Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért merül le az új akkumulát...

Miért merül le az új akkumulátor az Astra H 1.9CDTI kombiban?

Figyelt kérdés

Kicseréltem a generátort 130A-ra (nem felújított, teljesen újat vásároltam), 70Ah Bosch akkut vettem bele 640A indítóárammal. 2 nap állás után (2 napig garázsban állt az autó lezárva) rámérek az akkura és 11.99V van benne... tehát kritikusan alacsony a szint. Ráindítok és mindenféle erőlködés nélkül pöccre indul az autó.

Valami fogyasztó merítheti, vagy mitől lehet ez? Ti tapasztaltatok hasonlót az autótokon?



2017. jún. 16. 21:54
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:

12V-ot mérsz rajta, az mért lenne kritikusan alacsony? Pöccre indul. Mi a gond?

Majd ha jár a motor mérhetsz 14-et. Ez ilyen.

2017. jún. 17. 00:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
Két nap alatt nem szabadna lemerülnie ennyire. Ki kell mérni mi húzza le az áramot, mert így rövid idő alatt tönkremegy az új aksid.
2017. jún. 17. 06:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 A kérdező kommentje:

Az akku leírásában 12-3V a lemerült állapotot jelenti. Az autó akkuja nem mehet le 12V alá, mert ott valami nincs rendben. Megpróbálom kimérni, hogy mennyi a kikapcsolt állapotban (lezárt) az autó fogyasztása.

Azonnal elindul az autó, csak mondom nem értem, hogy miért megy le a feszültségszint ilyen alacsonyra...

2017. jún. 17. 07:15
 4/13 anonim ***** válasza:
100%
Igen, az ólom akkumulátoroknál 12,4 V alatt kezdődik a szulfátosodás, ami rövid életűvé teszi az új akkut is, ezért kerülendő, hogy ez alá merüljön. Az amper méréssel óvatosan, mert mA módban kell használni a műszert és elég véletlenül megnyomni a távirányítót mérés közben, már ki is sült a műszered!
2017. jún. 17. 07:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
Biztos, hogy pontos a műszered?
2017. jún. 17. 09:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:

Ezt a 11,99V-ot hogy mérted?

Úgy értem, ha kinyitod távirányítóval az autót, kinyitod az ajtót, hogy kinyisd a motorháztetőt, mindenféle fogyasztó elindul a háttérben.

Hagyd nyitva a motorháztető, várj legalább 20 percet és utána mérj rá! Az már valószínűleg a valós értéket adja.

Az akku biztos, hogy teljesen fel van/volt töltve? Nem mentél rövid távokat?

A töltésed járó motornál mennyi?

Lehetne még nyugalmi áramfelvételt is mérni. Ha magas, akkor a biztosítéktáblában egyenként kihúzod, majd visszateszed a biztosítékokat, figyeled az áramot, hogy változik-e és kiderül melyik fogyasztó az, amelyik leszívja.

Még valami eszembe jutott: a kijelző nem maradt teszt módban? Már ha szoktad használni a szerviz menüt... Hallottam már olyanról, hogy ha abból nem lépsz ki, akkor leszívja az akkut.

De még az sincs kizárva, hogy az akku gyári hibás. feltöltöd, lekötöd a sarut és megnézed két nap múlva önmagában mi újság vele. Ha akkor tartja a 12,5-12,6V-ot, akkor érdemes az autónál keresgélni.

2017. jún. 17. 09:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 A kérdező kommentje:

Autó kinyit, motorház felnyit és úgy mérte a 11.99V-ot. Tehát nem vártam 20 percet vele. A teszt módot rendszeresen használom, mert generátorcsere után a töltést ellenőrzöm folyamatosan.

Hogy kell kilépni a teszt módból? elég ha visszaállítom a pillanatnyi fogyasztás kijelzésre és kész vag van valami kombináció erre is? BID kijelzőm van!

2017. jún. 18. 09:06
 8/13 anonim ***** válasza:

Ugyan úgy kell kilépni, mint ahogy belépsz. Kimész a kezdő képernyőre és a settings gombot nyomod hosszan amíg nem csippan. Ekkor kiírja hogy "test mode off" vagy valami ilyesmi.

Régebben az opelforum.hu-n írták, hogy van akinek ettől merült az akkuja, hogy nem lépett ki és a háttérben ilyenkor dolgozik valamit a fejegység leállított lezárt autónál is.

Nem próbáltam ki, hogy tényleg lemerüle-e ettől, de azóta biztos ami biztos alapon mindig kilépek így.

Hátha nálad is csak ez okozza....

2017. jún. 18. 09:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 A kérdező kommentje:
Nekem nem írt ki semmit a képernyőre a teszt mód belépésekor sem. Csak csippan egyet, de a gyújtás levételekor automatikusan kilép szerintem (BID kijelzőm van), mert a teszt módba nem tudok belépni a következő gyújtás ráadásakor, újra be kell lépni manuálisan.
2017. jún. 18. 21:19
 10/13 anonim ***** válasza:

Gyújtás levétele után nekem is újra be kell lépni. De állítólag attól a háttérben még dolgozik.

Volt aki kimérte egyenáramú lakatfogóval, hogy sokkal magasabb így az áramfelvétel még órák múlva is a lezárt autóban, mintha manuálisan kilép a tesztmódból. Az opelforum.hu-n írtak erről néhány éve.

2017. jún. 19. 07:04
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!