2 ütemű robogón, honnan tudom, hogy cserés a henger/dugattyú?
A probléma rövid leírása: Nem indult a robogó, ezért kicseréltem a tömítéseket, szimeringeket, légszűrőt kitisztítottam. Hidegen abszolút nem indul be, csak a 300. rúgásra (gondolom a hőtágulás miatt). Hengerfejet és dugattyút levettem, lecsekkoltam őket, de semmi különösebb nyom nincs rajtuk, hogy cserések lennének. A henger felülete szép sima, szinte tükör sima.... nem tudom, ennek ilyen szupersimának kellene lennie?
Honnan tudom, hogy elkoptak a gyűrűk? Ha csak azok a kopottak, akkor elég egy gyűrűcsere?
Igen, mindennek szép fényesnek kell lennie, mondhatni szupersimának.... A kompresszió-mérés jó ötlet. A nélkül, hogy írtad volna a típust, saccperkábé 10 bar lehet a végnyomás általában gyárilag...de ez csak találgatás..ha 8, vagy jóval alatta van, akkor bizony egy új henger, és a pontosan hozzá illó dugattyú+ gyűrű szett csere.
Csak gyűrűcsere egy bizonyos érték alatt nem ér semmit.
...várjuk meg a mérést, aztán abból picivel könnyebb saccolni..
Ha az üzemanyag ellátás gyárira beállított(szint, fúvóka, szivató),és az előgyújtás is 1 mm-es, akkor bizony harmadikra röffenni kell...
írj...
"A henger felülete szép sima, szinte tükör sima"
Na ez a baj. A henger falán látszaniuk kell a hónolásnyomoknak, ugyanis ezek a mélyedések segítenek az olajnak a fémhez tapadni. A tükörfényes hengerfallal a gyűrűk sem tömítenek jól, tehát teljesítményvesztés is van. Vas hengernél ha a hengerfal kopott akkor dugót is cserélni kell. Nikosilosnál általában a hengerfal túléli a dugattyút. Ott meg a dugó méretei alapján ítélendő meg a csere. A gyűrűhornyok szélességét is mérni kell nem csak a dugó átmérőjét.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!