Miért jobb a kétkörös fékrendszer, mint az egykörös?
Figyelt kérdés
Már rengetegszer olvastam autós cikkeknél, hogy jobb a kétkörös fékrendszer, mint az egykörös. Egy dologra nem kaptam választ: hogy miért jobb. A fékrendszer felépítését nagyjából ismerem, de azért valaki felvilágosítana erről?
Mert ha az egyik kör meghibásodik nem válik hatástalanná a fék.
2017. jún. 17. 17:44
Hasznos számodra ez a válasz?
2/8 anonim válasza:
Egykörös papír szerint személyszállítón(ha csak sofőr akkor is) nem is használható,gyártható...
2017. jún. 17. 17:49
Hasznos számodra ez a válasz?
3/8 A kérdező kommentje:
Elsőnek: Köszönöm!
Másodiknak: Régebben autókon alkalmazták.
2017. jún. 17. 18:02
4/8 anonim válasza:
Nagyon rég nem használják az egy köröst. De elég egyértelmű ,hogy azért jó mert ha eltörik valahol a fékcső akkor még meg tudsz állni ,mivel a másik körből nem folyt el a folyadék.Ráadásul a fékköröket átlósan szokták elosztani vagyis a bal hátsó meg a jobb első kerék van egy körön,szintén a biztonságos megállás miatt.
2017. jún. 17. 18:49
Hasznos számodra ez a válasz?
5/8 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat! :)
2017. jún. 17. 18:58
6/8 anonim válasza:
bár nem volt kérdés, de a Moszkvics arról volt nevezetes, hogy négykörös fékrendszere volt.a 403 is.
2017. jún. 17. 20:08
Hasznos számodra ez a válasz?
7/8 anonim válasza:
Itt volt helyes és részben helyes válasz.A 4-es válaszában olvastam az átlós fékkör kötést.Ha ezt így lenne bekötve a rendszerbe,akkor már egy közepes fékerőnél is könnyen az árokban találná magát még száraz úton is.Mi lenne esőben,hóban.Az ok az,hogy így hatalmas csavaró erők nehezednének a kasznira és a tapadás beli különbségek az első és hátsó kerekek közt még ABS-el is.Fékezéskor előrebukik az autó és ekkor a hátsó kerekekre kisebb tapadás és fékező erő jut mint az elsőkre.És a fékerő szabályzó ezt még csökkenti a hátsókon.Mivel ezek kevésbé tudnak betapadni ezért könnyebben kifarolna az autó.Az ABS-el szereltek nél is ez a helyzet,mert már kisebb fékezéskor is az elektronika beavatkozna hátul és engedi elforogni a kerekeket,de elől semmit nem csinál még,pedig ott jóval erősebb a fékhatás.Mi van fékezéskor a két első kerékre ható erőkkel?Ezzel a kötéssel bármelyik kör száll el akkor sem lenne stabil a kormányzás,Kicsavarná a kezedből ,ha vészfékezés előtt menne szét az egyik kör, mikor még nem tudtál a hibáról.Ezért nem is tudnád használni rendesen azt az egy megmaradt kört sem fékezésre.Minél jobban nyomod ,annál jobban kellene ellentartani.Ez a hatás nagyobb is lehet mint durrdefekt az első keréken,mert ott csak a gumi gördülési ellenállása különbözik a két elsőn az azonos útviszonyokhoz képest.Nem akarok jobban belemerülni,remélem így is érthető.Te meg nyisd fel egy kevésbé zsúfolt motorterű autó motorházát,mert azon végig követhető a két kör vonala a fő fékhengertől a munkahengerekig.Az egyik kör csak az elsőket,még a másik csak a hátsókat fékezi.
2017. jún. 17. 22:15
Hasznos számodra ez a válasz?
8/8 anonim válasza:
7-es válasz is részben helyes ,bár logikusnak tűnik de,gyakorlatban mégse így van és az elterjedt modernebb megoldás a diagonális kettős fékrendszer.
Szóval van rengeteg autó ahol átlós fékkör elrendezés van ahogy írtam ,bal első jobb hátsó kerék egy kör.Ezek általában az első kerék meghajtású autók. És van olyan ahol a 7-es által említett első kerékre külön fékkör és hátsóra külön fékkör elrendezés jellemző. Ezek általában hátsó kerék hajtásúak . Ez a ritkább,de egyébként ez is létező dolog. Szóval mindkettőnknek igaza van .
Az hatékonyságról annyit hogy ha egy első -hátsó fékkörös kocsiban az első fékekre ható kör elszáll akkor csak a hátsó kerékkel lefékezni az autót nem túl hatékony,hátul eleve gyengébbek a fékek ,kb arra kézifék is jó,már ha normálisan be van állítva. Tegyük hozzá van olyan kézifék ami első kerékre hat.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!