Automata váltós autóval hogyan lehet a legkíméletesebben lejönni egy kacskaringós hegyi útról?
Manuálisba értem, 2-3-ba motorfékkel, ha kicsit megindul fék... kerűlni kell a sok fékezést mert elszállhat a fék.
De automatába nincs motorfék. Lehet egy dimbes-dombos út egyszeri használata is kikészíti a fékbetéteket.
Volt, hogy utánfutóval együtt mentünk le ismerősömmel az útról és olyan büdös volt a manuális váltós autónak a féke, hogy alig bírtam megmaradni, a féken szinte kenyeret is lehetett volna sütni olyan meleg volt.
Legkíméletesebben úgy, ha visszarakod D2-be ahogy az előttem szóló írta, és lassan mész le (nem engeded megszaladni, hamar megfogod a fékkel).
Amíg csak "kenyeret lehet sütni" a féken addig nincs baj, normális, hogy meleg.
Amire figyelni kell, hogy amikor elkezd puhulni a fékpedál, és pumpálni kell, akkor sürgősen meg kell állni, és megvárni, amíg kihűl (a fékfolyadék, mert az csinálja ezt).
Nekem huszonöt éve csak automatáim voltak/vannak...
Akkor kell csak babrálni a váltóval a hegytetőn, ha öten ültök benne, és rakott az utánfutó is. Akkor javasolt a 2-es. Amúgy soha nem kell hozzányúlni, mert nincs olyan hosszú leejtő, amin ne gurulna le D ben.
Például a jobb automata kocsikban már elektronikus reteszelés van, nem tudod R be tenni, csak ha áll az autó, és taposod a féket. Azontúl menet közben sem lehet visszaváltani, ha gyorsabban mész, mint amit a fokozat megenged..
a titok az, hogy induláskor D be teszed, oszt jónapot.
A mostani automata japó kocsim is elektronikusan védett,nem lehet össze-vissza kapcsolgatni...illetve nem reagál semmire ha valami nem úgy van, mint a gyári beállítás.
Úgyhogy ne parázz, induláskor D, aztán elég a lábfék..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!