Benzinest, vagy dízeles kocsit vegyek? (Suzuki Swift)
"swiftből inkább benzin.
#3nak: oks, a benzined meg fűnyíróba, az villamos energia pedig hűtőbe való, nem autóba
de okos vagy"
Koszomom elismeresed!
En megfogadtam, soha nem veszek dizelt.
Ma mar Suzukim van, elotte Renaultom volt, ami dizeles volt. Tonkre ment a befecskendezo, ami dizeleknel szinte a halalt jelenti, olyan ara van annak az alkatresznek. Ment is a bontoba!
De felolem azt vesz mindenki amit akar...
En csak leirtam a tapasztalataimat/velemenyemet.
#11 értem, szóval egyszer tönkrement nálad egy dízel autó, és ezért most hinted az igét, hogy az összes rossz.
gondolom a szerelő aki nem vállal dízelt annyira ért hozzá mint te: semennyire.
"Tonkre ment a befecskendezo, ami dizeleknel szinte a halalt jelenti, olyan ara van annak az alkatresznek."
Autója válogatja. Nekem modern CR-dízelem van, amitől a benzin fanok szerint menekülni kell mint a tűztől, mert ördögtől való és fokhagymafüzérrel kell keresztet vetni ha meglátnak egyet.
Mivel már 300.000km-hez közelít az órája egyszer megérdeklődtem, injektor felújítással foglalkozó szervizben, hogy ha beütne egy injektor hiba, mennyi lenne ezeknek a Bosch injektoroknak a felújítása. 30.000Ft/db árat mondtak rá + ki/beszerelés munkadíja. Nem mondom, hogy őszinte lenne a mosolyom ha 150.000Ft-ot ki kéne csengetnem. De csak ezért nem vinném bontóba. Kb egy szett gumi ára, nem a világ. Ha elkopik a gumi az autón, akkor se viszem bontóba. 150.000-ért nem kapok másik autót. Arról már nem is beszélve, hogy egy év alatt bőven visszahozza nekem a tankolásokon ezt egy benzineshez képest. Ha évente kell injektorokat felújíttatni, ami nem túl valószínű, még akkor is egálban lennék.
Nyilván lehetne felhozni olyan típust ahol százezrekbe kerül a felújítás. Ott már tényleg meggondolandó, ha már öreg, sok km-es és más probléma is van a kocsival.
"A legoobb szerelo nem is vallal dizeles autot."
Ez egyenesen sületlenség, már ne is haragudj! Azon kívül, hogy drágább egy injektor, nagynyomású szivattyú, stb. Szerelés szempontjából ugyan olyan fő alkatrészekből épül fel mint egy benzinmotor. Ugyanúgy kell rajta olajat cserélni. Ugyanúgy megy a vezérléscsere. Ugyanúgy kel kuplungtárcsát cserélni. Ugyan olyan hűtő és kenőrendszere van. Stb. A szerelőnek édes mindegy hogy az alkatrészért mennyit fizetsz.
Az hogy mennyire nehéz szerelni egy adott típust, értsd mennyire nehezen, csak sok bontással hozzáférhető egy-egy alkatrész és azoknak milyen a minősége, nem az üzemanyag dönti el. Hanem inkább típus/márka függő.
Engem még soha nem küldtek el egy szervizből se, mert a tankban gázolaj és nem benzin van.
Csak érdekességképp, ha már erről diskurálunk:
"Egy CR dízelben nem az injektorok, hanem a magasnyomású szivattyú a nagy tétel, ha elromlik akkor önmagában kb. 300 ezer forintos tétel."
Injektor, nagynyomású szivattyú. Igen ez a két tétel talán a legdrágább.
Még ha csak 300.000Ft lenne! :D (Renaulthoz lehet hogy annyi, ezt nem tudom, de akkor az még olcsónak számít.) Egyszer kíváncsiságból erre is kértem árajánlatot. 12 éves CR-dízel Isuzu származék blokkos Astrámra, kedvezménnyel lett volna a gyári új szivattyú 600.000Ft.
Mondjuk ha ez gallyra megy, nem csak a komplett csere a megoldás. Jó eséllyel fel is lehet újíttatni töredék áron.
De ha már az áraknál tartunk, a gyári injektorok darabja kedvezménnyel 120.000Ft és 4 db van belőle. Tehát az is egy laza fél milliós tétel, ha bedöglik. De erre írtam, hogy 150.000-ből megvan a felújítás is, ami azért elviselhetőbb ár.
Ha valaki ragaszkodik a gyári új szivattyúhoz és injektorokhoz, akkor már érdemes elgondolkozni, hogy rákölti-e az autó értékét még egyszer, vagy gazdasági totálkár és megy a bontóba.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!