Renault Clio Akku hiba?
Sziasztok.
Tegnap este vettem egy Renault Clio III -t 1,5M ft-ért. Beültünk, indít (kicsit lefulladósan, gyenge az akku töltöttség), lámpa fel, 4 perc elteltével egy rövid sarok megtétele után a kormányszervó hol elment, hol visszajött.. Fékezéskor ledadogott a motor, és minden létező hibát elkezdett jelezni a kocsi. Először azt hittem, hogy kifogyott az üzemanyag, mert a kereskedésben nem feltöltve tárolják. Leállítom, majd újra megpróbálom beindítani (informatikus vagyok, naná hogy a reboot az első amit megpróbálok :D).. Marha jó, a kocsi nem indul, már meg se pörgeti a motort az akku. Ez este volt, a kereskedés zárásakor, de utolsó pillanatban elkaptam egy embert, aki kihozta a bika akkujukat, bebikáztuk... Első 4 perc megint szépen telt, majd kb 2 perccel a bika akku levétele után szintén minden hiba előjött.. Ezúttal egy centit se mozdulhattunk a kocsival, mert az alapfordulat felment 2000 körülre ütemes, periodikus ingadozással (mint amikor túráztatjuk a motort), gázpedálra nem reagált, láthatóan nem működik a kocsi... így eltelt 5 perc alatt, ekkora fordulaton illett volna töltenie az akkunak valamennyit azért szerintem. De leállítás, és ismét indításnál megint nem indult. Na hát ott a vége, tudatosult bennünk, hogy a frissen kifizetett autónkkal ma tuti nem megyünk haza... A kereskedést záró úriember azt mondta, hogy hagyjuk ott a kocsit, majd holnap foglalkozik vele, de ne aggódjunk, ez tipikus gyenge-akku hibajelenség, kicserélik, vagy feltöltik, és jó lesz.
A kérdésem az, hogy hibás/gyenge akku okozhat-e ilyen hibákat? Létezik olyan, hogy az akku a rossz, azért nem veszi fel a töltést? Ha nem veszi fel a töltést, akkor a generátor nem tud annyit termelni, hogy elég legyen a kocsinak magának? Szeretném jobban megérteni a hibát, akkor is, ha tényleg az akku cseréje megoldja a gondot, és akkor is, ha valami másról van szó.
Köszönöm a válaszokat.
Akkor kedves utolsó, most készülj fel igazán. Folytatom:
2017-05-24. két hét szivatás után eljött a pillanat, amikor átvehettük az autót. Átvettük... pár kilóméter megtétele után check engine lámpa/check injection felirat.. Fordulat megint 2-3 ezer között túrázik, pedál nem reagál. Kocsi leállít, beindít, megint jók vagyunk pár km-re. Ekkor a check engine-en kívül a stop lámpa is kigyullad, és kiírja az autó, hogy battery low... Szerencsére nem lakunk messze.. Haza értünk... Ezen kívül az 1 millió 470 ezer forintos autóban szar a klíma, és a legfájóbb, rájöttem, hogy abban is hazudtak, hogy tempomatos. Kiderült, hogy nincs benne tempomat. Soha nem is volt. Előkerestük a papirokat, szerencsére bele írta az aaa autó, hogy tempomatos. Nem ismer valaki egy jó ügyvédet? Szívesen perelnék. Vagy mi ennek a rendezési módja? Mert már komolyan nem tudok. A tehetetlenségem már fájdalmas, újra rájuk bízni a kocsit javításra már nem akarom, mert ha egy szar generátorcserén 2 hetet ültek, akkor most meddig ülnének? Gondolom gyári tempomatot úgyse fognak tudni bele tenni.. Lassan fizethetjük az első törlesztőt, biztosítást, és a 2 hét összegzése az, hogy van egy közel se olyan kocsim, mint amilyet hittem, hogy veszek, ami ráadásul működésképtelen is.
Ez elég durva. Mármint az elektromos hiba is. A kereskedőt inkább nem is írom mert nem tudnám moderálva.Viszont Érden ismertem egy ilyen barnabőrű bunkót, az folyamatos kórházi ápolásra szorult ilyen akciók után.
Témát folytatva, azt tapasztaltam hogy a francia kocsik ettől szenvednek és nagyon gyakran nem a filléres generátor-akku vagy egyéb "apróság" miatt, hanem egyenesen a "mindent vezérlő" computer döglik meg bennük egy valamilyen sokk miatt ami plusz 100ezer forintnál kezdődik. Valószínűleg ezért nem sikerül sehogy sem megjavítania a szerencsétlen kereskedőnek hiszen sehova lenne ekkor a haszon. Viszont a kereskedő nem lehet egy lángelme hogy ilyen hibával bevesz egy kocsit eladásra.
Szerintem valahogy mégis csak meg kell egyeztetni a rejtett hibákra hivatkozva kérhető a kárpótlás illetve a teljes összeg. Érdemes lenne ezzel próbálkoznod, vagy marad a javítás és megszabadulsz tőle és veszel egy alap és népszerű normális kocsit.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!