Ha egy autóra azt mondják, hogy "hengerfejes", akkor pontosan mi a baja?
Többek között azt is jelentheti, hogy a blokk átállt mixer üzemmódba, és a motorolajból valamint a hűtőfolyadékból, egy új típusú emulziós löttyöt kezd gyártani.
Annyi a probléma, hogy ez az elegy, sem kenésre sem hűtésre nem alkalmas, így a motor nagyon nem szereti.
A hengerfejes állapot kedvenc hozadéka még, hogy a motorban tartózkodó ménes szétszalad, vagyis a lóerők világgá mennek, és ez-az összesül, megolvad, átég, eltörik.....legrosszabb esetben a blokk a kukába végzi.
Szóval, nem egy örömünnep. :(
Sok baja lehet, kisebb baj, ha a tömítés ég át, nagyobb baj, ha deformálódik vagy elreped.
Leggyakoribb jelensége a hűtővíz és motorolaj összekeveredése, vagy kompressziócsökkenés.
De ne olyan repedésre gondolj, hogy felnyitod a motorháztetőt és bumm egy repedés amin benyúlsz. Hanem nagyítóval kell nézegetni szinte, szelepek közelében, olaj és vízjáratok mellett stb. Magas nyomáson azon röhögve átjut minden.
Hideg motorral ha pörgeti valaki az autót, akkor lesz előbb utóbb hengerfejes. Ami nem mást jelent, mint a hengerfej tömítés átég és a hűtővíz, illetve a motorolaj keveredik. Ez a motornak sem tesz jót, illetve eltűnik a hűtővíz és olaj jelentős része (nálam befoly a hengerbe a hűtővíz, majd visszatért leállításkor a kiegyenlítő tartálya).
Maga a hengerfejtömítés nem vészes 6-8e Ft, viszont a hengerfej leszedésnél még kismillió dolgot kell cserélni (mert az ember nem szedi szét sűrűn a hengerfejet, és akkor már felújítja). Így lesz egy 120-140.000 Ft-os beavatkozás :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!