Swift 1. 0 GL égett szag jobb első keréktől. Bővebben lent?
"Jobb és bal első kerék felni meleg és a jobb elsőből jött a szag"
Ilyenkor jellemzően a fék melegszik túl és az bűzlik. Mire a guminak szaga van, már a füstöt is látod.
A Swift fékrendszerét nem bonyolították túl: egydugattyús, úszónyerges tárcsafékek vannak elöl. Ezeknél az úszócsapok állapota kulcsfontosságú: ha berohadnak vagy valamitől (mondjuk a nemrég elvégzett alváz- és üregvédelemtől) mocskosak lesznek, a fék nehezen old fel, a külső betét hajlamos akkor is súrlódni, mikor már rég elengedted a féket. Érdemes levenni a kereket és megnézni a féknyergek állapotát. Ha alvázvédőt találsz rajtuk, esetleg szakadt a porvédő gumiharang, akkor szinte biztos, hogy ez a gond. Sajnos itthon kevés szerviz van, ami teljesen szakszerűen végezné az alváz- és üregvédelmet, a legtöbben csak alulról telibetaknyolnak mindent, nem foglalkozva a bitumenalapú "szilvalekvárral" beragasztott kézifékkötéllel, úszócsappal, fékdobra-kipufogóra felhordott és onnan büdösen leégő matériával vagy épp egy életre oldhatatlanná tett csavarkötésekkel.
Barum gumi nem lesz gond, nem olyan rosszak azok.
A problémára rátérve az égett gumi szag... fékből nem sok esély van rá, inkább a féltengelyeket nézném meg. Azon szeret elöregedni a gumiharang és ha elég koszt kap be, akkor képes melegedni is, onnantól meg megmagyarázható az égett gumi szag is, a gumiharang maradványaiból.
Látom csupa rutin róka válaszolgat...
Huzamosabb városi tötyörészés után ha meghajtod,akkor teljesen természetes az égettszag.
Azt viszont nemértem hogy a jobb első fék miért nem melegedett,ha kapott rendesen?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!