Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a különbség a turbódízel...

Mi a különbség a turbódízel és a szívódízel közt?

Figyelt kérdés
A turbódízelnél mikor kapcsol a turbó? igaz hogy meg kell várni hogy leálljon a turbó a motor leállítása előtt? te megvárod?
2010. szept. 29. 15:20
 1/8 anonim ***** válasza:
A turbó elindul a motorral együtt és azzal együtt is áll csak le. Tehát ugyanúgy forog mint pl az ékszíj.
2010. szept. 29. 15:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:

Én úgy tudom hogy ameddig a turbó jár addig nem szabad a motort leállítani.

Ezt a start-stop rendszer kapcsán hallottam hogy TD-kbe szerelik ami hülyeség.

2010. szept. 29. 15:37
 3/8 anonim ***** válasza:
a turbó magától nem áll le ez hülyeség... Csak akkor ha a motor is leállt...
2010. szept. 29. 16:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
Mivel a turbót a kipufogógáz hajtja elég valószínűtlen, hogy a turbó a motor beindulása után ne járna.
2010. szept. 29. 17:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
A turbót a kiáramló kipufogógáz hajtja, tehát amíg jár a motor addig nem áll le, a lényege, hogy a növekvő fordulattal nő a kipufogó gáz nyomása és így a turbó jobban tölt az autó pedig gyorsul. Viszont ha egy turbós autót meghajtanak, huzamosabb ideig megy, akkor leállítás előtt érdemes egy pár percig alapjáraton járatni, hogy az olaj a turbóval együtt visszahűljön, ha ilyenkor egyből leállítják akkor a forró turbó megégetheti az olajat.
2010. szept. 30. 18:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
Ez gondolom változó, az én Vento-mnál 2200-as fordulattól kapcsol be. Igaz, főleg nagysebességű haladás után megállva nem szabad rögtön leállítani a motort, általában fél perc-egy perc alapjárat szükséges, hogy a turbó forgórésze visszahűlhessen, ellenkező esetben az élettartam megrövidül, sőt a turbó besülése vagy törése is előfordulhat. Ezért én megvárom.
2012. febr. 28. 01:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

a Ventónál sem 2200-nál kapcsol be a turbó,hanem a motor beindulásától kezdve egyfolytában pörög,

az más tészta,hogy 2200-as motorfordulatnál éri el a turbó a 80-100 ezres fordulatszámot,aminél már annyi plusz levegőt töm be a motorba,hogy az úgy meglódítja az autót,mintha hátbavágták volna,

2012. febr. 28. 03:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
Úgy gondoltam én is a "turbó bekacsolását"...
2012. márc. 6. 00:16
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!