Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért másabb szagú az újabb...

Miért másabb szagú az újabb dízelek kipufogófüstje, mint a régieké?

Figyelt kérdés

Olyan gázosabb, fojtósabb, hipószerű, nem is látni szinte, csak érezni. A régiek fehéren meg feketén füstölnek és annak sincs kellemes szaga, de szerintem az újak rosszabbak. Ez csak érzéki csalódás, vagy tényleg károsabbak. Azt hallottam hogy az új dízelek rákkeltőbbek mint a régiek. Igaz ez?

Most egy öreg dízel Mercim van, de azt nem érzem olyan büdösnek mint mikor elhúzott mellettem egy A7-es Audi. Az Octavia CR-TDi is baromi büdös. Tervben van egy új autó lassan már, és szeretem a dízelt, de erősen elgondolkodtat a dolog. KIA, Hyundai, Dacia, ami szóba jöhet (ezt tudjuk megfizetni, és 90% hogy Logan MCV lesz) mert 3,5-4 millióból a többinél csak miniautók vannak, én meg elég sokat lomizok, szerelek, maszekolok, el kell férni a gépeknek, stb.

1,5 dCi-ről hallottam mindent, én megadnám neki a törődést, de ha tényleg olyan rákkeltő meg környezetkárosító, inkább 0,9TCe-vel veszem. Az mennyivel eszik többet? Úgy hallottam nem sokkal. Ja, és mindenképp automata váltósat vennék, dízelhez még nem kérhető. Várjak 1-2 évet rá?


2017. máj. 24. 07:29
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
100%
Rußpartikelfilter, Diesel Particulate Filter, vagy ahogy jobban tetszik: reszecskeszurovel vannak ellatva
2017. máj. 24. 09:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
100%
Károsabb is, meg nem is. Amikor a részecskeszűrő gyűjti össze a szennyező anyagokat, akkor éppen nem károsabb, hiszen a pillanatnyi kibocsátás kisebb. A részecskeszűrőnek viszont időközönként szüksége van tisztító üzemmódra, amikor minden korábban lerakódott szennyező anyag kiég belőle. Na, akkor a nagy káros részecskékből sok ezerszeres mennyiségű apró káros részecske kerül ki a környezetbe, amit már biztosan nem tudnak megszűrni és megállítani a légzőszerveid nyálkahártyái. Ennek a kiégetés során keletkező anyagnak sokszoros a rákkeltő hatása, mint a régebbi dízelek kibocsátása során keletkező szennyező részecskéknek, úgyhogy szerintem nem igazán vagyunk előbbre ezzel a kipufogógáz-szűrési módszerrel.
2017. máj. 24. 09:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
50%

Nem érzékszervi csalódás. Tényleg büdösebbek (prémium ha-ha) és tényleg károsabbak. A te öreg Mercidből valószínűleg olyan mérettartományban jönnek ki a koromrészecskék, amelyek fennakadnak az orrod nyálkahártyáján.Az újabb dízeleknél olyan kis méretű a koromrészecske, hogy akadálytalanul jut le a tüdőbe onnan bele a véráramba és még a vér -agy gáton is képesek -apró méretüknél fogva- átjutni, majd kiüríteni rákkeltő tartalmukat. Ugyanis a korom az szén, a szén pedig minden szennyező/rákkeltő anyagot megköt. Vannak olyan statisztikák, hogy 10-15 év múlva ugrásszerűen megugranak a rák okozta halálozások az egész EU-ban, köszönhetően a "modern dízeleknek". De nem kell annyira előre menni, Nagy-Britanniában már elkezdtek szépen lassan ismét emelkedni a kisgyerekkori rákesetek számai, míg az U.S.A-ban, ahová a dízeleket nem engedik be évtizedek óta folyamatosan csökkennek.


Egyébként most már az EU-ban is eszmélnek és elkezdik korlátozni a dízelek használatát, de már régen késő. Ami már lerakódott az emberi szervezetben az elmúlt években az 10-15 év múlva fog megmutatkozni.

2017. máj. 24. 11:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
Általában a katalizátor miatt. Meg ahogy fejlődtek a dízelek, úgy változott a befecskendezési nyomás, néhány konstrukció kiegészült NOx semlegesítő rendszerrel. Ez mind befolyásolja azt hogy milyen és mennyi gáz jön ki a kipufogón, így a szag is változik valamelyest.
2017. máj. 24. 11:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:

3:

Attól, hogy az újnál meg vannak szűrve a nagyobb részecskék, csak az aprók jutnak a levegőbe, még a régi dízel is kibocsát legalább annyi apró részcskét is.

2017. máj. 24. 13:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
34%

5. tévedés. A régi dízelek nem bocsájtanak ki apró szemű részecskét.


Kis tudnivaló a témában, ha ezt elolvasod megérted, agyilag felfogod, akkor a büdös életben nem veszel dízelt:


[link]

2017. máj. 24. 13:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 A kérdező kommentje:
Akkor jól sejtettem. Új dízelt soha. És ezek a downsizingolt turbós benzinmotorok is ilyen károsak? Mert azt is hallottam hogy ezek is termelnek ilyen nanorészecskéket mivel annyira finomra égetik a benzint hogy teljesítsék a normát.
2017. máj. 25. 18:38
 8/13 anonim ***** válasza:

Ezek a kis downsizing benzinesek jóval károsabbak, mint a hagyományos szívó benzinesek, de még így is jelentősen elmaradnak a dízelek káros anyag kibocsájtásától.


Egyébként van még néhány gyártó akinél van szívó benzines motor. Talán még a Logan-t is forgalmazzák azzal, de lehet tévedek.

2017. máj. 26. 08:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:

6:

Konkrétan euro 6-os szívóbenzinesem van, és nem is szeretem a dízelt, szóval nem beszélek haza, az általad linkelt cikk tele van csúsztatásokkal.

2017. máj. 27. 10:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
Lényegében nem azzal nem értek egyet, hogy a modern dízelesek ne lennének károsak, hanem azzal nem, hogy a régiek kevésbé lennének károsak.
2017. máj. 27. 10:56
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!