Új autóknál mennyire igaz az a mondás manapság, hogy 3-4,5 évesen kell megvenni, arra aránylag a hibái kijönnek, más szenvedett velük, és árban már csak a fele az 4-5 éves?
Én nem értek egyet.
Először is az manapság már sajnos nem igaz, hogy 4-5 évesen fele áron meg lehet venni a használt autókat. Csak kivételes esetben, az újonnan túlárazott autóknál, vagy az extra felszereltségűeknél igaz. Egy 5 éves normál felszereltségű Suzuki Swift még a 60-70%-áért kapható az újnak, és 8 éves kora körül feleződik.
A másik, hogy eleve nagyon gyér a kínálat 4-5 évesből. Próbálj például 5 éves Dacia Logant venni. Igen, szándékosan az újonnan egyik legolcsóbb autót mondom példának, mert ebben a kategóriában a többség úgy vesz újat, hogy utána ~10 évig használja, és kikerülje a használt autó jelentette kockázatot. Így eladásra 4-5 évesen nagyon kevés kerül, a jobb része meg elmegy rokonságon, baráti körön belül, ami a piacra kerül, azok többsége visazatekert taxi, karambolos, amit kicsinosítottak, hogy ne vedd észre, vagy szimplán csak rosszul sikerült példány, ami nem vált be.
Harmadszor pedig a tipikus típushibák között rengeteg van, ami épp idősebb korában jön ki. Pl. hogy a régi Opelek rohadtak bizonyos helyeken. Vagy egyes motorok 200 ezer körül hengerfejesek lettek, ez sem az első 4-5 évben jön ki jellemzően. Jó esetbeb az első 4-5 évben viszonylag problémamentes egy autó.
Mi van akkor ha az első tulajdonos 4-5 évig hanyagolta a kocsit, tákolgatta és úgy adja el hogy látszólag semmi, baja, vezetett szervizkönyv, kilométeróra idő közben vissza lett tekergetve és 125.000 helyett csak 25.000et mutat?
Ha újonnan veszed akkor tuti 0 kilométeres, tuti minden új benne, garancia van rá és te választod ki a felszereltséget, színt, stb.
Tegyük fel hogy keresel egy konkrét típust, legyen 5 éves, automata, bőrülés, tempomat, klíma, napfénytető, de csak 3 ilyen van az országban, messze vannak, drágák vagy pedig nem jó állapotban. Mit teszel?
Amúgy meg ha senki se vesz új autót 2017-ben akkor hogy fogsz 4 éves kocsit venni 2021-ben?
Az a baj az emberekkel hogy ha van 4 milliójuk akkor rögtön használt BMW-t vesznek , nem gáz hogy 7 éves kocsi, de lehet nagyzolni. Vehetne az ember 4 millióért zsír új opelt is csak hát az nem menő.
7:
Ideális esetben igazad van, de pontosan ezért kevesen adják el 4-5 évesen, így aztán jó nagy lutri, mert nagy arányt tesznek ki a nem véletlenül eladásra kerülő autók, ráadásul jóval nagyobb összeget kockáztatsz, mint mondjuk egy 15 éves autónál.
Én épp úgy gondolom, hogy vagy veszek egy 10+ éves autót, és ha nem válik be, veszek egy másikat, vagy veszek egy újat, és akkor kiiktatom a használt autó kockázatot, de nem adom ki az új autó árának 60-70%-át lutrira.
Hát ez egy másik dolog, nekem is a legfiatalabb autóm eddig 8 évesen lett vásárolva, de ettől sokkal idősebbek is voltak. 8-10 éves korukra már eléggé elértéktelenednek, és ezután nagyon jól tartják az árukat, nem tudsz rajta nagyot bukni. De komoly javítás bármikor beugorhat, de szerintem így is megéri.
Jó példa az értéktartásra az Audi, VW, ezek nagyon menő mostanában. Én 2011 végén vettem egy 2003-mas A4-est, és még szinte most is eltudnám adni annyiért, amennyiért akkor vettem (eladtam már 2 éve, többért, mint amennyiért vettem).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!