Sokan miért utálják a dízelautókat?
Én bevallom őszintén,nem értem az ellenszenvet.
Nekem sokáig benzines autóim voltak, volt 1.4-es 4-es Golf első autónak, aztán volt egy 1.6-os Octavia.
Az Octit cseréltem le egy fiatal Superbre.Ég és föld a kettő között a különbség,de nem a méretre meg a kütyükre gondolok, hanem a menetteljesítményre.
Kevesebbet fogyaszt, mint az Octi és sokkal jobban megy,nagyobb,meg szerintem jobban is néz ki.
Náltam az Octavia vegyesben 8 litert fogyasztott 100 kilométeren.A Golf meg 7,5 liter körül.
Az Octaviát azért cseréltem le, mert a gyatra menetteljesítményéhez képest a 8 liter sok.
Legalább gyárilag lehetett volna turbó azon a motoron és tudhatott volna 170-180 lóerőt,úgy már okés a 8 liter.
Ellenben a Superb, előzésnél "kilő" és még sokat sem kér enni.
Nekem nagyon tetszik,hogy nem kell üveghangon padlózni,hogy érezni lehessen az erejét.
"
Ha ez télen 10 percig tart akkor 10 percig tart, nem érdekel :) "
Németországban hamar megkapnád a 20€-s csekkedet, ha helyben járatod a kocsit. :-))
Amúgy kérdésre; 40 éve vezetek, volt már egy pár vas nálam. Dízel is, benzines is. Mindig az aktuális igényeimhez igazítottam a választást, és általában nme csalódtam. Függetlenül az üzemanyag típusától.
Bár nekem sem a szívem csücske a dízel, ezek ellenére nem értem, hogy miért kell az olajkályhákat fikázni.
Akinek tetszik és bevált, az vegye és használja.
Úgy vagyok ezzel, mint a pacallal: én nem szeretem, de ha a haverom megeszi, attól még a barátság megmaradhat. ;)
Miért utáljuk?
Te mit szólnál hozzá, ha egy dohányos odamenne hozzád és az arcodba fújná a cigifüstöt? Szeretnéd vagy utálnád? Csak szólok, hogy a dízel kipufogógázod nagyságrendileg rákkeltőbb, mint a passzív dohányzás vagy a benzines autók kipufogógáza. Ha te olyan hülye vagy, hogy egy kis nyomatékért meg 2-3 literrel kedvezőbb fogyasztásért cserébe mérgezed magad az a te dolgod, de a büdös hipószagú dízeledet sajnos nem tudom kikerülni.
Akkor zárasd be az összes hőerőművet is... hozzáteszem, mégis a dohányzás brutálisan több megbetegedésért felelős mint a dízelautók.... szóval innentől bukott is az egész, jajj hát károsabb....
Közvetlen befecskendézésű benzines ráadásul még kormolni is képes, akár egy dízel.... akkor emgint hol van az előny, merthogy a benzines motoroknál is ez az irány: Feltöltés közvetlen befecskendezéssel...
1; Ugye tudod, hogy a hőerőművek jellemzően nem sűrűn lakott területen vannak.
2; Az a te döntésed, hogy dohányzol vagy sem. Azt viszont nem tudod elkerülni, hogy a súlyosan retardált dízelesnek ne szívd be a 2 hetes vízi hulla szagú kipufogógázát.
3; Valóban rengetegen halnak meg a dohányzás következtében. Jellemzően 20-30 év kemény dohányzás után. Ugyan ez lesz csak sokkal durvább verzióban 5-10 év múlva Európában a dízelek miatt. Erre már vannak komoly elemzések.
4; Ugye tudod mi az hogy korom? Korom = szén és mint ilyen ez csak a dízelekből jön. Az igaz, hogy a nagynyomású befecskendezéssel működő benzinmotorok károsabbak, mint a hagyományos szívó benzinesek, de még így is jelentősen elmaradnak egy dízel károsanyag kibocsájtása mögött.
Hmmm, akkor ideje tanulmányozni a térképet, hány város közelében van hőerőmű... tőlünk nem messze Ajka... Parkolj le egy kocsit ott 2 napra, és húzd végig rajta az ujjad, meg fogsz lepődni mit hoz a szél a közeli erőműből...
( Amúgy gyakran szagolgatsz két hetes vizihullát, hogy ilyen jól tudod hasonlítani? )
Dízelek sem tegnap óta vannak, ezek az elemzések meg olyanok, hogy ott van mindig mögöttük valami érdek is... arról nem beszélve, hogy elég nehéz úgy bármit is tesztelni, hogy nem zárunk ki minden más tényezőt.
Ha már annyira jössz a kevésbé szennyező benzinesekkel: arra is vannak " elemzések " van ahol pont fordítva látják, hogy még rosszabbak... akkor most hol az igazság? Ja igen, azok az elemzők biztos okosabbak akik a dízelek ellen kampányolnak.
Hogy miért utálják? sokan? Nem utálják sokan, csak azok akik igen, mindenhol ki kell fejtsék a véleményüket. Általában azok hurrognak akiknek benzines autójuk van és hisznek mindenben ami azt emeli ki, hogy az ők autójuk jobb ...mintha ettől valami felsőbbrendű lények lennének.
A #16-os úgy beszél a dízel technológiáról mintha valami új találmány lenne. Mi az, hogy 5-10 év múlva nagyobb lesz az elhalálozási ráta a dízelek miatt? A dízel már több mint 10 éve létezik. Ez még egy rossz kattintás vadász hírnek is rossz lenne.
Miquel németországban már azt sem szabad??? lol :D
akkor hogy a frászba melegítse be az ember a kocsiját -25 fokban.....
1 perc elég neki. majd finom egyenletessen gyorsítasz 2000 rpmig és váltasz (diesel, benzin turbó), 2500-ig benzin.
A diesel ellenesek meg inkább foglalkozzatok ezzel:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!