Most akkor sajnáljam a kuplungot vagy ne?
Nagyon sokat vezetek városba, leginkább dugóba a csúcsforgalom idején. Van egy Ford Fiestám mk4-es. Manuális váltóval és kicsi lóerővel ( 50le ) sokat kell le-fel váltani, parkolni, emelkedőn megállni, elindulni, szokásos. Szeretek váltani, nem tudom miért, de szeretem a manuális váltót. Viszont a váltó szerkezetet meg a kuplungot sajnálom kitenni ilyennek.
Autóba szeretnék még beletenni több százezret, úgy 15 évig még használnám a járgányt, nem vennék újat, csak a gond van velük, kötelező szerviz, így úgy, meg nem is fognak annyit bírni mint a régi autók, hisz fogyasztói társadalomban élnünk.
Na, ennek tudatában szeretnék megerősítést, hogy "erre tervezték". Ilyenkor gondolok Taki bácsira a szomszédokból, valami 150 ezret tett bele a forgatókönyv szerint a Ladába... tudom, hogy sorozat, de régen bírták az ilyen szoci kocsik a terhelést... akkor egy Fiesta kuplung miért ne bírná?!
Én nem sajnálnám, mert igenis azért van, plusz ha kell, kell. Mégis mit csinálsz, nem váltasz? Nem opció.
Mi a párommal motorozunk, de ott is ugyanúgy mindig jönnek az okosak, hogy jaj a folytonos kuplungolás árt (mivel mi azt csináljuk, plusz sokat is váltunk, de még több a szabadon gurulás, amihez be kell húzni a kuplungot). Nos, nem úgy tűnik, 100 ezer km alatt párezres költség volt a kuplung miatt, ami egy BMW-nél nem is rossz, az alkatrészei tipikusan nem olcsók :D Az én motoromon egy bovden, de az még nem ment sokat, így nem számít.
Nehogy már egy normálisan, tipikusan használt autó kifeküdjön attól, hogy használják a kuplungot. Bár tény, ez részemről extrapoláció, az autókhoz, pláne a fenti márkához nem értek.
Arról, hogy összességében árt e neki a folyamatos igénybevétel, lehet egy perc alatt váltok vagy 7 sebességet, le-fel-le-fel.
Jaj, emlékszem amikor egy csávó megszólt mert kuplung nélkül nem tudok váltani, kérem, nem akarom, hogy tönkremenjen a szinkrongyűrű, mert az komoly váltó felújítás. Megfogadtam, ha tönkremegy a kuplung rá fogok rakatni egy galvanizált réteget, mint a versenyautóknál, csak mondjuk 450le-vel kevesebb igénybevétel lesz. :) 50 le, nem olyan mint egy 116 le amit nyugodtan berakhatsz 20-nál 4-be és nem lesz baj, itt még a kormányt is lekólintanám ha megtenném. :) Ja meg a dugattyúnak se tesz jót a nagy nyomás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!