Ez mennyire szabályos régi Swiften?
96 utáni Swiften láttam olyat, hogy a ködlámpa meg a rendszám közé volt fel szerelve multifunkciós menetfény. Motor beindításnál világított teljes fénnyel, világítás felkapcsolásakor elhalványult, helyzetjelzőként funkcionált, de indexként is villogott. Egyik kérdésem, hogy ez így szabályos ráadásul a rendszám nagyságú távolság a kettő között elegendő?
A másik kérdés azzal kapcsolatos, hogy ezt kerek ködlámpás Swiften láttam, nekem meg kocka ködlámpás van. Van esélyem arra, hogy egy ilyenre is feltudják szerelni ráadásul rendőr biztosan?
A menetfény ilyen módon nem működhet. A kérdést a 6./1990. KöHÉM-rendelet minden részletre kiterjedően szabályozza, ajánlom figyelmedbe, annál jobban nem lehet elmagyarázni (még a telepítés helye is szépen le van benne írva).
Az tény, hogy a rendelet ilyen jellegű működést nem engedélyez egyetlen lámpatestnek sem. A DRL-nek motorindításkor automatikusan kapcsolnia kell meghatározott fényerővel, tompított fényszóró kapcsolásakor el kell aludnia, az irányjelzővel meg nem villoghat együtt. Ráadásul a színük is eltérő, már ez sem stimmel. A helyzetjelző pedig megint más történet. Tehát felejtsd el, az ilyen karácsonyi égősorok nem közúti forgalomba valók.
"multifunkciós menetfény"
A KÖHÉM rendelet ilyet nem ismer(egyébként a Kresz sem) innentől eleve nem lehet szabályos.A működésmódja meg alapból a tarkónlövés kategória.Amennyiben belefutsz egy NKH ellenőrzésbe és jópofa a vb akkor garantáltan ugrik a forgalmi,és egy rendőr is valszeg vastag csekkel enged tovább egy igazoltatáskor.Utánna persze lehet a sajnálkozó posztokat kitenni fb-ra,hogy micsoda mocsok egy valamik ezek a hatóságok...Én mindenesetre nem kísérletezgetnék ilyennel,ráadásul egy 20 éves swiftból ezzel nem lesz új autó...
Az kimaradt, hogy az indexnèl sárgára váltott ès úgy villogott, de azt hittem, hogy ez egyèrtelmű lesz...
Amúgy új autóknál is látni ilyet, hogy a menetfèny indexkènt is szolgál csak ott alapból az a gyári index lámpa míg egy Swiftnèl van külön index, tehát a menetfènnyel 2-2 index lesz ami nem tudom szabályos e
"Az kimaradt, hogy az indexnèl sárgára váltott ès úgy villogott, de azt hittem, hogy ez egyèrtelmű lesz..."
Amilyen rettenetes LED-sorokat látok újabban mindenhová felhenkölve, nem lepődöm én már meg a hupililán villogó féklámpán sem. Úgyis megmagyarázza a tulajdonos, hogy "há' így azér' jobban látni az ótót".
"Amúgy új autóknál is látni ilyet, hogy a menetfèny indexkènt is szolgál csak ott alapból az a gyári index lámpa míg egy Swiftnèl van külön index, tehát a menetfènnyel 2-2 index lesz ami nem tudom szabályos e"
Nem szabályos, irányjelzőből oldalanként 1-et engedélyez a rendelet. Egyébként az egyes világító-fényjelző berendezések egyesítése bizonyos korlátok mellett engedélyezett. Például az első helyzetjelzőnél jó pár évtizede elterjedt gyakorlat, hogy a tompított/távolsági fényszóróban világít, a kanyarfényszóró is lehet egy optikai egység a ködlámpával (de nem mindig ugyanazzal az izzóval!), a hátsó helyzetjelző is sokszor egyesített a féklámpával vagy a hátsó helyzetjelző ködlámpával. De a pontos szabályozásért érdemes megnézni a rendeletet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!