Automata váltós autónál muszáj, hogy a jobb lábbal kezeljük a féket is? Hátha úgy könnyebb lenne, hogy jobb láb: gázpedál, bal láb a fék. Mert a gázpedál alacsonyabban van, és mindig emelgetni kell a lábamat, ha fékezni kell. Szerintetek hülyeség?
"Ez nem érv. Már bocs. "
Adja magát ..de nekem érv,az hogy másnak nem az már nem az én dolgom.Miért használod a két kezed vezetésnél? Hiszen foghatnád jobb kézzel a kormányt és közben váltogatsz jobb kézzel a ballal meg telefonálsz.Ja hogy azt pl tiltja a kresz? Bocsánat.Akkor lógasd ki az ablakon a balkezed ,azt nem tiltja a kresz ,mégis "adja magát" ,hogy miközben váltasz jobb kézzel ,ballal még fogod a kormányt és nem lógatod magad mellett.
"Hanem azért, mert a fékpedál az egyik (ha nem a) legkritikusabb dolog vészhelyzetben, ezért könnyebb megtalálni és a padlólemezig taposni vészhelyzetben. Köze nincs ahhoz, hogy melyik lábbal kell használni."
Akkor a 3 pedálos kocsikban miért nem nagyobb a fékpedál mint a gáz avagy a kuplung? Sőt sok kocsiban a gázpedál nagyobb és lentebb helyezkedik el mint a fék,szóval még nehezítik is a fék elérését. Ha a fékpedál méret növelésével a könnyebb megtalálás lenne a cél akkor a 3 pedálos kocsiban is nagyobb lenne a fékpedál. Elférne. De nem nagyobb, ellentétbe az automatával ahol mindegyikben szélesebb! Pedig sokkal egyszerűbb lenne a gyárnak leemelni a polcról a kéziváltós fékpedálját és behelyezni az automatába is. Költségcsökkentés fontos dolog és mégis,a legolcsóbb automata kocsiban is szélesebb a fékpedál.
"Maradjunk annyiban, hogy nincs ott, hanem a lábtartón van, ami még messzebb is van a pedáltól, mint a jobb láb. Akinek van jogosítványa és életében vezetett már 3 km-nél többet az ezzel tisztában van."
Mint említettem nem ma kezdtem, jelenleg közelítek a 8száz ezer levezetett km-hez. Természetesen csak nyomolusabb helyzetekben van a fék felett a lábam, autópályán mikor bekapcsolom a tempomatot és megyek 300km-t relaxálva akkor nincs ott,mert a gázon sincs a jobblábam. De városban cikázásnál,országúti kilövős bevágós előzéseknél ,bármilyen kicsit neccesebb ,sűrűbb, változatosabb szitunál máris ott van a fék felett a lábam milliméterre azonnali fékezésre készen. Nem vagyok tötymörgős ,dinamikusan megyek ha engedi a helyzet.
Az, hogy neked valami érv, ami nincs ok-okozati függésben azzal, amiről beszélsz - nos az valóban csak a te dolgod...
"Akkor a 3 pedálos kocsikban miért nem nagyobb a fékpedál mint a gáz avagy a kuplung?"
Azért, mert megint fapados a logikád és úgy gondolkodsz, mint egy kamionsofőr, nem úgy, mint egy mérnök... A manuálban a fék és kuplung pedál mérete a standard, mert azonosan fontos az elérésük. És mivel az automatában felszabadult a kuplung helye ezért biztonsági okokból kihasználták a helyet. Egész visszatekintve az "őskorba" amikor a fékrásegítés nem is létezett ill. messze nem volt olyan hatékony, mint most, így a két lábbal fék taposás fizikailag hatékonyabb volt vészhelyzetben. Ugyan ezen okból a gázpedál méretét felesleges lett volna növelni.
A gázpedálos sületlenséged gyakorlatilag értelmezhetetlen, de ez biztosan az én hiányosságom.
"Természetesen csak nyomolusabb helyzetekben van a fék felett a lábam, autópályán mikor bekapcsolom a tempomatot és megyek 300km-t relaxálva "
Mert te látod a jövőt előre és tudod, hogy mikor lesz vészhelyzet - és természetesen az autópályán a tempomat teljesen kiiktat minden vészhelyzeti lehetőséget. Ugye érzed, hogy ez így azért nem kerek?
"városban cikázásnál,országúti kilövős bevágós előzéseknél "
Ez meg igen sok mindent megmagyaráz...
Szóval akkor szerinted nem fér el nagyobb fékpedál a 3 pedálos kocsikban? Hát megnéztem néhányat,simán elférne egy nagyobb autóban elég lábtér van egy nagyobb fékpedálnak ,mégse teszik oda. Nyugodtan le lehet nézni ,lemérni, elférne.Hely az lenne. De nincs szükség a bal lábas fékezésre ,ellentétben az automatákkal ahol azért nagyobb a fék hogy bal lábbal is könnyen elérd.
"Mert te látod a jövőt előre és tudod, hogy mikor lesz vészhelyzet - és természetesen az autópályán a tempomat teljesen kiiktat minden vészhelyzeti lehetőséget. Ugye érzed, hogy ez így azért nem kerek?"
Autópályán egyenletes gurulásnál van a legkisebb esély hirtelen balesetre. Előfordul, de nagyon ritka,ez statisztika és tapasztalat.Az ember az ilyen ,magában esélyeket latolgat. És a tempomat azért van hogy kényelmes legyen a hosszútávú ingerszegény utazás,ne kelljen nyomni semmilyen pedált. Viszont városi országúti nyomuláskor sokkal nagyobb a rizikó ,és eleve sokszor kell gáz fék pedálokhoz nyúlni ,sávváltás előzés ,kereszteződések ,tehát itt minden tizedmásodperc számít .Ezért az állandó fékkészenlét megóvhat egy balesettől mert nagyban csökkenti a reakcióidőt.Ezek tények,mérhető időkkel és méterekkel. Ha meg elismered hogy versenyzők is használják a bal lábbal fékezést ,akkor nem értem miért baj ha utcán is használja valaki ?A hatékonyság gyorsaság itt is ugyanúgy nő tőle, viszont hátránya semmi! És most eltekintek a falábú mazsoláktól akik nem tudják melyik a bal meg a jobb lábuk. Ott van hátrány. De nekik sem kötelező. Viszont akik tudnak vezetni ,azoknak számít a gyorsaság reakcióidő csökkenés.
Mellesleg rájöttem közben mi a gond itt! Hogy idehaza aki automatát vesz annak nagy része azért veszi mert baromira béna, alig rugdossák át az úrvezetői vizsgán és inkább vesz valami automatát csakhogy a számára érthetetlen és megtanulhatatlan tevékenységet ,mint a kézi váltóval váltás és kuplungolás, egyszerűen megússza. Na ennek a rétegnek aztán magyarázhatom a bal lábas fékezést és annak előnyeit.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!