Miért másabb szagú az újabb dízelek kipufogófüstje, mint a régieké?
Olyan gázosabb, fojtósabb, hipószerű, nem is látni szinte, csak érezni. A régiek fehéren meg feketén füstölnek és annak sincs kellemes szaga, de szerintem az újak rosszabbak. Ez csak érzéki csalódás, vagy tényleg károsabbak. Azt hallottam hogy az új dízelek rákkeltőbbek mint a régiek. Igaz ez?
Most egy öreg dízel Mercim van, de azt nem érzem olyan büdösnek mint mikor elhúzott mellettem egy A7-es Audi. Az Octavia CR-TDi is baromi büdös. Tervben van egy új autó lassan már, és szeretem a dízelt, de erősen elgondolkodtat a dolog. KIA, Hyundai, Dacia, ami szóba jöhet (ezt tudjuk megfizetni, és 90% hogy Logan MCV lesz) mert 3,5-4 millióból a többinél csak miniautók vannak, én meg elég sokat lomizok, szerelek, maszekolok, el kell férni a gépeknek, stb.
1,5 dCi-ről hallottam mindent, én megadnám neki a törődést, de ha tényleg olyan rákkeltő meg környezetkárosító, inkább 0,9TCe-vel veszem. Az mennyivel eszik többet? Úgy hallottam nem sokkal. Ja, és mindenképp automata váltósat vennék, dízelhez még nem kérhető. Várjak 1-2 évet rá?
Nem érzékszervi csalódás. Tényleg büdösebbek (prémium ha-ha) és tényleg károsabbak. A te öreg Mercidből valószínűleg olyan mérettartományban jönnek ki a koromrészecskék, amelyek fennakadnak az orrod nyálkahártyáján.Az újabb dízeleknél olyan kis méretű a koromrészecske, hogy akadálytalanul jut le a tüdőbe onnan bele a véráramba és még a vér -agy gáton is képesek -apró méretüknél fogva- átjutni, majd kiüríteni rákkeltő tartalmukat. Ugyanis a korom az szén, a szén pedig minden szennyező/rákkeltő anyagot megköt. Vannak olyan statisztikák, hogy 10-15 év múlva ugrásszerűen megugranak a rák okozta halálozások az egész EU-ban, köszönhetően a "modern dízeleknek". De nem kell annyira előre menni, Nagy-Britanniában már elkezdtek szépen lassan ismét emelkedni a kisgyerekkori rákesetek számai, míg az U.S.A-ban, ahová a dízeleket nem engedik be évtizedek óta folyamatosan csökkennek.
Egyébként most már az EU-ban is eszmélnek és elkezdik korlátozni a dízelek használatát, de már régen késő. Ami már lerakódott az emberi szervezetben az elmúlt években az 10-15 év múlva fog megmutatkozni.
3:
Attól, hogy az újnál meg vannak szűrve a nagyobb részecskék, csak az aprók jutnak a levegőbe, még a régi dízel is kibocsát legalább annyi apró részcskét is.
5. tévedés. A régi dízelek nem bocsájtanak ki apró szemű részecskét.
Kis tudnivaló a témában, ha ezt elolvasod megérted, agyilag felfogod, akkor a büdös életben nem veszel dízelt:
Ezek a kis downsizing benzinesek jóval károsabbak, mint a hagyományos szívó benzinesek, de még így is jelentősen elmaradnak a dízelek káros anyag kibocsájtásától.
Egyébként van még néhány gyártó akinél van szívó benzines motor. Talán még a Logan-t is forgalmazzák azzal, de lehet tévedek.
6:
Konkrétan euro 6-os szívóbenzinesem van, és nem is szeretem a dízelt, szóval nem beszélek haza, az általad linkelt cikk tele van csúsztatásokkal.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!