Miért merül le az új akkumulátor az Astra H 1.9CDTI kombiban?
Kicseréltem a generátort 130A-ra (nem felújított, teljesen újat vásároltam), 70Ah Bosch akkut vettem bele 640A indítóárammal. 2 nap állás után (2 napig garázsban állt az autó lezárva) rámérek az akkura és 11.99V van benne... tehát kritikusan alacsony a szint. Ráindítok és mindenféle erőlködés nélkül pöccre indul az autó.
Valami fogyasztó merítheti, vagy mitől lehet ez? Ti tapasztaltatok hasonlót az autótokon?
12V-ot mérsz rajta, az mért lenne kritikusan alacsony? Pöccre indul. Mi a gond?
Majd ha jár a motor mérhetsz 14-et. Ez ilyen.
Az akku leírásában 12-3V a lemerült állapotot jelenti. Az autó akkuja nem mehet le 12V alá, mert ott valami nincs rendben. Megpróbálom kimérni, hogy mennyi a kikapcsolt állapotban (lezárt) az autó fogyasztása.
Azonnal elindul az autó, csak mondom nem értem, hogy miért megy le a feszültségszint ilyen alacsonyra...
Ezt a 11,99V-ot hogy mérted?
Úgy értem, ha kinyitod távirányítóval az autót, kinyitod az ajtót, hogy kinyisd a motorháztetőt, mindenféle fogyasztó elindul a háttérben.
Hagyd nyitva a motorháztető, várj legalább 20 percet és utána mérj rá! Az már valószínűleg a valós értéket adja.
Az akku biztos, hogy teljesen fel van/volt töltve? Nem mentél rövid távokat?
A töltésed járó motornál mennyi?
Lehetne még nyugalmi áramfelvételt is mérni. Ha magas, akkor a biztosítéktáblában egyenként kihúzod, majd visszateszed a biztosítékokat, figyeled az áramot, hogy változik-e és kiderül melyik fogyasztó az, amelyik leszívja.
Még valami eszembe jutott: a kijelző nem maradt teszt módban? Már ha szoktad használni a szerviz menüt... Hallottam már olyanról, hogy ha abból nem lépsz ki, akkor leszívja az akkut.
De még az sincs kizárva, hogy az akku gyári hibás. feltöltöd, lekötöd a sarut és megnézed két nap múlva önmagában mi újság vele. Ha akkor tartja a 12,5-12,6V-ot, akkor érdemes az autónál keresgélni.
Autó kinyit, motorház felnyit és úgy mérte a 11.99V-ot. Tehát nem vártam 20 percet vele. A teszt módot rendszeresen használom, mert generátorcsere után a töltést ellenőrzöm folyamatosan.
Hogy kell kilépni a teszt módból? elég ha visszaállítom a pillanatnyi fogyasztás kijelzésre és kész vag van valami kombináció erre is? BID kijelzőm van!
Ugyan úgy kell kilépni, mint ahogy belépsz. Kimész a kezdő képernyőre és a settings gombot nyomod hosszan amíg nem csippan. Ekkor kiírja hogy "test mode off" vagy valami ilyesmi.
Régebben az opelforum.hu-n írták, hogy van akinek ettől merült az akkuja, hogy nem lépett ki és a háttérben ilyenkor dolgozik valamit a fejegység leállított lezárt autónál is.
Nem próbáltam ki, hogy tényleg lemerüle-e ettől, de azóta biztos ami biztos alapon mindig kilépek így.
Hátha nálad is csak ez okozza....
Gyújtás levétele után nekem is újra be kell lépni. De állítólag attól a háttérben még dolgozik.
Volt aki kimérte egyenáramú lakatfogóval, hogy sokkal magasabb így az áramfelvétel még órák múlva is a lezárt autóban, mintha manuálisan kilép a tesztmódból. Az opelforum.hu-n írtak erről néhány éve.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!