Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az olajnyomásmérőt hogy kell...

Az olajnyomásmérőt hogy kell beszerelni? Mi kell hozzá maga a mérőóra és gondolom egy olajgomba vagy szenzor?

Figyelt kérdés

2012. jan. 11. 21:44
 1/4 anonim ***** válasza:

Kell mérőóra, olajgomba (vagy nem is olajgomba, majd meglátod) és valami, ami összeköti őket. Ha hagyományos manométerről van szó, akkor ez egy nyomásálló olajcső lesz, azt kell behúzni az utastérbe. A gyári olajgomba helyére kell becsavarni valamit, ami vagy csőcsonk lesz (ekkor az olajgomba nem működik tovább), vagy elágazó (a gyári olajgomba is megmarad és az óra is működni fog).

Ha pedig elektromos az óra, akkor egy megfelelő gomba kell hozzá, ami a nyomással arányos elektromos jelet produkál. Ezt egy vezetéken át beviszed az órába, adsz neki testet vagy +12V-ot (ami épp kell hozzá) és már jó is.

Persze ezen túl a háttérvilágítást is be kell kötni, ha van (általában lenni szokott). Ezt érdemes a műszerfal világítására rákötni, akkor nincs vele baj.

2012. jan. 11. 22:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:
Köszönöm.Elektromos a mérőóra (Lada 2103-é)és tudok esztergáltatni apámmal ilyen "elágazót" arra vagyok kíváncsi hogy akkor elég egy sima Lada 2103 olajgomba?Valamint ha valamit szarul csinálok a bekötésnél(nem az elektromos résznél azzal nem lesz gond) mi történhet legrosszabb esetben pl ha nem elég szoros v kilazul az elágazó a helyéről?
2012. jan. 12. 08:01
 3/4 anonim ***** válasza:

A 2103 nyomásmérőjéhez hozzávaló olajgomba kell. Az eredeti Lada-motorba egy ehhez kitalált elágazón át csatlakozik: egyik végén a nagy gomba csücsül, ami az órát "hajtja meg", a másik végén az eredeti olajgomba a jelzőlámpához. Ezt - ha jól tudom - lehet kapni. Ha máshoz szeretnéd, akkor kell egyedileg elágazót gyártatni, amit be tudsz hajtani az eredeti gomba helyére, belemegy a gomba és a jeladó. Az eredeti gombára azért van szükség, mert nem biztos, hogy folyamatosan nézegetni fogod az órát, de a felvillanó piros fényt csak észreveszed.

Az összeszerelést olyan nagyon el se lehet rontani: ahová kell, oda tömítést teszel, mindent jól összehúzol, elviszed az új vezetéket a mérőműszerbe, aztán kész is. Ha valamit nem húzol meg eléggé vagy nincs alatta tömítés, valószínűleg nem a leesés lesz a legnagyobb gond. Először "csak" ki fogja nyomni alatta az olajat, ami borzasztó kellemes dolog ám... Ahhoz, hogy széthulljon, az kell, hogy jóformán csak belekapasd a menetet a helyére.

2012. jan. 12. 12:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:
Köszi,nekem ez egy Ford Escortba lesz téve tehát akkor esztergáltatok egy elágazót aminek az egyik végébe megy a gyári escort olajgomba ami a felvillanó piros fényért felel a másik végébe pedig a Lada olajgombát.Na most ez a Lada olajgomba akkor nekem a "nagy" gomba kell?És magyarul ha elég szorosan meg van húzva az elágazó alatta a tömítéssel akkor olyan nagy gond nem lehet?Még annyit kérdeznék hogy milyen anyagból érdemes ezt az elágazót csinálni alumínium,réz,acél?Az Escorton aluminium blokk van.
2012. jan. 12. 13:43

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!