Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kamionosok/fuvarszervezők! Mi...

Kamionosok/fuvarszervezők! Mi a helyzet a kamionok várakoztatásával?

Figyelt kérdés

Nem vagyok kamionos, de szeretem a nagy gépeket, sok videót nézek róluk. Pár kérdés merült fel bennem.


Nagyon zavar, hogy sokszor órákig/napokig váratják a kamionokat a cégek, mert nem szedik le a rakományt. Ennyire nem kell nekik az áru? Akkor feleslegesen rendelték meg?


Ilyen esetekben nem megy büntetés a cégeknek? Például kötbér a kamion állása miatt, mert ugye a várakozás ideje alatt lecsúszik a fuvarozó cég más szállításokról...



2017. júl. 12. 18:37
1 2 3
 1/30 anonim ***** válasza:

Ebből regényt lehetne írni.

Sok okból kell várakoznia egy kamionnak a lerakón. CSak a legfontosabbak, késett/korán jött, időkapuja van, nincs kapacitás a rakodásra, mert mást rakodnak, nem készült el időre a rakomány stb stb.


Az itteni sofőröktől majd megkapod, hogy mindig a fuvarszervező a hibás és szegény alulfizetett sofőr az áldozat, de ez ennél sokkal bonyolultabb kérdéskör.

2017. júl. 12. 18:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/30 anonim ***** válasza:
Nem azért rendelik az árút mert nem kell nekik. Nagy cégeknél mindennek megvan a menete, szabályai. Ez gyakran lassúnak, ésszerűtlennek tűnhet. Ezt a békát a fuvarozó kénytelen lenyelni. Sokan fuvaroznak szívesen a multiknak mert sok munkát adnak.
2017. júl. 12. 19:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/30 A kérdező kommentje:

Elhiszem, hogy nem egyszerű, de pl. a futárok (kicsiben ugyanez) sem várnak, ha nem vagy otthon. Nem látok bele, de pl. ha délelőtt 10-re kérik az árut, akkor egyrészt a kamionosnak (vagy a cégének) ki kell számolnia, mikor induljon el, hogy időre ott legyen ott. A megrendelő pedig tudja, hogy 10-kor áru jön, nyugodtan fel tud készülni a fogadására, nem?


Fordított esetben, ha késik a kamion, ki vannak - gondolom - akadva pl. a multik, hogy "jajj mi lesz, hol késik már?". Azért ez nem kicsit visszás így.


Nem mondom, hogy direkt csesztetik a fuvarozó cégeket, de elég érdekes hozzáállás. A kötbérre még nem tértünk ki: nem raknak rá pár százalékot pluszban a fuvardíjra a kamionos cégek, ha várni kell? Ez talán segítene a multiknak komolyabban venni a szállítások kezelését, hiszen fizetni úgysem szeretnek. Persze ez csak egy ötlet...

2017. júl. 12. 20:25
 4/30 anonim ***** válasza:

Nem mindegy, hogy egy elektromos borotvát kell átadjon a futár, vagy a kamionos 25 tonna több száz millás cuccot.

Ha várni kell, várni kell, ez van. Egyrészt ez nem túl gyakori dolog, másrészt a következő fuvart általában csak akkor kapják, ha már le van rakodva az áru, így nincs gond.

Inkább az a gyakori, hogy a kamion nem ér oda időben különböző okok miatt, úgyhogy a fuvarozók sincs mit vergődjenek.

2017. júl. 12. 20:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/30 anonim ***** válasza:

Kérdező, még mindig rosszul gondolkozol.

Nyomott ár van a fuvarpiacon, ezért a szállítmányozó nem pattoghat. Elhiheted, hogy egy esetleges késésből sokkal nagyobb kár keletkezhet a címzettnél, mint a fuvarozónak a várakozásból.


A futárt meg ne keverd ide, az teljesen más tészta.


Egyébként konténeres szállításnál van kötbér, ott szokták alkalmazni, hogy időre megy és x óra (általában 4) áll rendelkezésre rakodásra utána kötbéreznek. De ha minden késésért a fuvarozónak kellene kötbért fizetnie, gyakorlatilag felborulna a piac, minden kapuban napokig várakoznának az autók, mert minden szállítmányozó extra hosszú szállítási időket garantálna csak, a valóságban pedig, általában, sokkal korábban érkeznének az autók

2017. júl. 13. 06:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/30 A kérdező kommentje:

Pont a fordítottja bántó: a valóságban már idejében megérkezik legtöbbször a kamion, de a célnál nem szedik le, csak órákkal később, addig meg várakozzon. Ez volt az alapprobléma.


A piaci helyzettel való visszaélést pedig elég szomorúnak tartom, de sajnos létező jelenség valóban.

2017. júl. 13. 08:47
 7/30 anonim ***** válasza:

valaki írta, hogy miután lerakták az árut utána jön a következő fuvar... hát ez egy hülyeség, ezért megy csődbe csomó cég mert utána állnak neki fuvart kérni, és van hogy órákig kell ácsorogni. Ha megjött a sofőr de még nem kezdődött el a rakodás már akkor kell a következő meló.


Gondold el ha mindig csak 1 órát várakozol, az mondjuk 1 hónap alatt 30 óra.

2017. júl. 13. 15:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/30 anonim ***** válasza:

Akkor leírom harmadszor is.

Nem azért nem szedik le, mert nem akarják, lusták vagy valami. Mindenkinek érdeke, hogy minél előbb eltűnjön az autó a telepről.


Igen, 25 évvel ezelőtt, amikor úgy kellett könyörögni egy egy Ifáért, akkor meg fordítva volt. Ilyen a piacgazdaság.

2017. júl. 13. 17:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/30 A kérdező kommentje:
Akkor miért nem szedik le a megbeszélt időben? Tudják, hogy 10-re jön a kamion, targoncájuk is van, emberük is van, akkor mi a gond?
2017. júl. 13. 21:02
 10/30 anonim ***** válasza:

"Gondold el ha mindig csak 1 órát várakozol, az mondjuk 1 hónap alatt 30 óra."


Néha egy napot kell várni, nem egy órát, ha olyan szar helyre kerül ahonnan nem nagyon van mit szállítani. Ez ilyen.

2017. júl. 15. 10:27
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!