Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha egy korábban 6 hengeres...

Ha egy korábban 6 hengeres típust 4 hengeresre cserélnek ami több LE akkor csak presztízzsel lesz "baj"?

Figyelt kérdés
Nemrég lett egy 2011 es F10 bmw-nk 525D ami abban az évjáratban 6 hengeres 204LE és később 4 hengeres 218LE lett. A gyári gyorsulási adata is jobb lett. Viszont vannak erősebb régebben 6 hengeres modellek amiket felváltotta a 4 henger pl BMW 530i. Itt a LE ha jól tudom csökkent tehát nem a legjobb példa. De ha több a lóerő és a gyorsulás is akkor tulajdonképpen mi a baj a downsizing al? Természetesen most az érzés a lényeg a megbízhatóságot hanyagoljuk. Annyi csak, hogy rosszabb lesz a hangja és a presztízse csökken? A Volvo S90 et is sokan szidják a motorja miatt, miszerint csak 4 henger de van belőle ha jól emlékszem 320 lóerős. Olvastam tesztet amiben összevetik a németekkel és azt mondták, hogy nem elég a 4 henger de azt kifelejtették, hogy nem a legerősebb 4 hengeressel próbálták. Nem hinném, hogy 320 lóerő nem lenne elég hiába csak 4 henger. Ez ugye sose volt 6 hengeres de nyilván ide köthető. Menet szempontjából mi a különbség/hátrány ha X lóerőt 6 helyett 4 hengeres motor ad le? Ha nem ötös BMW-ben csökkentenék a hengerszámot 6 ról 4 re hanem egy hetesben (nyilvánvalóan a lóerő ott is nőne) akkor azt is elvinné úgy mint a jelenlegi gyengébbik 6 hengerese (730d)? Tudom erre még nemvolt példa csak hibrid hetes van 4 hengerrel de az más.

2017. ápr. 19. 14:31
 1/3 anonim ***** válasza:
Semmire nem jó ez a fajta downsizing. Fogyasztás és károsanyag kibocsátás pont semmivel sem csökken, de a megbízhatóság rovására is megy a dolog, a motor jobban "túl van húzva". A hangja a 4 hengeres dízeleknek mai napig elég pocsék (kibírható, de egy selymes 6 hengeres morgásához nem is hasonlítható). Ha beülsz, és vezetsz egy 6 hengeres 525-öst, majd utána egy 4 hengerest, akkor észreveszed, hogy alacsonyabb fordulaton valahogy nem akar úgy menni, és alacsony fordulaton egészen gyenge, amíg nem kezd el tölteni a turbó. A nagyobb 6 hengeresek már turbó nélkül is olyan erősek voltak, hogy 1000-res fordulaton erőből mentek, nem fulladoztak alapjáraton. És akkor nem beszéve arról, hogy egy qrva drága 5-ös BMW-be azért már illik a 6 henger, vagy nem? Mert a Lada Grantában is van 4 hengeres, viszonylag nagy motor, akkor az 5-ös BMW-be nem juthatna egy rendes 3 literes 6 hengeres, mint régen (oké van még, de lassan csak a csúcsváltozat lesz 6 hengeres).
2017. ápr. 19. 16:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:

Nem csak a presztizzsel, hanem az élménnyel is "baj" lesz.

A "baj" szót pedig felesleges idézőjelbe tenni. Szerintem.

2017. ápr. 19. 16:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:

A teljesítmény/nyomaték egyenletességével lesz nagyobb probléma, a hat hengeres simább, szebben felépülő. Hiába erősebb a 4 hengeres, az csak a csúcsteljesítmény, ki a franc használja ott az autót napi szinten.


Ennél sokkal nagyobb probléma még pl. ami szintén a BMW mániája, legalábbis régebben, hogy már 2 litertől 6 hengerre ugranak, ott viszont pont hátrány. Kell egy bizonyos méretű hengerenkénti lökettérfogat, 2.5-től, de inkább 3-tól szabadna csak 6 hengerre menni. Ott viszont mindenképp, mert a 4 henger meg átmegy traktor stílusú jellegbe.


Nagyon nagy probléma még a 4 hengeresek, főleg a kisebbek turbósítása, vagy a régi nagy szívók kisebb turbósra cserélése. Igazából én már az elektromosokat várom inkább, a belsőégésű motorokat mindenféle hülyeség címszóval úgy is egyre jobban elcseszik majd.

2017. ápr. 24. 19:15
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!