tobbi, csak sokkal furgebb

7 eve vagyok boldog tulajdonosa (lany letemre) egy muscle car-nak

elotte egy 4 ajtos atlag autom volt

a latvanyos/lenyeges kulonbseg az, hogy mikor a lampa zoldre valt es te ralepsz a gazra, mar feluton vagy a kovetkezo keresztezodesig, amig a tobbiek meg el sem indultak...


meg egy nagyon elvezetes tulajdonsaga, hogy amikor palyan mesz mondjuk 120-al es lepadlozod a dogot, visszavalt (az enyem, mert automata, szoval kuplung/visszavaltasz) es kepes ugy felgyorsulni 140-150-re hogy kozben belepasziroz az ulesbe....120-nal!!!! :DD En ezt szeretem benne a legjobban.


amire oda kell figyelni, ha nagy boszme nehez dogot veszel, hogy sokkal hosszabb fekut kell neki...az enyem majdnem 2 tonna, az elejen mindig szem elott kellett tartanom, hogy nem tudok olyan gyorsan/konnyen megallni mint egy ezer kilos Nisannal pedlaul...de ezt idovel megtanulja az ember.


mivel hajlamosak kifarolni es megpordulni, javaslom egy elhagyatott parkoloban ezek gyakorlasat

mikor megvettem a kocsimat en is elmentem egy 'szakertovel' egy parkoloba, ahol az indulast, fekezgeteseket probalgattam. ha erosebben lepek oda neki a lampanal akkor nyikrognak a gumik, ha van valami festes az uton (pl. zebra) ott megjobban kepes megcsuszni, es ha esik az eso, akkor kifejezetten ovatosan megyek vele, mert egy erosebb gazadasra riszalja a segget ide oda...

2017. júl. 13. 19:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
A lány nagyon kedves, hogy ilyen sokat ír, de azért van benne pár nem korrekt info. Az autó féktávja nem a súlyon múlik, hanem a fékek hatékonyságán és a gumik minőségén, legalábbis elsősorban. Egy amerikai muscle car mindenben rossz, egyenesen tud menni és kész. (Mustang legújabb generációja kivétel, de az nem is annyira amerikai) A megpördülés, kifarolás stb. egy hátsókerekes autónál előfordulhat, pláne ha nincs benne semmi elektronikai szabályzás.De egy 100 lóerő körüli hátsókerekes is simán megcsinálja, pl. a Mazda MX5. Az erős autó alatt mit értesz, mit vennél? Nem mindegy, hogy egy M3-as BMW, vagy egy Subaru Impreza a kiszemelt. Vagy egy amerikai nagyvas, nagy nehéz HEMI motorral. Amúgy meg simán, ésszel kell menni vele, aztán úgyis megszokod és akkor folyamatosan bátorodsz majd vele.
2017. júl. 14. 09:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 A kérdező kommentje:

Köszönöm az utóbbi két hozzászóló válaszát is. A kiszemelt egy 2014-es Camaro. Még nem tudom, hogy a V6, vagy V8 illetve, hogy automata lesz e. Tudom, ezek is befolyásolják az autó viselkedését is. Nyilván az élmény mindnél garantált. Pont az olyasmire vagyok kíváncsi, amiről nem nagyon beszélnek -talán mert másnak egyértelmű- mint a csúszós zebra és egyebek, amiket ritkábban, vagy másképp tapasztal az ember egy átlagautónál.

Ha jól értem az eddigiekből, nem kell sokat gépészkedni a 300LE+ autókkal sem normál használat mellett, amíg nem esik az eső. Ennek tudatában már talán el merek indulni egy próbaútra. Egy elhagyatott helyen meg kitapasztalhatja az ember mire hogy reagál a kocsi. Azt nem várom, hogy bárki kölcsön adjon kipróbálásra egy 6-10 milliós autót. Minden esetre jó lenne tudni, mire számíthat az ember. Pl. ha 120-nál "nyomsz egy kövéret", kifarolhat a feneke? Kapcsolódó kérdés: létezik, hogy "élményautózós" helyen a kezembe adjanak egy ilyen autót? Esetleg tanácsokkal lássanak el?

Várom még a beszámolókat, tanácsokat olyanoktól, akik első kézből tapasztalják a 15 l feletti fogyasztást! :)

2017. júl. 14. 14:17
 9/12 anonim ***** válasza:

A nagy teljesítményű autó is autó, az is ugyanúgy működik, mint egy sima autó, amíg nem taposod padlólemezig a gázpedált. Egy 500 lovas AMGvel is lehet normálisna krúzolni a körúton, ha nem két bites vezető vagy aki csak a nem nyomom és a padlóig nyomom állapotokat ismeri :D

Nekem úgy tűnik nem ezek közé tartozol.


Az erős hátul hajtós autóknál ez annyiban változik, hogy ott érdemesebb figyelni amikor rosszak az útviszonyok, mert azt könnyen elrakod keresztbe míg egy elsőkerekes olyankor legfeljebb csak kapar egy helyben :)

2017. júl. 14. 18:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:

Eszedbe ne jusson V6ot venni ember!

Ha american muscle, akkor csakis V8! Minden egyes nap megbannad, hogy nem V8-at vettel, foleg amikor elmesz egy amcsi auto talalkozora es meghallod a V8 dorombolo hangjat.

V6-ot a nyomik vesznek, legalabbis a legtobb V8 tulajdonos (koztuk en is) ezt igy gondoljuk. Olyanok vesznek V6-ot akik a kulsovel akarnak vagizni, akik mutogatjak a Camarojukat vagy Challengeruket de a motorteto alatt nincs csak egy vicc. Az ilyeneket nem tudom komolyan venni. Persze aki nem ert a kocsikhoz (a legtobb pina) azok elott nagyon cool-nak fogsz tunni, de mindenki mas aki ert hozza, az csak elmosolyodik a probalkozasodon.

Ez szamomora olyan, mint amikor hamisitvany ajfont vesz valaki es azzal vagizik, hogy neki ajfonja van, de csak kulsore nez ki ajfonnak, belul egy fos.


Volt Camarohoz szerencsem. Kulfoldon elek es itt barmelyik kereskedesbe bemehetsz es kiprobalhatsz barmilyen autot. Oke, a Nissan GTR-t meg nem sikerult kiprobalnom, de minden mast vezettem. Koztuk egy Camarot is. Eloszor a haverom vezette, a kereskedo az anyos ulesen en meg hatul. Basszus, hat alig fertem el pedig csak 173 magas vagyok. Veszett kenyelmetlen hatul es az ablakon semmit nem latsz ki :D persze vezetni fogod nem utazni benne. Az igazsag az, hogy elfogult vagyok az en kocsimat illetoen, ugyhogy nem hatott meg a Camaro. Jol megy, kanyarokban sokkal stabilabb mint az enyem, de olyan muanyag feeling volt az egesz.


Shelby Mustanghoz is volt szerencsem. Arrol nem sok rosszat tudok mondani, mindossze annyit hogy pici. Hatul effektiv nem lehet normalisan ulni, vagy lecsuszol az ulesen vagy ulsz egyenesen de a fejed oldalra hajtod kulonben nem fer el :D Viszont nagyon pepec furge kis auto, elveztem menni vele. Az enyem a Mustanghoz kepest egy lomha dog.


"első kézből tapasztalják a 15 l feletti fogyasztást!" - a kuton sokszor odajonnek megkerdezni hogy mennyit fogyaszt a dragam. Altalaban csak annyit mondok, hogy kit erdekel. Ha a fogyasztas lenne a fontos szamomra, akkor veszek egy Priust. De ehhez a flegma hozzaallashoz hozza tartozik, hogy itt nem kerul egy heti fizetesbe a tankolas. Sot!

Persze sokat eszik a vas, foleg ha jo ido van akkor nyomom neki mint a suket, de ha egy auto vasarlasanal neked szempont az, hogy mennyit fogyaszt, akkor az az auto nem valo neked!


"l. ha 120-nál "nyomsz egy kövéret", kifarolhat a feneke?" Volt mar ra pelda igen. Meg is ilyedtem picit. Nem en vezettem, a parom, neki is V8 van, kicsit fel"turbozott" verzio. Ha nem is szabalyos farolas de nyikorgas jott a gumiktol.


Csak azt tudom tanacsolni, hogy keress amcsi autos talalkozokat, menj el, haverkodj, talan meg kocsikazni is lesz lehetoseged vmelyik izomautoval.


Ha pedig egyszer Californiaba sodor az elet, akkor keress meg es kiprobalhatod az enyemet. 2010 Dodge Challenger R/T 345LE

2017. júl. 14. 18:28
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!