Reális áron dolgozott az autószerelő?
A következő dolgokat cserélte:
- olajszűrő (én vittem az alkatrészt)
- pollenszűrő (én vittem az alkatrészt)
- légszűrő (én vittem az alkatrészt)
- vezérműszíj szett (görgők + szíj) (én vittem az alkatrészt)
- vízpumpa (én vittem az alkatrészt)
- ékszíj (szerelő biztosíotta az alkatrészt)
- motorolaj (szerelő biztosította az olajat)
Az ékszíj, mint alkatrész, a szerelő állítása szerint 5ezer forint. A motorolaj árát egyelőre nem ismerem, de gondolom nem több 10-12ezer forintnál.
A szerelő 68-ezer forintot számolt fel, számla nélkül. Ha számlát kérek, az áfát nekem kell állnom...
Összegezve a dolgot, ez az ár elvileg tartalmazza a motorolajat, az ékszíjat és az összes művelet munkadíját. Legrosszabb esetben is csak a munkadíj volt 50ezer forint ezekszerint. Ez normális? Ráadásul számla nélkül! Tudom, hogy magasabb a munkadíj, ha én viszem az alkatrészt, de ne vicceljünk már.. Várom a véleményeket, apasztalatokat :) Köszönöm.
Szia!
Igen,ez mostandág "normális" árnak számít ennyi munkára.
(Szokjunk már le a "számlanélkülolcsóbb" dolgokról. Nem tudod bizonyítani az igazadat problémás eseteknél,nem tudsz garanciát érvényesíteni. Ez is az,mert drágállod viszont így nincs viszonyítási alapod sem...)
Tudni kéne, hogy milyen autóról van szó. Mennyi és milyen olaj ment bele. Azért egy vezérléscsere se 20 perces meló. Van olyan autó, aminek a fél elejét le kell hozzá bontani. Vízpumpa cserélnél illik a hűtővizet is lecserélni, nem a régit visszatölteni. Stb...
Kicsit soknak tűnik, de nem kirívó. Sacc/kb 50.000-re tippeltem volna így amiket leírtad.
Nekem egyszer a főtengely helyzetérzékelő jeladóm döglött be. Az autót a legközelebbi ismeretlen szervizbe vontattuk be. A jeladó cseréje ha van akna, tényleg kb 10 perces művelet. A gyári jeladó 20eFt körül van. A szervizben nem volt olyan a polcon, ami az én autómhoz kell, el kellett menni venniük, ezért csak másnapra ígérték, hogy kész lesz.
Mentem is az autóért. Gondoltam, hogy a vásárlás meg a berakás megáll egy 10-esből. Aha! Átveszem az autót, azt mondja 54.000 lesz. Néztem egy nagyot, főleg mivel a legolcsóbb utángyártott alkatrész került bele. Kifizettem, nem tudtam mást tenni, de közben gondoltam magamban, hogy ide se jövök többet. Odaadom a pénzt, ott állok még, erre néz rám az ürge nagy értetlenül, hogy mért nem kotródok már. Bátortalanul kérdőn megszólalok, hogy számla? Ja, hát azt nem mondtam, hogy azt is akarok. Neki mindegy, de akkor 68.000 lesz. :O
Vannak ilyenek...
Általában ha nem SOS a helyzet, a megszokott szerelőmhöz (márkaszerviz!) szoktam járni. Apróságokért mint pl olajcsere, nem szoktam számlát kérni, mivel már nem garanciális az autó. Előttem csinálnak mindent, ott állhatok az autó mellett és nem szoktam sokallana, mit kérnek.
A vezérlést még így sem merem számla nélkül csináltatni. Arról mindig kérek számlát. Oké, hogy kicsit drágább. Nem is a szervizben nem bízom. De tegyük fel elszakad a szíj, kuka a motor, hogy bizonyítom a szíj forgalmazója/gyártója felé, hogy szakszerűen volt beszerelve, anyaghiba okozta a szíjszakadást és nem én barkácsoltam bele rosszul?
A szerelő 40% kedvezményt kap a boltban, nem szoktak erről lemondani, nem engedik megvenni az alkatrészt.
Szóval nyer az alkatrészen, ennek egy részét számolta fel neked!
Lehet, hogy be voltak rohadva a csavarok, lehet, hogy csupa gané volt a motor, nem sok ez, ne legyél fillérb...!
Egy fiat márkaszervíz most ~10e/ó áron szerel. Viszonyíts ehhez.
Amúgy reálisnak tűnik, csomó autónál a vezérlés csere azért nem egy 10 perces manőver. Szóval ha több, mint 5 óra volt a meló akkor reális.
Elfogadható ez az árfekvés, de talán egyszerűbb lett volna előtte megkérdezni.
Mert mit csinálsz, ha pl. azt mondja, hogy ugyan ez a munka 127.500 Ft? :-)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!