Miért kell a nagyon régi motorokon mindig gyújtást állítani? Gondolok itt pl. egy 1931-es Indian 101 Scout-ra, aminek a jobb markolata a gyújtásállító.
Az autókban és motorokban használt, széles munkatartományban üzemeltetett négyütemű motoroknál az előgyújtás nem lehet fix érték. Fordulatszámtól, terheléstől és még pár paramétertől függően folyamatosan változtatni kell, hogy megfelelő legyen az égésfolyamat. Ezt a '40-es és '50-es évek fordulója óta automatikus berendezések végzik: eleinte volt a röpsúlyos szabályzás (ez csak fordulatszámfüggő volt), később ezt egészítette ki a vákuumos szabályzás (terhelésfüggő), majd az elektronikus gyújtások megjelenésével már egész izgalmas gyújtástérképeket lehetett rajzolni.
Előtte viszont nem volt jobb módszer, mint a kézi előgyújtás-állítás. Autókon, motorokon elterjedt volt a kézi állítószektor, amivel menet közben csodásan el lehetett bíbelődni. De volt még régen külön pótlevegő-állító, kézi olajszivattyú és sok más csoda is, amit mára szerencsére automata berendezések váltottak fel.
Köszönöm szépen a részletes és érthető választ ;)
A "bíbelődés" szó szerint annyit jelent, hogy ha jól húz a motor egészséges a hangja, akkor jól van beállítva a gyújtás? Tehát mondjuk van egy alapállás amin beindítom a motort és menet közben lehet állítgatni?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!