Mennyi idő egy olajcsere otthoni körülmények között?
Attól függ van-e aknád, meg kell-e emelni az autót, mennyire hozzáférhető helyen van az olajszűrő (a régi Fordomon le kellett venni a jobb első kereket meg valami műanyag takarólemezeket ha nem álltam aknára), ilyenek.
Mondjuk azt, hogy ha nem először csinálod, akkor a gondolat megszületésétől kezdve a munka utáni sör fölpattintásáig max. 1 óra.
Persze bizos lesz aki majd azzal jön, hogy ő meg a haverja 2 perc alatt megcsinálja, lehet, én kényelmes vasárnapi tempóról beszélek.
Autótól és körülményektől függ.
Nagyjából fél óra. Én szeretem megvárni, amíg a használt olaj rendesen kicsepeg.
Nekem szerelő akna nélkül pici megemeléssel majdnem 1 óra szépen kényelmesen. Az olaj hamar kifolyik az autóból de utána is még direkt várom hogy kicsepegjen addig levegőszűrőt cserélek, pollenszűrőt meg akkor ablakmosót töltök után, megnézem mennyi fékfolyadék van a tartályba, a hűtőfolyadékra is ránézek, meg szemmel megnézem a csöveket, vezetékeket hogy milyen állapotban vannak még. Az akkusarut is leszoktam picit csiszolni meg kenek rá egy pici zsírt is ha már úgy is ott matatok . Amikor az olaj már totál lecsöpögött jó 35-40 perc után akkor az olajteknő és a leeresztő környékét alaposan áttörölgetem, a leeresztő csavart új tömítéssel visszatekerem és töltöm bele az új olajat akkor az új olajszűrő is már rajta van persze. Amikor ezekkel megvagyok várok 10 percet majd autót beindítom és addig csak úgy járatom ameddig ki nem alszik az olajlámpa mert ilyenkor picit tovább tart mire felszívja magát az olajpumpa, de ismerős mondta hogy max fél percig járassam így de általában 10-15 másodperc a max amikor kialszik ez mindig más. Amikor minden oké leállítom az autót egy kartonlapot berakok az olajleeresztő alá és 2 óra múlva megnézem nincs-e rajta olajfolt, ha nincs akkor kiveszem, ha van akkor körülnézek honnan csepeg de ilyen csak 4 éve volt egyszer.
Aztán a nívópálcán nézem meg az olajszintet és ha még kell pici olajat még töltök rá.
Csápos emelőre felállás 1 perc. Haslemez leszerelés 3 perc. Olaj leeresztése (forrón, míg a csöpögés eláll) 10-15 perc, közben olajszűrő cseréje. Összeszerelés 5 perc. Minden másra ott a Mastercard :-p.
Mielőtt kérdeznétek: nincs csápos emelőm. A szomszéd utcában van egy nyugdíjas autószerelő bácsi, aki szerelést már nem vállal, viszont az emelőjét lehet használni. Konkrét összeget sosem kér, 2000 Ft-ot szoktam neki adni.
2000Ft-ért nekem szervizben kicserélik. Nem én koszolom össze a kezem és a használt olajjal sem nekem kell futkosni, hanem otthagyom.
Van a családban egy magasabb hasmagasságú autó, aminek a motorja nincs leburkolva. Azon én szoktam cserélni az olajat. Nem kell hozzá se akna, se csápos emelő. Annál egyszerű az egész még így is.
A saját autóm alá alig férek be + burkolva van. Így otthon nem szerencsétlenkedek vele. (Márka)szervizbe szoktam menni olajcserére. Kb 2000Ft-ot szoktak kérni úgy hogy én viszem az olajat, szűrőt és a tömítést a leeresztőhöz. Nekem megér ennyit. Már csak azért is, mert akkor alulról meg tudom nézni az autót.
Enyémnek is burkolt az alja viszont az olaj le eresztőnél van egy kis " ajtócska" amit kinyitok és ott a le eresztőcsavar tehát semmi burkolat bontás nem kell.
Olajszürő pedig felül a motortérnél középen és nem is kell olajszűrő fogó hanem sima vízpumpa fogóval kell kicsavarni és utána kivenni felfelé tehát ami csöpög az visszacsöpög a tartójába, utánna engedem le az olajat, hogy ami az olajszűrőből kicsöpög a tartóba az is lefollyon
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!