Mennyi üzemanyagot fogyaszt az autó világítása?
Ja, egy decivel kevesebbet fogyaszt 10000 km-en.
1 millió km alatt meg is térül a ledes lámpák ára.
Ha meg közben kifogsz egy buzgómócsing rendőrt, akinek nem tetszenek a (szabálytalan) ledjeid, akkor mehetsz még 2 és fél millió kilométert, hogy behozza a bünntetés árát.
Ó hát nagyon sok ilyen "hosszútávonmegtérülőmegtakarítás"-t lehet megálmodni.
Pl ha a keréknyomást 2.0-ről, 2.5-re emeled, lényegesen kisebb lesz a gördülési ellenállás. Így 100 kilométeren nem 6,7 lesz a fogyasztás hanem csak 6.69. Ja, hogy a komfortérzet kiment az ablakon, mert az autó szétrázza az agyadat? Az nem érdekes, fő a takarékosság :)
Ezzel csak tized százalékot érhetsz el.
Mérhető fogyasztáscsökkenést (az 1-2 dl / 100 km már mérhető) akkor érhetsz el, ha sokat mész országúton, és a tompított helyett nappali menetfényt használsz.
Tompított+helyzetjelzők+rendszám+műszerfal világítás: 55+55+20+10+5=145W helyett 12W (egy átlagos DRL teljesítményfelvétele)
OBDII olvasóval alapjáraton órai fogyasztást nézve a tompított és velejárói 2-3 deci fogyasztást adnak hozzá.
Ha klímázol, akkor sokkal többet fogyaszt ennél, de csak önmagában a szellőzőventilátor is dob rajta egy decit.
Ennyit akkor is spórolhatsz, ha a guminyomást rendszeresen ellenőrzöd, mert már -10% eltérés is tud annyi túlfogyasztást okozni, mint amennyit a ledes fillérszexuálással megspórólsz. (mondom ezt megszállott ledes fillérszexuálóként, mert fényszórón és az indexen kívül minden led nálam)
#3: régebbi kocsiknál, ahol még nem volt elektronikusan stabilizált alapjárat, miért esett az alapjárati fordulat, ha bármilyen fogyasztót bekapcsoltál, ha a generátor csak forog, és nem terheli a motor?
Amennyi elektromos energiát kiveszel a generátorból, pont annyit be is kell táplálni (+ gerjesztési és surlódási veszteségek) a generátorba, ha nem így lenne, mindenki örökmozgókat építene, és 100 wattos motorokkal forgatnának több kilowattos generátorokat, a különbség "ingyenenergiát" meg felhasználnák, de sajnos ilyen nincs, nem működik.
"A generátort akkor is hajtja a motor, ha nem megy a világitás. Szóval semmi különbség."
Feltaláltuk az örökmozgót? :D
Még régebben volt egy hasonló kérdés. Ott kiszámolgatta valaki, hogy mennyi idő lenne mire megtérül, le is hülyézték érte... pedig aztán igaza volt, hogy egyszerűen nem reális, mert szinte sose fog megtérülni, azzal a minimális fogyasztáscsökkenéssel maga a ledek ára stb.
Ha sporolni akarsz és benzines autó, akkor LPG, az még emberi távon belül visszahozza az árát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!