Mekkora kompressziótól szügséges az autóknál a 100 oktános benzin használata? A kopogásos égés kikerülése végett.
Figyelt kérdés
2015. aug. 27. 07:55
1/9 anonim válasza:
Ez nem csak a kompresszió függvénye. Az autógyár által előírt oktánszámú benzint kell használni. 100-as benzin egyik utcai autónak sincs előírva, max 98-as (oké, azt meg kapni nem lehet) Viszont nem utcai (normál) körülmények között használva az autót (versenypálya) lehet értelme a 100-asnak is.
2/9 anonim válasza:
az előttem szóló leírta a lényeget..de ha mégis fontos, akkor nagyjából 11 felett..sőt, a mostani kis háromhengeresek között van 12-es sűrítési végnyomású is...na annál kell..
persze megy is vele, mint a szék(egy darabig)
3/9 A kérdező kommentje:
Köszi a válaszokat.Arra lettem volna kíváncsi hogy a 95-ös benzinnél mikor lép fel öngyulladás.Szóvl akkor kb. 11 bar nyomásnál.
2015. aug. 27. 08:39
4/9 anonim válasza:
A mai elektromosan vezérelt gyújtásnál nincs kopogásos égés.
Mert az elektronika korrigál(kopogás érzékelő) ha idő előtt robbanna be a keverék.
A magas oktánszámú benzint általában a sport autóknál írják elő.
Nem sok utcán futó autó van amibe kötelező a 100 as oktánszámú benzin.
5/9 anonim válasza:
Ne keverd a kompresszióviszonyt és a sűrítési végnyomást. A kettő messze nem ugyanaz. Ezért is írtam az első válaszomban, hogy nem csak a kompressziótól függ hogy mikor lép fel öngyulladás. Nem akarok hosszas magyarázatba kezdeni, de legyen elég annyi hogy a kompresszióviszony az egy szám, a sűrítési végnyomás pedig egy mérhető érték és ha rendben van a motor akkor nagyobb mint mint a kompresszió(viszony). Egy 1:9-es kompressziójú motornak is simán lehet 11 bar a sűrítési végnyomása. Azért nagyobb ez az érték mert a gázok sűrítés közben felmelegszenek, ez is fokozza a nyomást.
6/9 veterán vas válasza:
A "kopogásos égés" egy jelenség, ami arra utal, hogy a motorban valami nincs rendben. /hibás beállítási értékek, romló mechanikai állapot....bármi/
Ilyen esetekben, nem a magasabb oktánszámú benzin használata a megoldás.
7/9 anonim válasza:
minél nagyobb az oktánsxám, annál kissebb az esély a kopogásos égésre. de a fiatalabb gépek nem kopognak, mert az előgyújtást oda teszi ahova kell.
8/9 anonim válasza:
A a végnyomásra gondolsz, akkor a 95-ös benzin égéstér kialakítástól függően úgy 13,5-14 bárig bírja öngyulladás nélkül. Nézz meg egy régi Ladát. Az elsőket 82-es oktánszámú benzinre tervezték (azt nem tudom, hogy mennyit írtak neki elő) és volt bennük 11 bár feletti végnyomás.
9/9 anonim válasza:
Ez is részigazság, mert a nyomáson kívül még a hőmérséklet is számít, na meg persze az égéstér formája sőt a mérete is. Sőt hogy tovább menjek, a benzin-levegő keverék aránya sem mellékes. A motor működése rendkívül összetett és bonyolult dolog ezért tanulnak egyetemen a motortervező mérnökök. Na meg ezért nem érdemes barkács módszerekkel nekiállni "tuningolni".
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!