Automata váltós autónál muszáj, hogy a jobb lábbal kezeljük a féket is? Hátha úgy könnyebb lenne, hogy jobb láb: gázpedál, bal láb a fék. Mert a gázpedál alacsonyabban van, és mindig emelgetni kell a lábamat, ha fékezni kell. Szerintetek hülyeség?
Igen hülyeség, amikor tartani akarsz egy sebességet akkor meg mindig ugyan ott kell tartani a lábad. Amikor kanyarodni akarsz mindig forgatni kell a kormányt. A buszon viszont csak ülni vagy csak állni kell.
Egyébként ha bal lábbal fékezel akkor sincs semmi. Sokáig én is úgy használtam a féket mert a pici autóban nem fért el a jobb térdem amikor fékeztem. Azért kell jobb lábbal csinálni mindent h a gyakorlatlan illetve az érzéketlen sofőrök ne nyomogassanak mindent egyszerre.
Fékezni azért kell jobb lábbal, mert úgy biztos lehetsz benne, hogy soha semmilyen körülmények között (pl. vészfékezésnél, amikor kvázi "ráesel" a műszerfalra és a kormányra, ez által a pedálokra is...) nem nyomod a gázt. Ez ugyanis csökkenti a fék hatásfokát.
Vezetéstechnikailag az egyik legnagyobb ostobaság (versenykörülményeket kivéve) bal lábbal fékezni. Ne akarj rászokni.
A fejemet fogom milyen hülyeségeket írnak itt egyesek...
De most komolyan ki az a hülye aki automatánál JOBB LÁBBAL fékez???Mi ennek az értelme amikor ott van a bal láb használatlanul?Én például amikor olyan helyen vagyok akkor a bal lábam készenlétben van a fékpedálnál,így a fékezést hamarabb és biztosabban el lehet kezdeni.Meg ugyebár lehetnek olyan esetek is amikor az illető a jobb lábával nem tud rálépni a fékre mert elbénázza,ezért is biztosabb ha bal lábbal fékezel automatánál
Az persze már más kérdés hogy mennyire lesz zavaró ha manuálisba ülsz utána de az egyéni szoc probléma.El kell dönteni hogy mit vezetsz,manuálist vagy automatát
"A kezdő sofőrök rajtahagyják a bal lábukat a féken és így a fékbetéteket 10x korábban kell cserélni"
Ezt a hülyeséget hol hallottad?Létezik egyáltalán ilyen hogy valaki rajta hagyja a lábát (szinte már nyomja) a féken?Meg ha rajta is hagyja a lábát nehogy már egyből fékbetétet kelljen cserélni mert rögtön megmarom magam.Rajta hagyni a lábat és kicsit nyomni az két különböző dolog
"Fékezni azért kell jobb lábbal, mert úgy biztos lehetsz benne, hogy soha semmilyen körülmények között (pl. vészfékezésnél, amikor kvázi "ráesel" a műszerfalra és a kormányra, ez által a pedálokra is...) nem nyomod a gázt. Ez ugyanis csökkenti a fék hatásfokát."
Ennél is fogtam a fejemet,nem is kicsit.Nem egyszer kellett vészfékeznem és egyszer se történt olyan hogy nyomtam volna a gázpedált is.Még ha akarnám se tudnám ezt megcsinálni :D Viszont ha a te tanácsodat követtem volna akkor lehet azóta összetört volna a kocsim...
Komolyan mondom nem értem minek osztják itt az észt olyanok akik még életükben nem ültek automatás kocsiban
Ha általában automatát vezetel akkor nyugodtan használd a bal lábat fékezésre,nem csak jobb is hanem kényelmesebb is.Ha manuált is vezetsz gyakrabban akkor kérdéses.Néha szoktam vezetni manuálosat is,az elején szokatlan de hamar átlehet rázódni a manuálra
"De most komolyan ki az a hülye aki automatánál JOBB LÁBBAL fékez???Mi ennek az értelme amikor ott van a bal láb használatlanul?"
Ez most irónia akart lenni, vagy mi? Fékezni csak JOBB, azaz JOBB, tehát JOBB lábbal fékezünk, minden autóban.
#6-os, te végig is olvastad, amiket leírtál? Iszonyat...
Remélem, soha nem kerülök az utakon a közeledbe!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!