Simson S50N hidegen szép, nagy szikrát ad, de melegen leáll, nem pörög fel, és kicsi kék szikrát ad. Kondenzátor gond lenne?
Lehet akár az is, bár a kondenzátor szokta először megadni magát, az is az olcsóbb, szóval előbb azt cseréld ki.
A tekercs is átüthet, sőt ha trafós akár a trafó is.
De elsőre kondi.
Ezt látatlanban megmondani? :)
Amikor leáll finoman (a hengerfej menetére vigyázva, mert ha forró könnyen jöhet a gyertyával a hengerfejből a menet is) szedd ki a gyertyát, tedd bele a pipába és nézd meg van-e szikra. Ha nincs, akkor gyújtás. Ha van és mondjuk a gyertya is tocsog a benzinben, akkor megeshet hogy sok a benzin.
Ez olyan, hogy távgyógyítással megmondani lehetetlen, a motor mellett állva viszonylag könnyen diagnosztizálható.
Sőt, ha lusta vagy tekergetni a gyertyát: ha csak megszívja magát és leáll, akkor el kell zárni a benzincsapot és húzott gázzal (mondjuk félig tekerni a gázkart) rárúgni párat. Ha csak a benzin sok, akkor a több bejutó levegő miatt el fog indulni pár rúgás után.
#7 - és melyiket azok közül amik abban a hozzászólásban szerepelnek? Amikor megállt másik gyertyával elindítani?
A gyertya mennyire tocsogott a benzinben?
A motor összes alkatrésze melegszik ahogy használod, de 5 perc alacsony fordulaton járatástól a mechanikus részek (főtengely- és hajtórúdcsapágyak, dugattyú, dugattyúgyűrűk, henger) nem melegednek meg annyira, hogy gondot okozzanak.
Ez alapján vagy elektromos vagy karburátorral kapcsolatos lehet a probléma.
De kezdjük az elejéről: a motor most került hozzád vagy eddig is használtad és most jött elő a probléma? Előtte dolgoztál valamelyik részén vagy csináltál rajta bármit?
Aha, szóval nem egy friss, esetleg szereléssel bevitt hibáról van szó, az biztosnak tűnik.
És azt is feltételezhetjük, hogy a csapágyak és a szimmeringek jók, a henger-dugattyú-gyűrűk trió is oké feltehetőleg, nem túl kicsik a gyűrűhézagok és minden rendben.
A kormos gyertya ugye még nem mérvadó, alacsonyabb fordulatszámokon, az udvaron motorozgatva nem lehet belőle érdemi infót leszűrni.
Én még mindig a kondenzátor cseréjével kezdeném. A megszakító pogácsáin nincsenek beégésnyomok? (Sötétebb folt a fémfelületen.)
A jelenség, hogy máshol húz át a szikra miatt a gyertyát is megtakarítanám, esetleg kicserélném. Sőt, próbaképpen a gyárilag előírt 0,4 mm-es gyertyahézagot is levenném kisebbre. Alapvetően a két elektróda között kellene áthúznia, ez a jelenség (mármint hogy máshol szikrázik) valszeg a középelektródára kerülő vezetőtől, pl. a benzin lehet. A szigetelő kerámia el is repedhet, de azt gondolom látnád.
A karburátor átesett takarításon-beállításon?
Ha esetleg újra megteszed majd valamikor, akkor célszerű lenne a fúvókaméreteket is ellenőrizni (összehasonlítani a javítási könyvében lévőkkel), csak biztos ami fix alapon.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!