A dízelautókat miért tartják szennyezőnek, rossznak?
Hosszútávon egy benzines autó sokkal károsabb a környezetre, ugyanis löki kifele az üvegházhatású gázokat, amik nagyban hozzájárulnak a globális felmelegedéshez.
A dízelek ezzel szemben jelentéktelen mennyiségű üvegházhatású gázt bocsátanak ki.
Az viszont igaz,hogy az emberi,állati szervezetre károsabbak, de ennek ellenére nincsenek olyan negatív hosszútávú hatásai a környezetre, mint a benzinüzemű autóknak.
Illetve, számítsuk azt is, hogy egy dízel kevesebb üzemanyagot éget el, mint egy benzines akkor is,ha azonos teljesítményűek és megegyezik a hengerűrtartalom is.
Én úgy gondolom, hogy a benzinüzem a Formula 1-be, meg az olyan élményautókba való, mint a Ferrari,Lambo és társaik.Hétköznapi használatra sokkal jobb egy dízel.
Sokan úgy vannak, mint az unokatestvérem.
Ő sokáig a benzinre esküdött, utálta a dízeleket, mert az "traktorba való". Jellemzően nagyon sportos japán autó voltak (Celica,Mitsubishi Eclipse), aztán nekem lett Lagunám, GT verzió, komoly 180 lőerős dízelmotorral.
Sok unszolás után kipróbálta és leesett az álla, szinte minden tekintetben verte a 12-13 litert fogyasztó japán sárkányokat.
Persze azt tegyük hozzá, hogy a Laguna viszonylag fiatal autó.
Nyilvan rettentoen szakerto lehetsz, ha neked a diesel Laguna a non-plus-ultra...
A diesel motorokkal a legsulyosabb gond a nanomeretu koromreszecskekkel, meg a nitrogenoxidokkal van. Es igen, az uveghazhatasu gazokkal is, mint pl. a szen-dioxid. Ha varosi hasznalatra kell, rovid utakra, a diesel motor a legrosszabb valasztas, be sem melegszik es mar megallsz vele, telen meg rosszabb mert futeni is probalsz (nyilvan minden eredmeny nelkul, de ezzel is a motort hutod). Meg hat nyilvan a nyugati nagyvarosok vezetese is tokhulye, hogy pont a diesel motorok kitiltasaval akarjak kezdeni, nem a benzinesekkel...
O vitát akart szitani, és a renaultját akarta dicsérni.
Én lazán tudok okbjektiv lenni, rákeresek a neten renault laguna átlagban 7 litert eszik, kicsivel többet.. de legyen 7 racionális, ez 182g co2 kibocsátást csinál.
Hogy ne legyünk szőrszálhasogatóak, vegyünk egy régebbi 1.8 tsi passatot, neki ugyanilyen elven mért átlaga 8.1 liter, 194 g co2 kibocsátással.
ez 7%al több, mint a renault.
Persze vehetnénk a neten ugyanugy rákeresve több 100 autó közül egy mazda 6 skyactiv kombit, 165 lovas motorral és 7.39es átlagot nézve már 172g / 100 km.
De dőzsöljünk ugyanez 192 lovas motorral már 8 liter, tehát 187.. 3%al több, de legalább 3%al erősebb.
Tehát a +- 10%on belül maradva autótipus függően azért valljuk be nem jelentéktelen. Sőt lazán hoztam fel autómodelt ami lazán alulteljesíti a jelentéktelen mennyiségét.
Jó lenne ha a kérdező ha már provokálni akar és öntömjénezni kicsit olvasna és gondolkodna.
Remélem segíthettem a témát a helyére tenni :)
MELYIK dízelautót?
Az én 30 éves 1.6D Opelomat, ami esetenként akkora fekete füstöt ereget, hogy beteríti a fél környéket, vagy egy EURO 6-os munkagépet, ami ilyen hegyilevegőket pufog ki, és zöldre fakadnak tőle a fák.
# 4-esnél a pont, abszolút!
"A dízelek ezzel szemben jelentéktelen mennyiségű üvegházhatású gázt bocsátanak ki."
Ez nem igaz.
Hozzáteszem, nekem is dízel autóm van már 5 éve. Benzinest nem szívesen vennék már. Ez után is maradnék a dízelnél. Az hogy "be se melegszik", rám nem igazán érvényes, ugyanis ha egyszer beindítom 200km alatt nem állítom le.
Azért szennyez a dízel, mert a gázolaj magasabb hőmérsékleten párolog, mint a benzin.
Az üzemi hőmérsékletű hengerbe ha befecskendezed a benzint, az azonnal elpárolog. Gőzzé alakul és molekuláris szinten elkeveredik a hengerben lévő levegővel. Ezért szinte tökéletesen el tud égni.
Ellenben a gázolaj nem párolog el. Befecskendezve apró folyadékcseppekre szakad. Ezeknek a cseppeknek a felülete kezd el égni, a belső részük nem ég el teljesen. Se idő nincs rá, se a levegő oxigénje nem fér hozzá a külső "buroktól". Így nem tökéletes az égés, korom és polikondenzált szénvegyületek távoznak a kipufogóból. Ezeket aztán belélegzed, bekerül a szervezetedbe, a véráram útján minden szervedben elterjed. Ezek a vegyületek rákkeltőek is lehetnek.
Ezért szennyez.
Viszont, az összes részecskeszennyezés legfeljebb 10%-áért felelős a teljes közlekedés. A döntéshozók ezt nem képesek felfogni. Mindenkibe beleverték már kis korába, hogy az autók szennyeznek, a kipufogógáz büdös, azért van szmog, stb. Holott a lakossági fűtés sokkal szennyezőbb, főleg a szilárd (szemét, műanyag, stb) tüzelés.
Az autóforgalmat lehet korlátozni, betiltani. Pár év és nyugat európában is rájönnek, hogy ezzel nem sokra mennek, minimálisan javul csak a levegő minősége.
A helyzet azért bonyolult, mert azt betiltani, hogy valaki ne fűtsön a saját lakásában, nem lehet. Tehát jelenleg az értelmetlen kísérleti forgalomkorlátozáson kívül nincs más eszköz, amivel lépni lehetne.
"Az viszont igaz,hogy az emberi,állati szervezetre károsabbak, de ennek ellenére nincsenek olyan negatív hosszútávú hatásai a környezetre, mint a benzinüzemű autóknak. "
Nekem itt elveszett a fonal...
Pár éve amióta az amcsik kipukasztottak egy kamulufit, azóta tartják csak szennyezőbbnek. Előtte senkit nem érdekelt. Valóságban meg egyformán szennyező mind, csak az egyik ebben, a másik abban.
Másik nagy gond, hogy mindenki a 20 éves kormoló dízelt hasonlítja egy maihoz, holott a 20 éves benzines is pont ugyanolyan szeméthegy és tüdőrohasztó volt egy maihoz képest. Csak annak nincs füstje, nem látszik, ergo nem is káros... Ebből a felfogásból születik a hülyeség.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!