Forgalmiban miért van benne a saját tömeg? Ha túllépem, milyen körülmények között lehet gond?
Gondolom, hogy menetbiztonsági okai vannak.
Viszont nem tudom elképzelni, ezt hogyan tartatják be a gyakorlatban. A rendőr ránézésre nem látja, hány kg, mérleg meg nyilván nem lesz nála.
Én túráztam túlpakolt motorral (kb 310 kg volt, forgalmiban 290 volt a max), és nem aggódtam agyon magma miatta. Ha mondjuk balesetben veszek részt, akkor ez befolyásolható tényező lehet az ítélet során?
Értem. Köszi.
Az új motoromnak a max terhelhetősége 375 kg. Szerinted 395 még belefér? Augusztusban megint megyek túrára, utassal, csomagokkal.
Ismerősöm annakidelyén 160kg-osan egy 207es babettával közlekedet, évtizedekig.
A gyári terhelhetősége 90kg.
Ha 20 Kilóval terheled túl attól nem lesz semmi baja, de a dupla túlterhelést, meg már az 50%-osat se igazán szeretik, mechanikailag károsodhat a gép, nem beszélve a menetbiztonságról.
A jogi szabályozása is egyszerű, nyugaton bizony járkálnak mérlegekkel és lemérnek. Itthon inkább a kamionosokat szokták csak, de ahogy írták is elkezdik majd az útba beépíteni a mérőberendezéseket. Szemre nehéz megmondani, de ha a rendőrnek nem tetszik vagy egyértelműen látni, hogy nyeklik a motor, buggyan a gumi akkor bizony meg fogják mérni.
Ha balesetet okozol vele akkor nemhogy befolyásoló, hanem téged fognak legjobban basztatni.
hmmm rendben köszönöm szépen.
Akkor is én leszek a hibás, ha monduk ő követett el szabálytalanságot (pl nem adta meg az elsőbbségemet, ezért oldalról belerongyolok)?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!