Mekkora nyomatékkal kell meghúzni a kerekeket?
Itt egy táblázat:
De hogy fogod pontosan 110-120-130N-nal terhelni egy 1 méter hosszú rúd végét...
M = r*m*g*sin(alfa)
Ahol r az hogy milyen messze állsz rá a csavartól.
m a tömeged
g = 9.81 m/s^2 (~10)
alfa az az hogy mekkora szöget zár be a kar a függőlegessel.
A te esetedben, ha vízszintesen van a kulcs, akkor M = 1 * 80 * 10 * 1 = 800 Nm
Ráállni? gratulálok. a kerékcsavart picit zsírozni kell, és kézzel, izomból meghúzni. A kerékcsavarok nem véletlenül vannak így/ilyenre kitalálva.
Hogy a gumis a levegős géppel túlhúzza, annak más oka van.
"Hogy a gumis a levegős géppel túlhúzza, annak más oka van."
Igen a gumisok idiótasága! Meghúzza a maxra tekert légkulccsal 500 Nm-rel, aztán ráteszi a 120 Nm-re beállított nyomatékkulcsot és lekkattintja minden csavaron...
:(
Ruházz be egy nyomatékkulcsra, nem túl drága. Tizenezerért már van használható, és még mindig olcsóbb, mint egy beszakadt kerékcsavar kijavítása.
GUmishoz szoktam vinni magammal, légkulcs recsegtetés elfelejtve, vagy ezzel húzod le, vagy megyek másik gumishoz.
Ilyenkor általában egy vállrándítás a válasz, de megcsinálják.
Az a 800 közelítő értéknek jó. Attól is fögg, hogy földrajzilag hol állsz rá. Budapesten egészen pontosan 784,8Nm-nek felel meg.
Én szerelőpasztával be szoktam fújni a menetet, pont azért, hogy ne rohadjon rá. Így legközelebb is könnyedén le lehet hajtani. Ha a kerékkulcson kell ugrálni, akkor az vagy rárohadt és/vagy túl lett húzva.
Jártam már úgy, hogy idióta gumiszervizben ráhúzták légkulccsal a kerékőrt! Mikor fél év múlva megpróbáltam levenni, a kulcsban a minta azonnal elnyalódott. Rendeltem új kulcsot, 2-3 hét volt mire Németországban egyedileg legyártották és ideért. Addig járhattam az ónos sőben nyári gumival. :( Megjött, 12.000Ft, mentem a gumishoz, hogy akkor itt az új kulcs, szedje le. Kb 1 másodperc alatt kinyírták ezt is és ment a kukába.
3-at sikerült nagy nehezen leszedni kalapálással. Egyet nem. Azt szervizben szó szerint fél napi fúrással sikerült levenni. Keményített edzett acél volt a feje, pont azért, hogy az illetéktelen fúrást megnehezítse. Rá se lehett fogni univerzális leszedővel, mert elforgó fejű típus volt, hogy illetéktelenül ne lehessen leszedni.
Sajnos a felni se úszta meg sérülés nélkül. Mehetet javításra, újrafényezésre a 17"-os gyári alufelni.
Na, ez óta figyelek mindig és nem engedem hogy légkulccsal megtépjék még a normál kerékcsavart se!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!