Európában az autók túlárazása mesterséges vagy valamiféle oka?
Amerikában ugyanazt a Mustangot sokkal,milliókkal drágábban kapod meg Magyarországon vagy Németországban,mint az USA-ban.
Nyilván a behozatal drágít rajta, de nem ennyit.
A többi autó is indokolatlanul drága Európában.
Mondjuk ez Németországban nem olyan nagy gond, amikor kint jártam, több családi háznál is 2-3 autó parkolt.
Na, de ők is sokallják az árát.
Az USA-ban 5 millióból már egész komoly ÚJ autót lehet venni.
A használt 2-3 éveseket meg fele annyiért utánad dobják.Az ottani fizetésekhez képest ezek az árak a "nem pénz" kategóriába tartoznak.
Szerintem, Európában elég erős a zöld lobbi, akik kiharcolták,hogy mindenféle extra adóval,extra költséggel járjon egy autó.Emiatt, túlárazottakká váltak.
Az új világban, az autó a szabadság egyik szimbóluma.
8000km szállítás, vám, regisztrációs adó, haszon a szállításon, haszon a kereskedőnél...
Milyen az az egész komoly 5 millás új autó az USAban? :D
USA-ban 13,660 $ a Ford Fiesta alapára. (3,9 millió)
A fusion pedig 22,120 $ (6,3 millió)
Németországban 9,990 EUR a full fapad edisön. (3,1 millió)
A Mondeo (ami ugyan az, mint az USA-ban a fusion) pedig 21,990 EUR ( 6,9 millió )
Tehát azért olyan borzalmas nagy különbségek nincsenek. Pláne, hogy az EU-ban az áfa és az adók is sokkal magasabbak a kocsikon. A fiesta nyilván azért olcsóbb, mert Kölnben gyártják. A Fusion-t meg mexikóban (míg a mondeot-t tán' a spanyoloknál drágábban).
Plusz tegyük hozzá új autók szempontjából, hogy Magyarországon világrekorder áfát kell fizetni. Ami több milliós tételnél már nem kevés.
Ha valaki 6 millióért vesz egy új autót, annak az árából kapásból több, mint 1,5 millió forint azonnal repül állam bácsi zsebébe. Tehát igazából csak alig drágább 4 milliónál az a 6 milliós autó. Ebből lejön még a helyi szalon haszna, az importőr haszna, a szállítás és egyebek. Tehát a gyár alig 3 milliót kap a 6 millióért Magyarországon eladott kocsiért.
Az pedig nem csoda, hogy pl a Németeknél egy 10 év körüli autónak már alig van ára. Kicsit magasabbak ott, vagy Amerikában a bérek. Így egy 10 éves kocsi már ott a semmire nem jó csotrogány kategória, amit helyben nem is nagyon lehet elpasszolni, hacsak nem a kelet-európai neppereknek. Itthon meg egy 10 éves autó még a "menő, új autó" kategória egyes esetekben és több mint egy millió az ára.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!