A kopogásos égés tényleg napi rutinjában benne van így sok sofőrnek?
Azt olvastam,hogy kopogásos égés kis fordulaton teljes gáznál történik elsősorban,és arra tértek ki,hogy pl : amikor dombnak megyünk fel pl : 4-ben 40-45-tel és padlózzuk közel akkor lazán kopogásos égés mellett mentünk fel,illetve amikor lassulunk úgy vagyunk vele elvisz még a fokozat ,pl : 15-nél 3-ban ,kuplungolunk és kiengedve teljes gázt adunk közben rángat is akkor kopogásos égést tudunk előidézni,és így a motor élettartamát faragjuk lefele.
Igaz?
Egy mai autóban már van kopogásérzékelő.
Minél nagyobb az előgyújtás, annál nagyobb a nyomaték, gazdaságosabban működik a motor, de bizonyos határon túl ez kopogásos égést okoz. Emiatt a motorvezérlő megpróbálja mindig a kopogásos égés határa alatt tartani az előgyújtást. Szóval az általad vázolt helyzetben sem fog kopogni, mivel a kopogás első jeleire visszább vesz az előgyújtásból, de menni sem fog, csak szenved.
Egy modern benzinmotoros autóbal, ha tetszőleges fokozatban alapjáraton gurulsz, és lepadlózod, semmi baja nem lesz. Egyrészt a fentebb vázolt okból, másrészt te már rég nem a pillangószelepet nyitogatod, hanem csak jelzed a motorvezérlőnek, hogy csapjon a lovak közé, menés van. A fojtószelepet pedig az elektronika nyitja mindig annyira, amennyire lehetséges a motor károsodása nélkül ilyen kis fordulatszámon.
Így igaz, ahogy 1ges írja.
De ettől még árt a kis fordulaton nyektetés.
Alapjáraton kevesebb a motorolaj szállítása a szivattyúnak, és pl. a kettős tömegű lendkerék sem "örül" ilyenkor.
A régebbi autók pl. skoda s100 szelepcsörgéssel jelezte a túl alacsony fordulat-nagy gáz állapotot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!