Miért nem raknak már olajnyomás mérő műszereket a kocsikba külön?
Valahogy nekem sokkal jobban tetszik amikor olyan régimódiasan minden egyes műszer ott van előtted, és folyamatosan látod hogy minden rendben megy-e, de ezekben a mai kocsikban mindent csak a menüből lehet elérni, és elég xar dolog folyton ki be lépkedni, és még nyomonkövetni se lehet...
Szerintem pedig fontos lenne hogy mindent tudj követni, mert ha már kigyullad az olajnyomás lámpa akkor rég baj van, de lehet láttad volna előtte a bajt, hogy alacsony a nyomás és még el tudtál volna menni a szervízig...
Én gondolkodom azon, hogy berakok a kocsimba egy olajnyomás mérőt, egy olajhőmérséklet mérőt meg egy akksi mérőt. Mit lehetne még berakni, ami fontos lenne? (nem turbós az autó szóval turbónyomás mérő nem kell :D )
Kezdjük ott, hogy egy modern autó sem akkor fog jelezni mikor már nulla lesz az olajnyomás, hanem akkor ha egy bizonyos szint alá csökken, de az a szint még közel sem az amivel már megmozdulni is veszélyes.
Amúgy meg pont ezért nincs kinn minden, mert teljesen felesleges, ha gond van így is tud jelezni az autó, és még csak nincs is feleslegesen szem előtt mindig a műszer. Bár ez megint egy olyan dolog, hogy 100-ból 95 valószínűleg egyáltalán nem hiányolja így külön-külön a műszereket, mert ha hiányolná, akkor tennének az autókba.
Az autóipar már csak ilyen, azt tesz az autókba ami tetszik az embereknek.
Miért kéne látni a nyomás számszerű értékét, amikor elég a jó/nem jó kijelzés is.
.
"Szerintem pedig fontos lenne hogy mindent tudj követni"
Ha minden műszert figyelsz, mikor jut időd az utat is figyelni?
Vannak olyan tulajdonos, akinek akárhogy világít az olajnyomás visszajelző, akkor is megy tovább.
Szerinted az ilyent autóst mi értelme tájékoztatni, hogy éppen 1.8 vagy 3.2 az olajnyomás?
Aztán van az okostojás típus, aki mindent leellenőriz. Utána olvas, hogy az autójában 2,2 a gyári nyomásérték.
Ránéz a műszerre, és látja, hogy 1,9. Azonnal rohan a szervizbe, reklamál hisztizik stb.
Nem nézi, hogy pl. a motorban már 250e. km.van
(hiszen jó az, bírja még)
Nem gondolja problémásnak, hogy nagyon alacsony a fordulaton használja
(mert mondta sógor, hogy úgy kevesebbet eszik)
Nem tudja,hogy egy kicsit "vastagabb" olajjal lehetne kompenzálni (ilyen olajat hoztak "óccsón")
Vagyis semmit sem mérlegel, semmin sem gondolkodik, csak köti magát a 2.2-höz.
Többek között, az ilyen hozzáállású emberek miatt sincs szükség, egy tizedre pontosan kalibrált órára, az utcai autóban!
Emellett a gyárnak sem érdeke, de azt is mondhatnánk, kiment a divatból.
Kontroll-lámpa és kész!
Különben, ha kedved, van az autón mérhetsz:
-motorolaj nyomást
-motorolaj hőmérséklet
-üzemi feszültség
-áramerősséget
-akkumulátor töltöttségi állapotot
-üzemanyagnyomást
-üzemanyag hőmérsékletet
-üzemanyag átfolyást
-keréknyomást
-váltó olajnyomást
-váltóolaj hőmérsékletét
-belépő levegő hőmérsékletet
-kormányhidraulika nyomást
-teleszkópok csillapítási erejét
-fékbetétek kopását
-kipufogógáz hőmérsékletét
-kipufogógáz összetételét
-
-
-
nem untatlak,rengeteg mindent mérhetsz, de minek?
A fogyasztásmérő műszer -főleg belvárosi közlekedésben- szinte másodpercenként változó értékeket mutat, 2,5 - 25 liter között.(100km-re kivetítve)
Teljességgel használhatatlan infók. Ha csak erre akarsz támaszkodni, ezekből az adatokból soha nem fogsz megtanulni sem jól, sem takarékosan vezetni.
Felejtsd el....
Mára szokássá vált felesleges információkkal elárasztani magunkat. Lásd pl okosóra. Ki a ménkűt izgat pl, hogy adott pillanatban mennyi a vérnyomásom, pulzusszámom, lélegzetkapacitásom, ha amúgy nem okoz panaszt? (Jó, persze, fiatalkorban szex közben megmértük, de puszta brahiból.) Ki a ménkűt izgat, hányat lépek, meg a tököm tudja, mi minden van egy ilyen szerkezetben.
Az olajnyomás is ilyen kategória. Amíg rendben van, addig csak felesleges információ.
Én egyetértek a kérdezővel, szerintem egy műszaki érdeklődésű embernek érdekesebb ha nem csak egy sebességmérő, fordulatszám, és egy üzemanyagszint jelző van az orra előtt (igen, az én autómból még a víz hőmérő analóg műszerét is lespórolták, csak egy kék lámpa világít elinduláskor) persze tudom hogy van akit csak összezavarna...
A benzin átfolyás mérőt egyébként már rég kitalálták, a 80-as években nagy divat volt (ld. Trabant, de a Toyotákban is benne volt) ott volt egy T leágazás a benzincsőből, a végén egy membrános nyomásmérővel, és az vezérelte a LED sort :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!