Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » BMW 320d turbónál mire érdemes...

BMW 320d turbónál mire érdemes figyelni?

Figyelt kérdés
Elég abszurd kérdés, de az utóbbi pár hétben többször is láttam BMW-s csoportokban/fórumokon, hogy tönkrement a turbójuk. El lehet kerülni ezt, ha odafigyeltek volna valamire?

2017. máj. 7. 12:44
 1/5 crudy ***** válasza:
81%
Persze! A turbó egy nagyon egyszerű alkatrész. Önmagában lényegében nem tud mitől tönkremenni. A baj az h üzem közben ma már 300 ezret is foroghat és elképesztő nagy hővel jár. A turbók olajhűtésesek. Amikor használat után az ember megérkezik haza akkor az alkatrész nagyon meleg és ha rögtön leállítjuk a motort akkor megszűnik az olajnyomás és a turbó hűtése. A csövekben/járatokban maradt olaj meg szépen oda ég. Ez szépen lassan eldugítja az olaj útját és romlik a kenés/hűtés. A csapágy tönkremegy, tömítés elhasználódik és turbófelújítás lesz a vége. Úgy lehet megmenteni h az olajcsere periódust betartjuk (ami nem 22 ezer mint a bmw szerint) és 10 ezrenként cserélünk illetve megállásnál egy két percig hagyjuk alapjáraton pöfögni a motort.
2017. máj. 7. 12:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%

Ellehet ,ha nem apuci drága fia az illető aki keményen beül,mintha ő kereste volna meg az árát ,indítás után egyből nyélgáz 4-ig elpörgetve a dízel. és leállítja 90 fokról...

A turbó a szokásos hülyeségektől megy tönkre.

Indítsd be a kocsit,hagyd járni néhány percig alapjáraton,közbe : igyál meg 1 kávét ,energiaitalt,szívj el 1 cigit a kocsi mellett ,facebookoz vagy valami,adj a turbónak és a kenő olajnak kicsi időt.Majd mikor elindulsz üzemi hőig ne pörgesd,hanem lightosan.

Na meg mielőtt leállítod állj meg a parkolóban,üres és 2-3 percig járasd,hadd hűljön a turbó és a kenőolaj.Na meg ha jön az emelkedő ,akkor ne 4-be akarj felmenni válts vissza 3 ,oké nyomatékból felmenne,és?

2017. máj. 7. 12:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
100%
A gyárak már a régebbi turbós autókba is beletehettek volna egy hőmérő gombát és egy egyszerű elektronikus megoldást hogy ne lehessen leállítani a motort amíg vissza nem hűl. Vagy hogy amíg nem éri el az üzemi hőfokot addig leszabályozzon padlógáz ellen. Dehát ez a gyáraknak jó így mert legalább fogy az alkatrész. A turbós autót azért veszélyes megvenni mert nem tudhatod hogy milyen gazdája volt.
2017. máj. 7. 15:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 crudy ***** válasza:
81%
Ilyen van. Most csak egy gyakorlati példát tudok, a subaru imprezat már úgy csinálják h kiveszed a kulcsot és pöfög magában egy percig. Te meg már bementél kávézni. Ugyan ezt megcsinálhatnák a bmwknél csak az nem elegáns h kiszállás után még megy a motor.
2017. máj. 7. 15:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

#4 Oh ezt egy mitsubis turbós 320d is tudja ha már tönkre ment a turbó, mert megeszi a saját olaját.

https://www.youtube.com/watch?v=M-pxsViKF88

2017. máj. 7. 15:51
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!