Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Automata váltós autónál...

Automata váltós autónál muszáj, hogy a jobb lábbal kezeljük a féket is? Hátha úgy könnyebb lenne, hogy jobb láb: gázpedál, bal láb a fék. Mert a gázpedál alacsonyabban van, és mindig emelgetni kell a lábamat, ha fékezni kell. Szerintetek hülyeség?

Figyelt kérdés
2017. jún. 13. 19:21
1 2 3
 11/24 anonim ***** válasza:

"Ezt a hülyeséget hol hallottad?Létezik egyáltalán ilyen hogy valaki rajta hagyja a lábát (szinte már nyomja) a féken?"

Pedig igenis gyakori hiba, hogy a kuplunghoz hasonlóan rajtahagyják a lábukat. (nem egy embernél láttam már) Ha nem is annyira, hogy fogjon a fék, a féklámpát bekapcsolja és a mögötte jövőket megzavarhatja.


"Meg ha rajta is hagyja a lábát nehogy már egyből fékbetétet kelljen cserélni mert rögtön megmarom magam."

Egy szóval nem írtam, hogy egyből fékbetétet kell cserélni. Azt írtam, hogy tízszer korábban kell. Mondjuk a 80 ezer helyett 8 ezer után kell cserélni.

2017. jún. 14. 07:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/24 anonim ***** válasza:

Egyetlen érv a bal lábbal fékezés ellen az, hogy megszokod. És ha véletlenül manuálist kell vezetni, béna leszel és veszélyes.

A lábat ígyis úgyis emelgetni kell, nem pihentetheted a pedálon.... ahogy a kuplungon se.

2017. jún. 14. 08:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/24 anonim ***** válasza:
13%

#10


Miért is iszonyat amit írtam te szerencsétlen?Legalább írj valami cáfolatot is ne csak fröcsögj


A vezetésről meg annyit hogy biztos vagyok benne 100-szor jobban vezetek mint te.Valószínűleg te ilyen tötyögő b...... vagy aki még a körforgalomba se mer bemenni ha egy autós a látóhatáron belül van akár 100 méterre is...


Számomra az vicc hogy egyesek tényleg azt gondolják automatában jobb lábbal kell fékezni.Else tudom képzelni hogy képes valaki úgy vezetni?(Kivéve ha manuálist is vezet gyakran) Automatában mindenféleképpen előnyösebb bal lábbal fékezni,nem értem mit kell ebből olyan nagy ügyet csinálni


Ja hogy törvénytisztelő BECSÜLETES magyarokkal állok szemben.Értem mostmár....


#11


Tudom hogy te neked fontos az hogy felpontozd a saját felhasználóneveidet de döntsd már el hogy nekem melyik neveddel írsz mert nem tudom eldönteni hogy egyszerre 2 vagy 4 névvel írsz nekem? Mennyi skizofrén van itt Istenem......


"Ha nem is annyira, hogy fogjon a fék, a féklámpát bekapcsolja és a mögötte jövőket megzavarhatja"


Féklámpákat bekapcsolja?Ez mi már? :D :D :D És ilyenek osztják az észt,megáll az eszem :D A fékbetét cserés kommented is úgy bullshit ahogy van de ez viszi a prímet :D Jó hogy azt nem mondod már ha ránézek a fékpedálra akkor elkezd fékezni a kocsi

2017. jún. 15. 18:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/24 anonim ***** válasza:
100%

"+Számomra az vicc hogy egyesek tényleg azt gondolják automatában jobb lábbal kell fékezni."


Megpróbálnád megmagyarázni, hogy technikailag miért is előnyösebb bal lábbal fékezni, mint jobbal?

Meg aztán a hőzöngésen és a "magyarozáson" (te román vagyol vagy mi?) kívül az sem ártana, ha esetleg megcáfolnád azt az 5 embert, aki értelmesen leírta, hogy miért előnyösebb jobb lábbal fékezni.

2017. jún. 15. 19:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/24 anonim ***** válasza:

"Tudom hogy te neked fontos az hogy felpontozd a saját felhasználóneveidet de döntsd már el hogy nekem melyik neveddel írsz mert nem tudom eldönteni hogy egyszerre 2 vagy 4 névvel írsz nekem?"


Paranoiás vagy, kezeltesd magad.

A többire nem reagálnék, funkcionális analfabétákkal nem vitatkozok.

Te is nyugodtan hagyd figyelmen kívül amit írtam, a kérdezőnek írtam, nem neked. Ha nem értesz vele egyet, akkor használd a piros kezet. Na puszi.

2017. jún. 15. 21:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/24 crudy ***** válasza:
53%
Azt hiszem 42%os ratat osszeszedni ezen az oldalon kukon megerolteto de neked sikerult. Az h egy tapasztalt sofor melyik labbal fekez az automataban az nagyabol olyan h ki melyik kezzel rejszol de te allitod h ballal kell. Legalabb szedd mar ossze a gondolataidat es magyarazd el h miert jo az. Nem mondom h rossz, en is igy hasznaltam sokaig egy automatat. Majd a kovetkezot mar nem, es tudod mire jottem ra? Ugyse fogod tudni, elmondom. H teljesen mindegy. Meg akkor is ha mellette manualisat is vezetek mert az elso ket masodpercben atgondolom, oda teszem a labam ahol lennie kell es a tobbi mar rutin. Mi ilyen hihetetlen ebben? Igy oktatjak, koze nincs a szabalyhoz habem az emberek igy tanuljak meg. Szuklatasmodu hulye vagy es nem tudsz elkepzelni mast mint ahogy te csinalod. Meg mi ez h 100szor jobban vezetsz masnal? Ezt te kiszamoltad? Kilometeres egyenletek vannak mogotted amit a bal labaddal szamoltal ki es az eredmeny szaz lett? Ki a faszt erdekel h szerinted mi a normalis ha nem tudtal osszeszedni egy ertelmes ervet csak foldhoz vagtad magad h te ezt nem hiszed el, ilyen nincs. Szedd mar ossze magad ember.
2017. jún. 16. 03:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/24 anonim ***** válasza:
13%

#14


Már leírtam korábban az érveimet és mindenkit megcáfoltam.Az pedig nagy baromság hogy jobb lábbal előnyösebb fékezni.Miért lenne előnyösebb? (Kivéve HA az adott személy manuálist is vezet gyakran DE nem nagy szám automata után manuálist vezetni,csak értelmi szint és felfogás kérdése.Persze elhiszem hogy ez egyeseknek gondot okoz akik még 30 év múlva se tudják hogyan kell normálisan használni a kuplungot és a megfelelő sebességfokozatokról sincs halvány lila fingjuk se)


De jó,csakis a te kedvedért felhozok egy előbb már említett példát ami bizonyítja hogy miért előnyösebb bal lábbal fékezni.Azért előnyösebb (inkább vészhelyzeteknél) mert amikor nyomjuk a gázpedált akkor az mélyebben van mint a fékpedál.Na már most amikor vészfékezni kell adódhat olyan probléma hogy a vezető nem tud rálépni a jobb lábával a fékre mert beleakadhat a fékpedálba.Na az ilyen ember valószínűleg igen hálás lenne nektek amiért hallgatott a tanácsotokra.Bal lábbal viszont 100% hogy fékezni fogsz IDŐBEN főleg ha készenlétben van a bal lábad.Bal lábbal kényelmesebb,biztosabb és jobb fékezni.Semmi értelme nincs jobb lábbal fékezni ha ott van szabadon a bal is


Ja hát igen de ti törvénytisztelő állampolgárok vagytok.A szabályokat még akkor is követni kell ha teljesen értelmetlenek ugye?Ti azok közé tartoztok akik képesek lennétek frontálisan összeütközni egy kamionossal is ha az lenne előírva a KRESZ szabályban


#15


Haha mondja ezt a skizofrén :D


#16


Neked is magas IQ szinted lehet ha a százalékszám alapján ítélsz meg embereket.Ha akarnám 90% fölött lehetnék csak én magasról leszarom ha lepontoznak,nem fogom senkinek se a seggét nyalni és hazugságokat se írok csak azért hogy magas százalékom legyen.Persze ha ezzel megváltanám a világot akkor szólj mert én nem tudok erről


"Igy oktatjak, koze nincs a szabalyhoz habem az emberek igy tanuljak meg"


Az emberek általában manuálison tanulnak tehát nem mindenkinek mondják ezt el.Manuálison érthető a jobb lábbal való fékezés de automatán felesleges.Azért írtam hogy jobban vezetek annál a szerencsétlennél mert tényleg nagyon jól vezetek,nem szarozok,nem tartok fel senkit,nem szerencsétlenkedek és mégis azt írta hogy reméli nem kerül a közelembe holott az az irónia az egészben hogy valószínűleg ő az akit kerülni kéne és képes feltartani 1 km hosszú kocsisort.És ezt persze azért írta mert hogy szerintem bal lábbal jobb fékezni


" Szuklatasmodu hulye vagy es nem tudsz elkepzelni mast mint ahogy te csinalod"


Bagoly mondja verébnek.Szerintem nézzél inkább tükörbe mielőtt lehülyézed a másikat mert több mint valószínű inkább rád illik ez a jelző.Nem is az a legnagyobb baj ha valaki jobb lábbal fékez automatában hanem az hogy egyből lehurrogjátok azt aki bal lábbal fékez.Te is egyből rávágtad hogy hülyeség,de az utánad következő kollégák is olyan orbitális baromságokat írtak hogy utána fél óráig a fejemet fogtam.Hát igen emiatt mertem felemelni a "hangomat"


Na mindegy én nem fogom vesztegetni tovább az időmet,nem érek rá ennyi emberrel vitatkozni egyszerre.Már egy jó ideje automatát vezetek,néha manuálist is és sose volt balesetem emiatt.Úgyhogy akkor miért is hátrány ha bal lábbal fékezünk?A ti érveitek alapján nekem már 20-szor balesetet kellett volna szenvednem.Ennyit rólatok

2017. jún. 16. 20:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/24 anonim ***** válasza:
52%

Ember, neked amúgy van jogosítványod vagy gokarton kívül vezettél is már valamit? Akkora ostobaságokat hordasz össze, hogy olvasni is fáj, a tudat pedig, hogy egy ilyennel összefuthatok a közúton eleve megijeszt...


Szóval:

- Soha senki nincs állandó fékkészültségben. Ez egy eleve non-szensz állítás. Ha pedig bárki veszélyhelyzetet észlel első dolga, hogy leemeli a lábát a gázról. Ez nem manuális vagy automata kérdése. Továbbá automata autóknál a sofőr bal lába a lábtartón van. Ugyanis MINDEN automata autóban van egy lábtartó a bal lábnak - mily meglepő...

- Továbbá aki nem teljesen kezdő az vészfékezés esetén manuális váltónál SEM kuplungol ki, ugyanis a motorfék métereket foghat vészfékezés esetén

- Beleakad (????) a lábad? Te mégis miről beszélsz ember? Max. strandpapucsba. Illetve vészfékezésnél akkor is le KELL venni a jobb lábad a gázról ha nem azzal fékezel. Ha pedig már levetted akkor nem akad sehova. Lsd. korábbi komment, pont azért nem fékezünk bal lábbal, mert akkor vészfékezésnél simán nem veszed le a lábad a gázról és az autó erejétől és a sebességtől függően jelentősen nőhet a fékút...

- A fékezésnek semmi köze a KRESZ-hez, feltételezem ha van jogosítványod ismered a KRESZ-t, ami nem írja elő, hogy melyik lábbal kell fékezni.

2017. jún. 16. 20:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/24 anonim ***** válasza:
0%

42 %-osnak pedig igaza van ! Sok automata autót vezettem több százezer km-t és kivétel nélkül csakis bal lábbal fékeztem bennük. Mivel ez a logikus és ez a hatékony!


Arról nem tehetek és nem tudok hozzászólni ,hogy valaki olyan béna hogy nem tud átállni azonnal vagy maximum 2-3 km-en belül automatárol kéziváltósra,avagy olyan érzéketlen az egyik lába hogy képtelen finoman vezérelni.Nekem ez soha nem jelentett gondot mert volt hogy munkaautóm kézi váltós volt lenyomtam vele a napot aztán átültem az automatába és szépen hazamentem. Soha nem okozott gondot,nem fejeltem le a szélvédőt és nem váltottam kuplung nélkül. Oda kell figyelni úgymond fejben dől el.Falábúak örök mazsolák kérem kapcsolják ki...


És hogy miért jobb még a "balfék" ? Már írta a kolléga ,de felsorolom:

-egyrészt adja magát a dolog! Mi a fenének lógatnád a bal lábad ha azzal simán tudod kezelni a bal oldalon lévő pedált? (ha béna vagy ,és azért nem megy ,ne a módszert szídd)


- Mellesleg kérdezném az okosokat? Miért is legalább dupla akkora az automata kocsikban a fékpedál ?? persze azért mert sok felesleges anyaguk van az autógyáraknak..nyilván. nem azért ,hanem mert két lábbal is könnyen kezelhetővé akarták tenni...a hülye mérnökök.


- A modern autókba vészfék asszisztenseket tesznek be hogy mikroszekundumokat nyerjenek a fékezési reakcióidőkben. Erre sokak szerint teljesen mindegy hogy a jobb láb felemelése áthelyezése a fékre és fék lenyomása és ennek ideje nem számít? Ahhoz képest ha eleve ott van a bal láb a fékpedál felett fél centire az rossz ,ördögtől való.Mi a gyorsabb, hol a rövidebb a fékút?


-Egyszerűen hatékonyabb dinamikus vezetésnél fék gáz váltási reakció sokkal gyorsabb, dinamikusabb ,könnyedebb sportosabb ha két láb vezérel két pedált mintha egy láb ugrál ide oda. Ez is logikus és meg lehet nézni a versenyzőket hogy is csinálják. Persze az utca nem versenypálya már hallom is a huhogást.


Szóval aki nem próbált automatában lehúzni sok 10 ezer km-t bal láb fékkel az előbb próbálja ki és ha kicsit is ügyes ,rászánja az időt rá fog érezni a módjára és előnyére. Ha meg nem érez rá,attól még hagyja a többieket úgy vezetni ahogy nekik kényelmes. mert a kresz nem tiltja a bal lábas fékezést.

2017. jún. 17. 19:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/24 anonim ***** válasza:

Csak miehztartás végett:


"-egyrészt adja magát a dolog! "

Ez nem érv. Már bocs.


"Miért is legalább dupla akkora az automata kocsikban a fékpedál ? - mert két lábbal is könnyen kezelhetővé akarták tenni.."

Természetesen nem ezért. Hanem azért, mert a fékpedál az egyik (ha nem a) legkritikusabb dolog vészhelyzetben, ezért könnyebb megtalálni és a padlólemezig taposni vészhelyzetben. Köze nincs ahhoz, hogy melyik lábbal kell használni. Ha "normál" méretű lenne az sem lenne gond ha valaki bal lábbal akarja nyomkondi.


"eleve ott van a bal láb a fékpedál felett fél centire"

Maradjunk annyiban, hogy nincs ott, hanem a lábtartón van, ami még messzebb is van a pedáltól, mint a jobb láb. Akinek van jogosítványa és életében vezetett már 3 km-nél többet az ezzel tisztában van. Próbálj meg egyszer 100 km-t lenyomni folyamatos fékkészültségben, le fog esni a lábad. De tudom tudom, neked nyilván BP-Belgrád vonalon végig ott lebeg a bal lábad...


Egydül az utolsó pontod igaz. Csak azok versenyzők, nem átlag sofőrök és nem közúton, hanem versenypályán. Ennyit erről azt hiszem.

2017. jún. 17. 19:23
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!