Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 2 ütemű robogón, honnan...

2 ütemű robogón, honnan tudom, hogy cserés a henger/dugattyú?

Figyelt kérdés

A probléma rövid leírása: Nem indult a robogó, ezért kicseréltem a tömítéseket, szimeringeket, légszűrőt kitisztítottam. Hidegen abszolút nem indul be, csak a 300. rúgásra (gondolom a hőtágulás miatt). Hengerfejet és dugattyút levettem, lecsekkoltam őket, de semmi különösebb nyom nincs rajtuk, hogy cserések lennének. A henger felülete szép sima, szinte tükör sima.... nem tudom, ennek ilyen szupersimának kellene lennie?

Honnan tudom, hogy elkoptak a gyűrűk? Ha csak azok a kopottak, akkor elég egy gyűrűcsere?



2016. okt. 19. 15:19
 1/7 A kérdező kommentje:
Elfelejtettem mondani, hogy pár óra és lesz kompresszió mérőm. Mennyit kellene mutatnia?
2016. okt. 19. 15:21
 2/7 anonim ***** válasza:

Igen, mindennek szép fényesnek kell lennie, mondhatni szupersimának.... A kompresszió-mérés jó ötlet. A nélkül, hogy írtad volna a típust, saccperkábé 10 bar lehet a végnyomás általában gyárilag...de ez csak találgatás..ha 8, vagy jóval alatta van, akkor bizony egy új henger, és a pontosan hozzá illó dugattyú+ gyűrű szett csere.


Csak gyűrűcsere egy bizonyos érték alatt nem ér semmit.


...várjuk meg a mérést, aztán abból picivel könnyebb saccolni..

Ha az üzemanyag ellátás gyárira beállított(szint, fúvóka, szivató),és az előgyújtás is 1 mm-es, akkor bizony harmadikra röffenni kell...


írj...

2016. okt. 19. 15:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
100%
Ha tükörsima a henger felülete az bizony a kopottság jele, egy jó hengernél látszanak a hónolásnyomok, ezek tartják meg ugyanis az olajat a hengerfalon. De amúgy ettől még mennie kéne a motornak, ez karburátor probléma lehet esetleg tegyél bele új gyertyát az előírt elektródahézaggal. Na szóval aktuális lenne a felújítás is egyébként. A gyűrűk kopását úgy tudod megmérni ha leveszed a dugóról és beleteszed a hengerbe őket kb. a lökethossz feléhez, vagy éppen a kipufogó nyílás fölé. Ekkor megméred a gyűrűk végei közti hézagot, ez nem lehet nagyobb mint 0.7 mm. Csak gyűrűt nem cserélünk 2 üteműn.
2016. okt. 19. 15:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
Kompressziót felesleges mérni. Ha nem zár a gyűrű rendesen akkor tiszta barna a dugattyú oldala azt átfújó gázok miatt. Vagy még összeszerelt állapotban, kézzel nyomod a berugókart és közben levett kipufogóval hallgatod hogy mennyire szuszog.
2016. okt. 19. 15:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:
Na meg volt a kompresszio mérés, 4 Bart mertem tobbszor is, majd egy kis olajat öntöttem a gyertya lyukon át, akkor felment 7-re... Gyuruhezagot is mertem es hat en nem nem akartam elhinni, de a 0.95-os hezagmero lapka legalabb 3-szor befér a gyuruhezagba... Szóval kb mennyibe kerülne cakk um pakk a javitofuras + uj dugattyu kombo?
2016. okt. 23. 13:12
 6/7 anonim válasza:
Kb 7-8ezer az alja dugó minősègètől függ.
2017. aug. 20. 17:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

"A henger felülete szép sima, szinte tükör sima"


Na ez a baj. A henger falán látszaniuk kell a hónolásnyomoknak, ugyanis ezek a mélyedések segítenek az olajnak a fémhez tapadni. A tükörfényes hengerfallal a gyűrűk sem tömítenek jól, tehát teljesítményvesztés is van. Vas hengernél ha a hengerfal kopott akkor dugót is cserélni kell. Nikosilosnál általában a hengerfal túléli a dugattyút. Ott meg a dugó méretei alapján ítélendő meg a csere. A gyűrűhornyok szélességét is mérni kell nem csak a dugó átmérőjét.

2017. aug. 21. 11:37
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!