Szerintetek tíz-tizenöt év múlva átveszik az elektromos autók a főszerepet?
Ugye mint azt tudjuk, az olajban rengeteg penz van. Ebbol kovetkeztethetunk arra, hogy jo par embernek addig kellemes, amig a kocsikat tankoljak. Ameddig az embereket a penz jobban erdekli mint a kornyezet, addig az elektromos autok nem fognak nagy szerepet jatszani az eletunkben.
Ui: Tudom hogy az elektromos autok dragabbak, de ha egy tankolasi statisztikat szamolunk, erdekes szamok jonnek ki ;)
A kérdésem nem politikai-gazdasági jellegű volt, hanem környezetvédelmi és technológiai.
Ahol jelenleg én a buktatót látom az leginkább a töltés pl egy parkolóházban, ahol 1000 kocsi tankolja az áramot 74 Amperrel egyenként...
(Próbáltam Nissan Leafet, töltés kezdetekor 74 Amperrel nyomta bele)
Ez a bejövő vezetéken volna 74 ezer Amper, amitől még a vasúti sín is megolvadna.
Az elektromosság nem a konnektorban keletkezik, hanem leggyakrabban fosszilis fűtőanyag égetéséből, de mégsem mindegy, hogy a várso van tele füstölgő kocsikkal, vagy egy erőmű füstöl a mező közepén messze a várostól. (Globálisan talán mindegy, a mindnnapjainkban nem)
A Teslának vannak napelemes töltői, ahol gyakorlatilag az autók, akkumulátorok és a töltők legyártása utána üzemeltetés közben nincsen környezetszennyezés.
Az Egyesült Királyságban nyáron világos van reggel 4-től este 11-ig, télen meg akkora szelek vannak, hogy tele is van a hely szélerőművekkel. Ezek em szennyezik a környezetet onanntól kezdve, hogy készen vannak, s a helyükre tették őket.
Az Egyesült Arab Emírségek a világ egyik, ha nem leggazdagabb országa, főleg az olajtól, mégis ők építették fel a világ legkörnyezetkímélőbb városát Masdar Cityt, amiben semmilyen autó nem jár, a közlekedés egy az egyben a felszín alá van szorítva, s kizárólag elektromos. A város mellett hatalmas napelem farm van, ahogy az összes épület teteje is napelemekkel van tele, ami áramot termel, plusz árnyékot ad, így ezzel is csökken amit aztán legkondizásra használnának fel.
A város úgy van felépítve, hogy az utcáin 8-10 fokkal hűvösebb van, mint a város körüli sivatagban.
Vicces a sok maradi.
Volt már ilyen: vas a vason nem mehet, levegőnél nehezebb tárgy nem repülhet, az emberek meghalnak a légszomjtól a gőzvontatású vasút szédületes, 20 mérföldes sebességétől... ezek mind valós, akkoriban elhangzott érvek voltak.
Ugyanez volt a szénről kőolaj alapú meghajtásra áttéréskor is. Miért lenne másképp most?
15 év múlva az EU-ban remélhetőleg nem lehet belsőégésű motorral hajtott személygépkocsit üzembe helyezni. Norvégiában, Hollandiában ez már eldöntött tény. Idő kérdése, hogy ne csak ott, hanem itt is szülessen valami hasonló szabályozás.
Az ellenvéleményen lévőkkel majd itt folytatjuk 2032. május 9-én, ahol majd kifejthetik, miben és hol tévedtek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!