Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Szerintetek tíz-tizenöt év...

Szerintetek tíz-tizenöt év múlva átveszik az elektromos autók a főszerepet?

Figyelt kérdés
Különösen a kizárólag városi használatra?
2017. máj. 9. 12:13
1 2
 1/18 anonim ***** válasza:
75%
Nem. Ilyen "rövid" idő alatt biztos hogy nem. Bőven van még olaj a Földön. Azonkívül az áram nem konnektorban keletkezik, oda erőművekből jut. Ha nagy lesz igény hirtelen az elektromos áramra, akkor kapacitáshiány jelentkezik az erőművekben. Ekkor erőműveket kell építeni, most az tök mindegy hogy milyen jellegűekről beszélünk.
2017. máj. 9. 12:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 anonim ***** válasza:
100%
Nálunk biztosan nem, és a lényegesen magadabb életszínvonalon élőknél is erős kétségeim vannak, hogy ők az elektromos autókban látják a jövőt
2017. máj. 9. 12:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/18 anonim ***** válasza:
34%
Nem sok esélyt látok rá, szerintem az elektromos autók jók lesznek egy mellékágnak, de sosem lesz belőlük teljes értékű alternatíva. Ami inkább lehetséges lenne azok az üzemanyagcellás autók, de azoknak még 15 év ahhoz is kell, hogy eljussanak oda mint ma a villanyautók járnak.
2017. máj. 9. 12:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/18 anonim ***** válasza:
10-15 év múlva szerintem nem valószínű. Elektromos mellett rengeteg alternatív megoldás van a benzin vagy dízel leváltására. Mellesleg ez semmire nem lesz megoldás. Aki azt hiszi, hogy ez lesz a megoldás a globális felmelegedésre az nem csak egyáltalán nem ért a dolgokhoz, de még buta is. Rálehet keresni az interneten, hogy úgy az egész világon az energia hány százaléka jön még mindig fosszilis és egyben környezetkárosító energiahordozókból. Az, hogy minden személyautó mondjuk Európában elektromos lenne, 15 év múlva ez úgyse történik meg, de ha így lenne, az olyan, mintha egy rohadt környezetkárosító autóban, kicserélned a fényszóró izzóit takarékosra, annyival is kevesebbet fogyaszt. Minimális. Aki nem csak a médiából tájékozódik ezzel kapcsolatban, hanem szaklapokat is olvas tudják, hogy a szakemberek még mindig vitatkoznak a globális felmelegedés végkimenetelét illetően, hogy pontosan mi is történik. Bár nem ez volt a kérdés, de nyilvánvaló, hogy emiatt akarják erőltetni. Azonban ez egy divat, hóbort. Megoldásnak önmagában nagyon gyenge egy komoly problémára.
2017. máj. 9. 12:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/18 anonim ***** válasza:

Ugye mint azt tudjuk, az olajban rengeteg penz van. Ebbol kovetkeztethetunk arra, hogy jo par embernek addig kellemes, amig a kocsikat tankoljak. Ameddig az embereket a penz jobban erdekli mint a kornyezet, addig az elektromos autok nem fognak nagy szerepet jatszani az eletunkben.

Ui: Tudom hogy az elektromos autok dragabbak, de ha egy tankolasi statisztikat szamolunk, erdekes szamok jonnek ki ;)

2017. máj. 9. 12:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/18 anonim ***** válasza:
88%
Már megint az olajmaffia. Ilyen nincs, könyörgöm az energetikai iparnak az a lényege, hogy menjen. Másnak meg az áll érdekében, hogy az elektromos autók menjenek. Nem ritkán a szálak ugyanahhoz az emberekhez, befektetőkhöz vezetnek. Az olajvállalatok nem ostobák, bőven van érdekeltségük más energetikai iparágakban is. Ahogy, dubai és más közel keleti olajhercegségek, ők is tudták, hogy baj lesz, ha elfogy. Ezért kezdték el mindenbe tolni a pénzt. Légitársaságok, turizmus stb. Nincs olyan, hogy jön egy király ötlet és valaki elteteti a fiókban, mert ha annyira jó az az ötlet, akkor pénzt csinálnak belőle. Így működik a világ.
2017. máj. 9. 12:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/18 A kérdező kommentje:

A kérdésem nem politikai-gazdasági jellegű volt, hanem környezetvédelmi és technológiai.


Ahol jelenleg én a buktatót látom az leginkább a töltés pl egy parkolóházban, ahol 1000 kocsi tankolja az áramot 74 Amperrel egyenként...

(Próbáltam Nissan Leafet, töltés kezdetekor 74 Amperrel nyomta bele)

Ez a bejövő vezetéken volna 74 ezer Amper, amitől még a vasúti sín is megolvadna.


Az elektromosság nem a konnektorban keletkezik, hanem leggyakrabban fosszilis fűtőanyag égetéséből, de mégsem mindegy, hogy a várso van tele füstölgő kocsikkal, vagy egy erőmű füstöl a mező közepén messze a várostól. (Globálisan talán mindegy, a mindnnapjainkban nem)


A Teslának vannak napelemes töltői, ahol gyakorlatilag az autók, akkumulátorok és a töltők legyártása utána üzemeltetés közben nincsen környezetszennyezés.


Az Egyesült Királyságban nyáron világos van reggel 4-től este 11-ig, télen meg akkora szelek vannak, hogy tele is van a hely szélerőművekkel. Ezek em szennyezik a környezetet onanntól kezdve, hogy készen vannak, s a helyükre tették őket.


Az Egyesült Arab Emírségek a világ egyik, ha nem leggazdagabb országa, főleg az olajtól, mégis ők építették fel a világ legkörnyezetkímélőbb városát Masdar Cityt, amiben semmilyen autó nem jár, a közlekedés egy az egyben a felszín alá van szorítva, s kizárólag elektromos. A város mellett hatalmas napelem farm van, ahogy az összes épület teteje is napelemekkel van tele, ami áramot termel, plusz árnyékot ad, így ezzel is csökken amit aztán legkondizásra használnának fel.


A város úgy van felépítve, hogy az utcáin 8-10 fokkal hűvösebb van, mint a város körüli sivatagban.

2017. máj. 9. 12:45
 8/18 anonim ***** válasza:
26%
Azért azt tegyük hozzá, hogy a szélerőműveknek bőven van káros hatása, a környezetre nézve is. Azt még nem tudni, csak sejtik, hogy globálisan melegítik a földfelszínt, mivel felfogják a szelet. Az biztos, hogy a földfelszín a szélerőművek közelében melegebb, mint máshol. Ott a zajszennyezés, az állatvilágra is bőven van káros hatása, itt nem arra gondolok, hogy a madár belerepül, hanem a melegebb föld és a zaj miatt. Szóval a szélerőmű, max erős idézőjelek között környezetbarát.
2017. máj. 9. 12:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/18 anonim ***** válasza:
Ezen a vonalon akkor a napelem is. Amit " elnyel " napsugárzást, annyival kevesebb melegíti a Földet.
2017. máj. 9. 13:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/18 anonim ***** válasza:
0%

Vicces a sok maradi.

Volt már ilyen: vas a vason nem mehet, levegőnél nehezebb tárgy nem repülhet, az emberek meghalnak a légszomjtól a gőzvontatású vasút szédületes, 20 mérföldes sebességétől... ezek mind valós, akkoriban elhangzott érvek voltak.

Ugyanez volt a szénről kőolaj alapú meghajtásra áttéréskor is. Miért lenne másképp most?


15 év múlva az EU-ban remélhetőleg nem lehet belsőégésű motorral hajtott személygépkocsit üzembe helyezni. Norvégiában, Hollandiában ez már eldöntött tény. Idő kérdése, hogy ne csak ott, hanem itt is szülessen valami hasonló szabályozás.


Az ellenvéleményen lévőkkel majd itt folytatjuk 2032. május 9-én, ahol majd kifejthetik, miben és hol tévedtek.

2017. máj. 9. 13:49
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!