Autó generátor mekkora feszültséget ad?
manapság a generátor egybe van építve a feszültségszabályzóval, így alapesetben nagyjából az általad írott feszültséget szolgáltatja (Esetlegn a külső hőmérséklet függvényében némiképp változtatja az értéket, hogy az akkumulátor azt a feszültséget kapja, ami az adott hőmérsékleten optimális).
Nos, némi buherával kiktatható a feszültségszabályzó, ebben az esetben a feszültség a fordulatszámmal arányos. A generátorok úgy vannak méretezve, hogy alapjáraton is töltsék az akkumulátort, tehát a tényleges fordulatszám/alapjárati fordulatszám szorozva a töltőfeszültséggel összefüggéssel nagyjából megsaccolható a leadott feszültség. Persze itt a motor fordulatszámáról beszélek, a generátor fordulatszáma a hajtás áttételének megfelelően más lehet.
Egyáltalán nem kell tudnod a pontos feszültségszinteket.
A kimenő feszültséget kell figyelned az egyenirányító után. Ha magasabb mint 14,2V, el kell venni a gerjesztést, ha kevesebb mint 14,1V, rá kell adni. (mindenképpen kell némi hiszterézis, különben túl gyorsan fog ki-be kapcsolgatni, és az zavarokat okozhat, a forgorész önindukciója átütheti a kapcsolóelemet (FET, teljesítménytranzosztor, nem tudom miből építed).
Gyakorlatilag egy jó minőségű komparátor kell hozzá, és egy teljesítméynkapcsoló elem, ami többnyire egy P-csatornás VMOS FET, az egész megvan két-három óra alatt egy variapanelen, élesztéssel, beállítással együtt.
Pontosan, erről van szó!
És ha nagyon jó fej akarsz lenni, akkor még a gyújtást is figyeled, és ha nincs jel, az álló generátort nem gerjeszted feleslegesen. Ezen kívül, ha az alapjárat nagyon leesik, mert nagyon terheli a generátor a motort, akkor csökkented a gerjesztést. Még mindig jobb, ha kisebb a töltőáram, mintha lefullasztja a motort, vagy egészségtelenül alacsony fordulaton kell járnia.(modern autók ezt az alapjárat utánállításával oldják meg)
Igen, valami hasonlót szeretnék.
Amire gondoltam mint "fő cél", hogy a gerjesztési áramot a fogyasztók által felvett áram függvényében kellene szabályozni (szóval hogy a feszültség szabályzó résznek minél kisebb legyen a vesztesége), valamint nem is feltétlen kellene mindig töltenie a generátornak mint például amit te is írtál vagy mondjuk teljes gázadáskor ("sportautóról" van szó) motorfék üzemben szerintem tudna eleget tölteni.
Ez igaz, jobb is mint a sönt-szerű elgondolásom az áram mérésére.
Köszönöm a segítséget. Kb. két hét múlva fogok nekiállni a dolognak, addigra lesz itt az autó, most még csak ötletelek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!