Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Régebbi dízel autókról mi a...

Régebbi dízel autókról mi a véleményetek?

Figyelt kérdés

20 éves vagyok, 3 éve van egy benzines Ford Escortom. (erre volt lehetőségem akkor)

A baráti társaságomban szinte mindenki régebbi vagy újabb dízel autóval, vagy VW-vel avagy VW konszernnel jár.

Régóta unom a Fordot, sőt sosem szerettem igazán.

Most van olyan 500-600 ezer forintom, és még azt sem tudom eldönteni,hogy benzineset, vagy dízelt vegyek.


Személy szerint a benzinessel mint olyan,elégedett vagyok, bár tény,hogy relatíve sokat eszik, de nem sokat kellett motorikusan ráköltenem.

Míg a családban, és a baráti körben a dízelre kellett ám költeni, csak az mindig olyan részletkérdés.

Turbócsere, gyertya csere szinte alap, valami komolyabb akksi,aztán ezek után is van,hogy kinek ezért kinek azért indul nehezebben.

Bár számomra is vonzó az alacsony fogyasztás, meg felénk a dízel a "menő", a TDI teljesítményét szépen lehet növelni (persze jó pénzért), ami megint csak nem rossz, de nem tudom...

Nekem fontos lenne a teljesítmény, örülnék egy 120 lóerő vagy annál erősebb autónak, és igazából benzines esetében az sem izgat ha 15 litert nyel be városban, mert ahogy észreveszem a dízel autókra ráköltik azt amit megspórolnak a kúton, bár ez ügyben lehet tévedek.

Ennyi pénzért mindenképpen a 90-es évek autói közül válogatnék, nem (visszatekert)kilóméterre meg korra venném a kocsit, ahogy azt sokan teszik, már csak azért is mert ezeket a régebbi konstrukciókat még úgy nagyjából én is tudom szerelgetni apukám közreműködésével (aki autószerelő)

Utálnának ha Hondát vennék, de nálam az sincs kizárva, hisz magamnak veszem a kocsit, és egyik márkával sincs bajom, de még az sem izgat,hogy mivel megy, szerintem mindegyik ad egy sajátos életérzést.(benzines vagy dízel, Honda vagy VW tökmindegy)


Nekem az egyetlen kritérium,hogy menjen az autó, legyen benne erő, nem úgy mint a Fordomban, ezen kívül semmi nem számít, és ezért nem tudok dönteni.


Így most itt első körben az üzemanyagról szólna a kérdés,hogy legalább azzal jussak előrébb, mivel szinte csak dízeles elfogult véleményeket hallok, itt talán más lenne.

Minden válasz segíthet, jöhetnek a dízel mellett, és ellene is, ugyan így a benzines mellett és ellen.


2017. ápr. 29. 00:20
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:

"régebbi dízel" és "rákölti amit megspórol kúton" dolog hogy fér össze?

nev.faterom melós autói: Audi 100 c4 2.5 tdi valahol 1.2 millió kilométernél könyökölt ki. Csapágykopásban elhunyt. összesen 1 adagoló felújítást kapott, résolajcsöveket cserélték meg az olajat benne. Egyszer főtt meg a váltó, de ez az előző tulaj trehánysága miatt. Akkor is tekerve volt az óra.


Mostani: g3 1.9 tdi. valahol 500e km-nél jár. Probléma vele? Szar a kasztnija és rohad. Kipufogó szintén leesett, igaz gyári csövezése volt. Porlasztócsúcsot cserélni kéne, és 1 jeladót. Ennyi. Kapott 1 felújított adagolót valamikor 450ezernél.


Előtte volt egy w124-es merci, igaz ez családi. 320e km. Úgy ketyegett mint egy svájci óra. Most meg van egy e39 525d. Ez is ketyeg, nagyon sima alapjárat. Turbo ezen meghalt, de ez is trehányságból. Nem cserélték az olajcsövet. 1 injektort kellett cserélni, mert az 530-asé volt benne. Ez is trehányság. 260e km. Kutya baja.


Szóval. Melyikre kell sokat költeni? Amelyiket nem tartják karban.

2017. ápr. 29. 00:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
Azért azt kalkuláld bele, hogy a dízel nem szereti a rövid utakat, ergo ha csak városba használják rendesen kinyírják a tédéjit. Egyébként, vegyél egy swift GTI-it vagy 1.6-os swift-et azt ki törölhetik a valagukat a tédéível... Nézd meg hogy gyorsul. (Esetleg még GSI F astrát is ajánlanék, de az 2.0-es benzines vagy GSI corsát az csak 1.6-os ha jól emlékszem.)
2017. ápr. 29. 07:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
A legfőbb kérdés, hogy mennyit használnád. Mi munkanapokon legalább 100 km-t megyünk, de sokszor 2-300-t. Tegnap volt nagy családi mi a jobb a benzines vagy a dízeles mindenkinek igaza van kupaktanács. Mivel könyvelő vagyok, így velem számoltattak. Nekünk tdi-nk van. Kiszámoltam, hogy egy év alatt 200 ezer ft-ot spórolunk az üzemanyagon. Két éve nyúzzuk a kocsit. Eddig egy adagoló felújítás írható a dízelesség számlájára, az 25 ezer ft volt. De ha a faluban lenne nagyrészt dolgom és heti egy bevásárlás lenne a szomszédos városban, akkor nem érné meg. Kocsit nem az alapján veszünk, hogy mit szólnak mások, hanem hogy mik az igényeink. A mi családunk a benzinesre esküszik. De azért ha hosszú útra megyünk közösen, akkor a mi autónkat használjuk, mert kevesebbet fogyaszt annak ellenére, hogy tágasabb, nagyobb a csomagtartó stb.
2017. ápr. 29. 08:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
Egy VW konszernes 1.9 TDI-vel nem járnűl rosszul, a 110 lovas már nagyon jól megy (érzésre erősebb). Vagy az 5 hengeres 2.5 TDI is nagyon jó az Auditól. Csak na, kevés a pénz, én lehet járkálnék továbbra is az Escorttal inkább, amíg meg tudnék venni egy olyan autót, ami tényleg jó lenne, nemcsak azért venném, hogy legyen lecserélve.
2017. ápr. 29. 08:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 A kérdező kommentje:

Köszönöm az eddigi válaszokat!

Mint írtam nincs bajom a dízellel, csak azt vettem észre,hogy ha dízel akkor mindig 4-5 liter, meg gyors, meg húzott, és megy is, és jobb mindennél.

Viszont ha 120-ért kell gyári turbót venni azt mindenki elfelejti megemlíteni.

Az én barátaim városban használják főként, és például az egyik barátomnak 1 milliós 4-es Golfja van, és rá van költve azóta 200-300 csak motorikusan, de 2 éve van meg neki, az első évben semmi gond nem volt vele, csak városban használja, és gondolom ez a baj.(ja, és ő maga is szerelő tehát a 200-300 ezerbe egy perc szerelési díj sincs benne)


Az a baj,hogy nem tudom megmondani,hogy én hol használnám....mert most azt mondom,hogy városban, de nyáron kezdek el dolgozni, és ha lesz fizetésem többször többfelé szeretnék majd elmenni, már csak akkor is ha a rokonlátogatást nézzük.


Arról meg,hogy kevés a pénz...az mindig kevés lesz, ha lenne 1,5 millióm vehetnék valami jó A6-ost, ha meg 3 millióm akkor meg már C7 Audit is vehetnék, sőt a végén a gyárból is kihozhatnék egy Audit, annál jobb meg nem lenne.Szóval az,hogy kevés a pénz relatív.(A 2.5-ös motorokról meg nem sok jót hallani egyébként sem)


Egyébként pont ilyenekre gondolok mint a GTI Suzuki, meg társai, ha benzines, de még a dízelt sem zártam ki.

(A pénzre rá tudok dobin 200-at, de csak ha nagyon muszáj)

2017. ápr. 29. 09:33
 6/11 anonim ***** válasza:

Erre csak annyit tudok mondani ha veszel vmi feltöltős dieselt arra persze, hogy fogsz költeni...


öreg szívó diesel örök élet...

öreg turbos diesel-el már törődni kell de még mindig sokkal megbízhatóbbak mint a mai túlhajtott autók..


nekem is w201 mercim van és egyszerűen álom autó

igaz nem megy gyorsan mert sima szívó de ha eléri a sebességét akkor nincs megállás :) hihetetlen jó az úttartása, nem kell lelassítani élesebb kanyarokban, simán beveszi őket 90km/h-val ha az ember elég bátor hozzá.


Fenntartási költsége meg hihetetlen alacsony.

Persze ez csak azokra az autókra igaz amivel törődtek.

5-600e-ért pont nem kapsz ilyen autót mert inkább 700e-től szoktak kezdődni a jó állapotú diesel 90'es autók.


20 éves vagy, tapasztalatlan szóval elnézhető, hogy az az elvárásod, hogy menjen az autó...

majd egy 10 év múlva amikor párszor lerohadsz a kocsival úton-útfélen akkor majd átértékeled a dolgokat és inkább a megbízhatóságra mész :)

2017. ápr. 29. 11:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
w201 és w124benaz om601 602 603 motoroknál a töltött 602 és 603 annyira primitív amennyire csak lehet. Mechanikus adagoló. Nincs intercooler. Nincs szonda. Amennyire pörög a motor annyira tölt a turbo. Az is monoscroll. Nincs túlcsicsázva.
2017. ápr. 29. 11:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:

Így van!!! :)

A W201-esem 2500ccm-es motorja hihetetlen primitív de közben meg hihetetlenül jól ki van találva.

Nagyon egyszerű működés, nagyon jó megbízhatóság.


Mostani motorok meg nagyon bonyolultak és baromira túl vannak erőltetve....

2017. ápr. 29. 12:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:

De egy szar szívódízelre minek cserélné el az Escortot? Csak csalódás lesz neki. Ahogy egy fejlesztő mérnök mondta: A szívódízel egy olyan motor, ami még nincs befejezve (mert hiányzik róla a turbó).

Ja, lehet hogy kell költeni a turbódízelre, de tudod, hogy mire költöd el a pénzed, mert teljesítményt kapsz cserébe.

2017. ápr. 29. 12:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 A kérdező kommentje:

A szívóval az a bajom,hogy miben más mint az Escort?Ugyan úgy lassú, és még számítani kell pár tipikus dízel hibára, akár télen.(vagy inkább úgy mondom,hogy költeni kell nem számítani)

Most persze, legyen gyors...20 éves vagyok, nem boltba járni akarok meg családot hordani az Auchanbe...persze nem is 200-al akarok pályázni, de azt gondolom abban mind egyetérthetünk,hogy jó érzés mikor megindul az autó az ember alatt.

A benzines egyébként még mindig nincs kizárva, szóval beszélünk itt a dízelekről, de simán játszik a benzin is, arról is írhattok.

2017. ápr. 29. 19:00
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!