Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Most akkor hogyan is működik...

Most akkor hogyan is működik a manuális és az automata klíma?

Figyelt kérdés

Van egy autó, amiben van egy klíma bekapcsoló gomb, meg egy tekerő aminek ugye a bal köríve kék a jobb piros. Itt ha be van kapcsolva, mit állít hogy a kék részen belül hova tekerem? Hogy működik? Ez lenne a manuális klíma elvileg.

Van egy másik autó, ahol szintén van egy bekapcsoló gombja, és a tekerő körívén számok vannak, be lehet állítani a hőmérsékletet. Ezen kívül a ventilátor sebességállítóján van 0, AUTO, 1-2-3-4 fokozat. Ha a klíma be van kapcsolva akkor 0-n is jön valamennyire a hideg levegő, auto viszont mindig maxra állítja a ventillációt és szinte sosem veszi lejjebb. Ez automata klíma elvileg. És ez hogy működik, milyen elven? Ha a ventilátor sebesség nem auto-n van akkor is magától tartja a kiválasztott hőfokot?

Az első autó egy 2009-es Hyundai i30 a másik egy 2000-es Fiat Bravo.


2017. júl. 13. 11:18
 1/5 anonim ***** válasza:
Amin hőmérsékletet állítasz, az automata. A ventilátor sebességétől függetlenül próbálja tartani a hőmérsékletet, nyilván ha alig forog a venti, akkor nehezebben tudja.
2017. júl. 13. 11:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
Manuális azt állítja mennyire hideg levegőt fújjon be, automata a kívánt hőmérsékletet.
2017. júl. 13. 15:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 JulesTS ***** válasza:
Automata klima a beallitott hofokot probalja tartani. AUTO allasban a beallitott es az erzekelt homerseklet kulonbsegetol fuggoen szabalyozza a ventillator fordulatszamat. Minel nagyobb a kulonbseg, annal gyorsabban forog a ventillator, minel kisebb a kulonbseg annal lassabb a ventillator. Ha AUTO allasban a homerseklet szabalyzot valamelyik vegallasaba tekered (+ vagy -), akkor maximalis fordulattal fog menni a ventillator. Az 1,2,3,4 allasban is a beallitott homersekletet probalja tartani, csak a fordulatszamot nem szabalyozza (a bealitott erteken marad vegig).
2017. júl. 13. 21:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
Bravoban félautomata a klíma. Ha az auto-ra kapcsolod, akkor a bal oldali tekerővel beállított hőfokot igyekszik előállítani. Elég jól működik, próbára úgy tudod tenni, ha a hőmérsékletet csavargatod fel le az auto- állásban. Változni fog a befújt légmennyiség intenzitása. És nem, nem tartja, ha nem AUTo-n van.
2017. júl. 14. 10:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 JulesTS ***** válasza:
Nekem Alfam van, azon 1,2,3,4-ben is probalja tartani a beallitott erteket, de ezek szerint a Fiatnal nem igy van...
2017. júl. 15. 22:00
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!