Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a különbség a Szívódízel...

Mi a különbség a Szívódízel és a TurbóDízel között?

Figyelt kérdés

Gondolom az,hogy a TurbóDiesel-ben van Turbó,de szeretném megtudni pontosan,hogy mi a különbség!


És a Turbó az mikor és hogyan indul be?


Előre is nagyon köszönöm a válaszokat!

Üdv:...


2010. máj. 20. 19:54
1 2
 11/14 anonim ***** válasza:

20:58

adagolóról nem hallottál még???

2012. jan. 4. 17:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 anonim ***** válasza:
Dehogynem, gondolom a befecskendező szivattyúra (injektor) gondolsz. Az nyomja a hengerekbe a gázolajat. Csak éppen semmi köze a turbohoz (vagy a szíváshoz), az a levegőről szól.
2012. jan. 4. 20:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 anonim ***** válasza:
100%

Így van, az, hogy a turbódízelben van egy turbófeltöltő, ami a belsőégésű motoroknál használt feltöltők egyik fajtája, amelyeknél a feltöltő kompresszorát a motor kipufogó gázai működtetik. A szívódízelben nincs turbó, ezért másképpen, magyar zsargonban gyakran csak "sima dízel"-nek nevezik.


A turbó a motor gyújtásával együtt indul be. A szerkezet célja az, hogy a belső égésű motor teljesítményét azonos hengerűrtartalom mellett növeljük. A telejsítménynövelés egyik legegyszerűbb módja ez, mindemellett alkalmazásával változik a motorkarakterisztika, csökken(het) a motor élettartama( szakszerűtlen használat mellett ), a fogyasztás pedig gázállás arányában nő ( több üzemanyag képes elégni a többletlevegő által ). A turbótöltő lényegében egy közös munkatengelyre helyezett turbina és egy radiális lapátozású centrifugális kompresszor. Használata során a motorból érkező kipufogógáz a turbinán keresztülhaladva igen magas (100000-270000 1/min) fordulatszámot eredményez a munkatengelyen, ami meghajta a kompresszort. A kompresszoron keresztül történik a belső égésű motor levegőszállítása, ami immáron sokkal nagyobb mennyiségben és nyomáson áll rendelkezésre. A feltöltőben, történő nyomásnövelés során a fizikai gáztörvényeknek megfelelően az azon áthaladt levegő hőfoka jelentős mértékben emelkedik (ami rontja a feltöltés hatásfokát), így mielőtt az még belépne az égéstérbe, sok esetben hőcserélő (intercooler) segítségével visszahűtik azt, így egységnyi térfogatban több oxigént tudnak bejuttatni az égéstérbe.

2012. márc. 6. 01:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 anonim ***** válasza:
100%
A különbség pedig az, hogy a legtöbb gépkocsi szívó motorral van ellátva, ez azt jelenti, hogy a levegőt a dugattyúk mozgásából adódó szívóhatás juttatja a hengerekbe. Még a szívó motor szívja a levegőt a hengerbe, addig a turbó feltöltővel ellátott motor befújja. Ezt úgy tudja megtenni, hogy megnöveli a levegő nyomását a szívó oldali részben (szívócsonkban) így gyakorlatilag betódul a levegő a hengerbe. Mivel több levegő jut a hengerbe, ezért több üzemanyagot is tudunk adni a motornak, ezáltal nagyobb teljesítményre tehetünk szert ugyan akkora hengerűrtartalom mellett.
2012. márc. 6. 02:02
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!