Nektek is nehéz volt megszokni a saját, otthoni autót a tanulóautó után?
Fura volt de nem volt nehéz megszokni.
Kb 3 éves autón tanultam a mi autónk meg már 11 éves volt. Az dízeles volt és kicsi, a miénk nagy és benzines.
Összesen vizsgával együtt 3 órát vezettem anno. Igazából a tanuló autót kellett ennyi idő alatt megszokni, mert az Skoda 105 volt, otthon meg Wartburgon tanított meg apám vezetni.
:D
Kezdőként azért bármilyen autóból átülni, bármilyen autóba szokatlan és furcsa. Sőt, még nagyobb, több éves tapasztalattal is. Máshol fog a kuplung, más az autó dinamikája.
De dieselen tanultál, utána a benzines még furább.
De azért hamar megszokható, de az első pár km-en érdemes különösen odafigyelni. (Ez a táv és idő a tapasztalattal csökken, hogy mennyi kell.)
Dízel II Golf után 120-as skoda...
Borzalmas volt.
Én utólag azt mondom, nem engednék dízel autón tanulni. Nem tanulsz meg semmit.
Gyakorlatilag úgy lehet csak lefullasztani, hogy oldalra lekapod a lábad a kuplungról.
Fogásponttól lassan kuplungolva a tanuló dízel autó gázadás nélkül megindul, az emelt alapjárat miatt.
Eleve nem is jól tanítják a nebulókat. Fogáspontig gyorsan, ez eddig ok, fogásponttól lassan, majd felengedett kuplungnál a gáz.
Pedig arra kéne tanítani őket, hogy már fogáspontnál nyomom a gázt.
Aztán beül egy benzines autóba a fiatal és csodálkozik erősen...
Tudom, saját magam is így jártam. :-)
Elárulom neked az én 116 lóerős, nagy dízel kocsimmal sem tudnál elindulni gáz nélkül, mert nincs megpiszkálva az alapjárata.
A vizsga előtti napokban kipróbálni azt, hogy másik autóval hogy megy a vezetés, kb arra jó, hogy elegye az önbizalmadat, elbizonytalanítson - tehát nem jó ötlet.
Természetes, hogy különbségek vannak az autók között, még a gyakorlott vezetőknek is kell bizonyos idő, amíg megszokja, hogy megy a másik autó.
A kevés dízeles gyakorlattal szinte biztosra vehette volna édesapád, hogy a benzinessel gondban leszel, nem parkolásokkal kellett volna kezdeni az ismerkedést
Hány órát vezettél eddig, ha már 1 éve jársz? 300-at?:O
Egyébként nem volt nehéz. Csak azt a baromságot kell elfelejteni amit az oktatók sulykolnak, hogy nem lehet gázt adni elinduláskor
Köszönöm a válaszokat!
40-50 órát vezettem kb., tehát nem olyan sokat. Írtam, hogy a suli miatt elhúzódott mert nehéz volt összeegyeztetni az órákat, és az oktatóm is tele volt, az elején is 3 hónapot kellett várnom mire bekerültem.
Egyébként engem a dízelen úgy tanítottak, hogy gázzal indulunk, de bizonyos esetekben anélkül is lehet, ez ott nyílván működik is. Azt az autót tényleg könnyebb vezetni olyan szempontból, hogy szinte lehetetlen leffullasztani, amit az egyik hozzászóló is írt illetve én ahhoz már hozzászoktam, hogy mi hol van, mit hogyan kell úgyhogy arra már nem kell odafigyelnem, hogy mit csinálok, hova nyúlok itt pedig minden más volt. A váltót, a kormányt is nehezebb volt mozgatni, a pedálok pedig sokkal érzékenyebbek voltak, úgyhogy ez így nagyon furcsa volt... Magától a vezetéstől nem ment el a kedvem, a Mercedesen a vizsga is menni fog, de a saját kocsinkkal azért meg fog gyűlni a bajom....
Benzinesen megtanultam vezetni itthon, még egy karburátoros autón, manuális szivatóval. Aztán Dízel tanulóautó, majd családi modern benzines, semmi különbség, tanulóautón is ugyan úgy kellett gázt nyomni induláshoz, és nem okozott problémát utána egy benzines sem.
Nekem mondjuk nem a kuplung okozza a legnagyobb fejfájást ha beülök egy autóba, a fék teljesen más, és az szerintem sokkal fontosabb, nem mindegy hogy az autót 4 nagy tárcsafék állítja meg vagy 2 tárcsa meg 2 dob amik még kicsik is.
ja 6-os, 115 lovas dízel az én autóm is, kettőbe gáz nélkül, 3ba kis gázzal nem órákig engedve a kuplunot bármikor elindulok, és az alapjárat is normális.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!