Milyen automata váltós kocsid volt, amit vezettél legalább 100 000 kilométert, és meghibásodott-e az automata váltója Nálad?
8 sebességes ZF van benn, eddig minden hiba nélkül teszi a dolgát. 4 éves autó 160.000km-el.
80% autópálya a maradék város.
100 ezer km nem ment egyikbe sem, de:
Volt egy régi 4.2-es A8-asom, Tiptronic. Megvettem, cseréltem váltóolajat, mentem vele 30 ezer km-t talán, eladtam. Egy hónap múlva teljesen tönkrement benne a váltó, szétszedték az autót, mert nem érte meg megcsinálni, pedig nálam még tökéletes volt.
Audi A6 3.0 TDI majdnem 80 ezer km-t mentem vele, 370 ezer volt benne eladáskor. Mikor megvettem, ebben is rögtön cseréltem váltóolajat. Végig tökéletes volt, úgy is adtam el. Szinte biztos, hogy soha nem volt elromolva benne a váltó előttem sem, a szerelőm szerint az olaj is akkor volt benne cserélve először, 290 ezer km-nél.
BMW 530D. 240e km-rel vettük, most 360e van benne, tökéletes a váltó.
Volvo V40. 110e km-rel vettük, most van benne 140e, tökéletes az automata váltó.
1995 Mercedes C250: kb. 110.000 km-t tettünk bele, néha rángatott benne a váltó, meg már a végén indokolatlanul visszapakolgatta a fokozatokat, pedig cseréltünk olajat benne.
2004 Volkswagen Passat: bár elég problémásnak vallják a váltót, nálunk gond nélkül elment 150.000 km-t, és azóta az új tulaj sem panaszkodott rá.
Most egy Toyota Priusunk van, ezzel még alig mentünk 20.000 km-t, de eddig tökéletes.
Két automatám is volt: BMW E46 320d (BMW kereskedésből, igazolt 95 ezer km-rel) Én 130 ezernél adtam el, normál használat után, főleg városon kívül mentem vele. A váltó az eladás után egy hónappal ment tönkre, javítatták, majd megtaláltam )újra eladóként idén, 180 ezer km-rel és a tulaj szerint ő is javíttatta már a váltót.
2. Volvo XC90 D5 (facelift) 270 ezernél adtam el. A váltóban egy szoftver frissítés volt, még jól működött, de volt pár apró jel, ami a közelgő javításra figyelmeztetett. Ezek az AISIN váltók 250 ezernél sokkal többet általában nem bírnak.
Szóval drága a javítása az automatáknak, de a kéttömegű + kuplung cserék sem olcsók. Ha valaki rendszeresen cseréli a váltóolajat is, akkor nagyon meghosszabbíthatja a működési periódust.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!