Tegnap sajnos lassan engedtem fel a kuplungot és túl nagy gázt nyomtam, lehet ettől bármiféle baja a motornak?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Okozhat,okoz ,és valszeg okozott is.
De szerencsére a kuplung nem 1 esetre lett kitalálva,és 1-1 ilyet bír,ha valaki nonstop így tolja azt meghálálja egy gyors elégett,elkopott kuplungtárcsával (mondjuk nem 100-200 e közötti élettartam lesz hanem 1-2 szezon) .
Most kb annyi ,hogy ez az egy esetleg kb 10-12 elindulásnyival megrövidítette az élettartamát,már csak valszeg pár (tíz)ezer nulláról való elindulás lesz benne.
Röviden : nem lett baja semminek!
0.000001% helyett 0.000003%-kal lett kisebb a kuplung élettartama,és mondjuk az a 100km-es fogyasztásod : 7.20000 liter helyett 7.20010 liter.
nagy kaland
és a motornak?h egy fél pillanatra felpörgött 3500 ra?!
köszi amúgy a válaszod!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Te nem szoktad 3500-ig pörgetni a motorod?
Értem, hogy hideg, de én hidegen is 3000 körül váltok el, télen is 2500.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Egy pillanatig felpörgött 3500-ra.... jajjj :D
Most komolyan, szerinted az magas fordulatszám?
Ha elmennél autópályán Győrből Nyíregyházára végig padlógázon, 6000-es fordulaton, attól sem lenne semmi baja.
Tudnám ki volt az az idióta, aki elhintette ezt a "magas fordulatszám káros, és minden 2000 feletti fordulatszám magas" dolgot.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Igénybevételtől nem kopik jelentősen.
Elmaradt olajcserétől, silány olajtól, elégtelen hűtéstől viszont károsodhat.
Már azt hittem, sosem kell újra felemlegetnem, de ezek szerint mégis:
1995-ben a Rábaringen non-stop megzavartak egy Toyota Carina E-t 100 000 kilométeren át, padlógázzal, ahogy a csövön kifér. Csak tankolni, sofőrt és olajat cserélni álltak meg.
A motornak semmi baja nem lett, üzemszerű (minimális) kopás mutatkozott.
A motorgyárakban egy-egy típus kereskedelmi forgalomba kerülése előtt a motorok prototípusai ezer órákat mennek fékpadon, teljes terhelésen tiltási fordulatszámon. Azok sem mennek tönkre, csak az üzemszerű kopás jeleit mutatják, miután a teszt után ezer darabra szétszedik.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!