Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi lenne, ha egy motorkerékpár...

Mi lenne, ha egy motorkerékpár motorját így állítanák össze?

Figyelt kérdés
ha egy ezres 4hengeres szupersportmotor blokkját átcsinálnánk: a főtengelyen a hajtókarok ugyanabban a magasságban vannak egyszerre. vaagyis mind a 4 ütem ugyan abban az időben történne mind a négy dugattyúnál. egyszerre lenne a robbanás mind a 4 hengerbe. már így is hatalmas ezeknek a gépeknek a teljesítményük. mekkora nyomatéka, és ereje lenne, ha úgy megcsinálnák =) ? és ha meglehet csinálni, akkor miért nem találták még ki???
2010. máj. 20. 23:03
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
100%

Ezzel egyet érnél el: a motor vagy kiszakadna a rögzítéséből, vagy a főtengelyt tépné el.

A motorok nyomatéka ugyanis két részből tevődik össze: a forgó-mozgó részek tehetetlenségi nyomatékából és a motor által produkált nyomatékból. A tehetetlenségi nyomatékkal csak a baj van, azt a gyártók próbálják csökkenteni vagy legalább egyenletessé tenni, ezt a célt szolgálja a Yamaha YZF-R1 keresztsíkú főtengelye. Egy ilyen megoldással a teljes tehetetlenségi nyomaték egyszerre jelentkezne (FHP-tól mérve 90 és 270 foknál), illetve a motor által termelt nyomaték is egyszerre zúdulna rá a főtengelyre. Mivel a perdülettétel rá is érvényes, ezért a blokk, ha csak tehetné, elfordulna a főtengely hirtelen kialakuló nagy perdületével ellentétesen. Na, ekkor tépné ki magát a vázból - vagy ha ezt nem tenné meg, a kiegyensúlyozatlanság törné el a főtengelyt.

Csak egy mellékes megjegyzés: a négyhengeres, 1000-es szupersportmotorok nyomatéka nem túl nagy, az óriási teljesítmény inkább a csillagászati fordulatszámokból jön össze.

2010. máj. 20. 23:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 omadjoe ***** válasza:
egyet értek az elöttem szoloval. a kérdezöt pedig megkérném, h. egy kis polák (fiat p126) motorját nézze meg üzemközben. egyenletlen járást egész jol prezentálja. 2 hengeres, 4 ütemü moci van benne. és ha jol emlékszem ezek a dugattyuk szinte egy ütemben mozognak.
2010. máj. 21. 00:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
Nem szinte, hanem pontosan egyszerre mozognak. A kéthengeres négyüteműk egyik átka ez: vagy egyenletes a nyomatékleadás, de akkor a dugattyúk egyszerre mozognak és ráznak, vagy egyenletes a járás, de akkor 180°-ra van elékelve a két dugattyú és a nyomatékleadás szaggatott.
2010. máj. 21. 00:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim válasza:
ha egyszerre mozognak a dugattyúk az olyan mintha 2 iker henger lenne.kevesebb lesz a fordulat szám viszont annyival növekszik a forgatónyomaték. de szerintem be se indulna.
2010. máj. 21. 12:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
79%

HA beindulna, akkor fel-le ugrálna (mert gondolom soros 4-esre gondoltál) és széttépne mindent.


Mit gondolsz miért vannak meg a híres szögek?

V2 motornál a 45°

V8-nál is megvan az a fok, hogy ne rázzon

2010. máj. 21. 13:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 A kérdező kommentje:

utolsó: nincs szöghöz kötve a hengerek pozíciója. például a Honda Varaderónak nem 45fok. a Ducatinak pl. 90fok, ezt a motrot el is nevezték L-twin-nek, de lényegében Vmotor. sőt! elég kevés motor hengereinek "összetartási szöge" 45fok.


első: ez nekemis megfordult a fejemben, és nem hülyeség. de ha menne? olyan anyagokból lenne, hogy kibírná?

még annyi, hogy tisztába vagyok vele, hogy a sportmotoroknak nem a legnagyobb a nyomatéka. kb 110-120NM. perszehogy vannak erősebbek, Yamaha V-max, cruiserek, meg a V-motrosak, de azért a 110NM se kevés :)

2010. máj. 21. 15:43
 7/13 A kérdező kommentje:
a 110-120 NM-t az ezresekre értettem. a 600-asoké tudtommal olyan 70, max 80NM
2010. máj. 21. 15:45
 8/13 anonim válasza:
Ebben az esetben tök mindegy hogy egy vagy négy vagy százhengeres a motor. Méreti megfontolásokon kívül többnyire azért többhengeres egy motor hogy az folytonos egyenletes nyomatékot biztosítsák. Éppen meg lehetne csinálni, pontosan ugyanúgy működne mint egy azonos cm3 egyhengeres. Éppen nem szakadna ki meg nem is ugrálna ha jól lenne megtervezve a motor arányai de a formai másságán kívül semmiféle előnye nem lenne. Egy egyhengeres motor pepitában.
2010. máj. 21. 19:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
100%

Bizony ám, attól, hogy a leghíresebb V2-es a H-D léghűtéses nyomórudasa, nagyon sokféle van még. A nagy Rotaxok (pl. az Aprilia RSV mille motorja) 60 fokosak, a Ducati Desmoja pedig 90°-os. De létezett 135°-os V2-es is, ezt - azt hiszem - az MV Agusta használta, de ebben nem vagyok biztos. Mindegyik hengerszögnek megvannak az előnyei (hajtókarok elékelése, rezgések kioltása, helytakarékosság). Egyébként a hat- és tizenkét hengeres V-motorok jellemzően 60°-osak (mondjuk a Ferrarié pont 180°-os), a V8-asok 90°-osak, éppen azért, hogy a rezgéseik ne legyenek túl erősek.

Egyébként amit írsz, nem teljes hülyeség, a H-D a legendássá marketingelt XR750-esével már feltalálta ezt, mégpedig az ún. "big bang" gyújtásidőzítéssel. Itt a két henger nem sokkal egymás után gyújtott, így a hátsó gumi csúszáshatár közelében kiszámíthatóbban viselkedett: kapott egy nagy lökést, majd volt némi ideje "megnyugodni", visszanyerni a tapadását. Be is jött a Hondának, mikor lemásolta a saját 750-esével (aminek a neve már nem jut eszembe). De amit te írtál, az már egy kicsit sok...

Az pedig, hogy nem valami nyomatékosak az ezres sportmotorok, egy relatív dolog. A mai ezres négyhengeres szupersportmotorok 110-120 Nm közt produkálnak, az ezres személygépkocsik 90 Nm körül teljesítenek. Nem rossz tehát az eredmény, de látszik, hogy a hihetetlen teljesítmény inkább a magas fordulatokból jön össze, mint a nyomatékból, hiszen 25-30%-kal több nyomaték mellett kb. kétszer akkora teljesítményt adnak le. A nyomatékgörbéről nem is beszélve... (általában sokkal hegyesebb, mint az autóba tervezett motoroké)

2010. máj. 21. 19:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:

15:43

vagyok


Nem azt mondtam hogy muszáj annak lennie, hanem annál a szögnél ráz a legkevesebbet.

Amúgy: nem motrot hanem motort :D

bocs a javításért nem kötekedésnek szántam csak idegesít

2010. máj. 21. 21:33
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!