Első vagy második gyűrű alá szokták rakni ezt a "rugót" kétütemű motoroknál?
Oda rugót? Keveset vagyok robogós fórumok környékén, az biztos, mert ez nekem új.
Azt vártam, hogy egy 4T olajlehúzó lesz a képen...
És ez használna is valamit? Mert ahogy én tanultam és tudom a megfelelő gyűrűmérettel és a hézagokkal szerelt motornál nem a gyűrű anyagának rugalmassága szorítja a henger falához a gyűrűt működés közben, hanem a hengerben kialakuló nyomás. A dugattyú mozog felfelé, viszi magával a gyűrűt, a dugattyú felett növekszik a nyomás, ami hat a gyűrű felső és a hézagokon keresztül a belső felületére, így minél nagyobb a nyomás annál inkább növekszik a gyűrű által a hengerfalra kifejtett erő.
Igen szoktak adni egyes robi dugókkal ilyen rugót.
Nekem is volt már több esetben hogy kaptam hozzá.
Igen, tényleg a felső gyűrű alá kell tenni, amennyiben be akarod tenni.
Szerepe az hogy a dugó bólogatását csökkentse, ezáltal az ebből adódó csörgés megszűnjön.
Ugyanis robogók dugói elég nagy hőterhelést kapnak, kompresszióviszonyuk is viszonylag nagy, így a dugó illesztése a szoknyán 5-7 század milliméter, elől pedig 0,25-0,3 mm a megragadás elkerülése végett.
Mivel elől jóval nagyobb a hézag, hajlamosak picit csörgő hangot kiadni, azt az érzetet keltve, mintha szétkoptatott leharcolt motor lenne.
Értékesítésnél főleg számít.
Behelyezett rugóval ez minimalizálható, viszont valamiért valamit, tényleg nő a gyűrűkopás ezáltal a hengerkopás is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!