Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mekkora nyomatékkal kell...

Mekkora nyomatékkal kell meghúzni a kerekeket?

Figyelt kérdés
Valahogy ki lehet számolni házilag nyomatékkulcs nélkül hogy mekkora NM-el húzom meg a csavarokat kb? Nem szoktam foglalkozni azzal hogy mekkora nyomatékkal húzom meg a kerék csavarjait,de érdekelne hogy kb mennyi az amennyivel én érzésre ráhúzom őket. Ráteszem a kulcsot a csavarra és ha én ráállok X kg-al...,bár nem mindegy hogy hol állok a kulcson,legszélén...közepén... (nem szoktam ráállni sosem ha rácsavarom,csupán elmélet)
2017. ápr. 13. 00:09
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:

Itt egy táblázat:

[link]


De hogy fogod pontosan 110-120-130N-nal terhelni egy 1 méter hosszú rúd végét...

2017. ápr. 13. 00:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 A kérdező kommentje:
hát ha az 1 méter rúd végén van 80kg az hány Nm-nek felelhet meg? :D
2017. ápr. 13. 00:41
 3/15 anonim ***** válasza:
84%

M = r*m*g*sin(alfa)


Ahol r az hogy milyen messze állsz rá a csavartól.

m a tömeged

g = 9.81 m/s^2 (~10)

alfa az az hogy mekkora szöget zár be a kar a függőlegessel.


A te esetedben, ha vízszintesen van a kulcs, akkor M = 1 * 80 * 10 * 1 = 800 Nm

2017. ápr. 13. 00:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:
62%
Szerintem 800Nm-nek :)
2017. ápr. 13. 00:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:
73%

Ráállni? gratulálok. a kerékcsavart picit zsírozni kell, és kézzel, izomból meghúzni. A kerékcsavarok nem véletlenül vannak így/ilyenre kitalálva.

Hogy a gumis a levegős géppel túlhúzza, annak más oka van.

2017. ápr. 13. 09:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:

"Hogy a gumis a levegős géppel túlhúzza, annak más oka van."


Igen a gumisok idiótasága! Meghúzza a maxra tekert légkulccsal 500 Nm-rel, aztán ráteszi a 120 Nm-re beállított nyomatékkulcsot és lekkattintja minden csavaron...

:(

2017. ápr. 13. 09:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 A kérdező kommentje:
800NM??? Az nagyon sok,ha valóban helyes a számítás. Akkor 100% hogy az összes gumisnál túl van húzva,nekem volt hogy annyira meghúzták hogy a következő szezonnal mikor én vettem volna rá...teljesen rá volt gyógyulva. Több 1000Nm ( :D ) el visszafelé sikerült eltörni egy kulcsot is :D Kár hogy nincs nyomatékkulcsom :( Bár az én teknikám mindig az hogy X-be csavarom be őket finoman(izomból) meghúzom a végén mindet,megyek a kocsival valamennyit aztán ráhúzok egy kicsit ha megy még kisebb erőkifejtéssel.
2017. ápr. 13. 09:49
 8/15 anonim ***** válasza:

Ruházz be egy nyomatékkulcsra, nem túl drága. Tizenezerért már van használható, és még mindig olcsóbb, mint egy beszakadt kerékcsavar kijavítása.

GUmishoz szoktam vinni magammal, légkulcs recsegtetés elfelejtve, vagy ezzel húzod le, vagy megyek másik gumishoz.

Ilyenkor általában egy vállrándítás a válasz, de megcsinálják.

2017. ápr. 13. 10:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:

Az a 800 közelítő értéknek jó. Attól is fögg, hogy földrajzilag hol állsz rá. Budapesten egészen pontosan 784,8Nm-nek felel meg.


Én szerelőpasztával be szoktam fújni a menetet, pont azért, hogy ne rohadjon rá. Így legközelebb is könnyedén le lehet hajtani. Ha a kerékkulcson kell ugrálni, akkor az vagy rárohadt és/vagy túl lett húzva.


Jártam már úgy, hogy idióta gumiszervizben ráhúzták légkulccsal a kerékőrt! Mikor fél év múlva megpróbáltam levenni, a kulcsban a minta azonnal elnyalódott. Rendeltem új kulcsot, 2-3 hét volt mire Németországban egyedileg legyártották és ideért. Addig járhattam az ónos sőben nyári gumival. :( Megjött, 12.000Ft, mentem a gumishoz, hogy akkor itt az új kulcs, szedje le. Kb 1 másodperc alatt kinyírták ezt is és ment a kukába.

3-at sikerült nagy nehezen leszedni kalapálással. Egyet nem. Azt szervizben szó szerint fél napi fúrással sikerült levenni. Keményített edzett acél volt a feje, pont azért, hogy az illetéktelen fúrást megnehezítse. Rá se lehett fogni univerzális leszedővel, mert elforgó fejű típus volt, hogy illetéktelenül ne lehessen leszedni.

Sajnos a felni se úszta meg sérülés nélkül. Mehetet javításra, újrafényezésre a 17"-os gyári alufelni.


Na, ez óta figyelek mindig és nem engedem hogy légkulccsal megtépjék még a normál kerékcsavart se!

2017. ápr. 13. 13:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 A kérdező kommentje:
khmmm.....hát ilyen kerékőrös sztorim sajnos nekem is van....azt hittem hogy megindult a csavar,aztán a lókukit :D az összes foga ledarálódott a kerékőrnek :D
2017. ápr. 13. 15:53
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!